Nederlands MediaNetwerk

Afgelopen week verzilverde
Studio Room beide nominaties bij de
Customer Media Awards, voor inzendingen met
Centraal Beheer en
Rabobank. Volgende week kan er worden doorgeoogst bij de
Mercurs, er zijn vier nominaties voor de Studio Room producies
La Vie en Rose, LINDA. en Oog. Bellen wij onmiddellijk Studio Room directeur
Matthias Boswinkel.
Dag Matthias, waanzinnig gefeliciteerd! Hoe is het met je? 'Met mij en met de studio is het buitengewoon, dank je.'
De tijdschriften van Studio Room hebben zo'n beetje alle mogelijke prijzen al gewonnen. Hoe belangrijk is het om ook volgende week weer te winnen? 'Prijzen zijn altijd mooi. Als je erin gelooft, natuurlijk. Maar op de studio geloven we in mooi, en dus ook in prijzen. Met mate, weliswaar, maar toch. Het mooie van deze nominaties is, dat ze zowel ons werk voor publiekstijdschriften als dat voor sponsored magazines bekronen. Wij zijn daar redelijk uniek in, dat we allebei goed kunnen. En dat komt, denk ik, omdat we eigenlijk geen wezenlijk onderscheid tussen beide maken. Een tijdschrift moet gewoon hartstikke goed en aantrekkelijk zijn. Maakt niet uit of het voor de losse verkoop of voor een vaste klantengroep is bedoeld.'
Hoe werkt dat: je wint een belangrijke prijs, word je dan de dag erna gebeld met de vraag: doe mij ook maar zo'n blaadje? 'We worden altijd wel gebeld. Maar we zeggen alleen ja als we zelf in het idee geloven. We zijn niet zo goed in het maken van tijdschriften die we zelf niet zien zitten.'
Elders in deze nieuwsbrief staat een verhandeling over de de relatie tussen creativiteit en omgeving. Maakt het voor jou uit of je je werk moet doen op een industrieterrein of waar je nu zit: in een historisch pand in Naarden Vesting? 'Een bruisend industrieterrein met veel dampende rook, grote vrachtwagens en een mooie ouwe loods zou ook wel wat zijn. Een saai kantorenpark ligt wat moeilijker. Die zijn juist ontworpen om alle creativiteit in te kapselen en zo te doden. Er is dus wel een verband. Het komt maar heel zelden voor dat creativiteit geheel geisoleerd van haar omgeving kan bestaan.'
Wat is het laatste nieuws? 'Zoals? We gaan in ieder geval niet verhuizen.'
www.studioroom.nl

Weergaven: 765

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden