Nederlands MediaNetwerk

Sportweek publiceert vandaag de
Inkomens Top 100 van Nederlandse sportprofessionals. Bellen wij hoofdredacteur
Richard Plugge.

Dag Richard, hoe gaat het met je? 'Goed, zojuist lekker met wat wielertalenten meegetraind in de vrieskou en de hectiek van Sportweeks jaarlijkse Inkomens Top 100 achter me gelaten.'
Hoe gaat het met Sportweek? 'De lezersmarkt is redelijk stabiel. Met name de losse verkoop doet het, vergeleken bij andere weekbladen, heel goed. De advertentiemarkt daarentegen kan wel een positieve impuls gebruiken. Dat is volgens mij over de hele linie een probleem, als ik ook onze concurrenten daarop beoordeel. AD Sportwereld is vorig jaar gestopt omdat ze te weinig advertentie inkomsten hadden. Dat is tekenend. Wij hebben dan het geluk dat we als weekblad een andere kostenstructuur hebben. Verder wordt bij ons de bezorging op maandag als positief ervaren. Sportweek wordt tegenwoordig door de krantenbezorgers bij de abonnees door de brievenbus gestopt, circa 18 uur nadat we de laatste pagina’s naar de drukker hebben gestuurd. Dat is wel uniek.'
Hoe recessiebestendig zijn onze topsporters? 'Topsporters en dan met name voetballers, kunnen wel een stootje hebben. De meeste clubs en ploegen hebben net nieuwe, of langjarige sponsorcontracten afgesloten die nog wel even doorlopen. Desalniettemin zal het voor sporters die net komen kijken of nieuwe initiatieven moeilijk worden om nog sponsors te vinden. De meeste grote namen in de sportsponsoring hebben aangegeven dat ze voorlopig niet in nieuwe avonturen stappen. Sterker nog, de hand gaat op de knip voor wat betreft de omlijstende programma’s. ING bijvoorbeeld zal niet veel geld meer steken in VIP-behandelingen voor klanten rond Formule 1 Grand Prix’. En Aegon heeft gezegd dat ze met de kennis van nu, niet zo’n sponsorcontract met Ajax hadden afgesloten. Toch blijkt uit onze Inkomens Top 100 dat de kredietcrisis over 2008 nog geen invloed had op veelverdieners in de sport. Het gemiddelde inkomen was weer wat gestegen. Over 2009 zal het ongetwijfeld anders zijn.'
Wordt het nog wat met Lance Armstrong in de komende Tour? 'Uiteraard wordt het wat met Lance Armstrong! Die man keert niet terug als hij twijfelt over zijn vorm. Hij is de vleesgeworden topsporter, tot in het kleinste detail zorgt hij ervoor dat hij optimaal voorbereid is. Hij is echt 100% procent met zijn sport bezig. Als Lance de Tour rijdt, dan zal dat met een verdeel en heers strategie zijn; of hij wint hem, als hij dat wil, of hij helpt ploeggenoot Alberto Contador aan de zege. Zelf zal hij in dat geval toch alle aandacht trekken. Het wordt een vervelend jaar voor wie een hekel aan Lance Armstrong heeft.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het beste nieuws uit de Inkomens Top 100 is dat Edwin van der Sar in geld wel de waardering krijgt die hij gezien zijn prestaties verdient. Het is natuurlijk van de zotte dat Van der Sar niet eens genomineerd werd als Sportman van het jaar, terwijl hij een reeks prijzen heeft gewonnen waar niemand in Nederland aan kan tippen. En het laatste nieuws? Kijk op www.sportweek.nl!'
www.sportweek.nl

Weergaven: 239

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media

[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night

Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging

[Interview] Marco Louwerens: SBS6 staat midden in het Nederland van nu

Marco Louwerens is sinds een half jaar directeur televisie bij Talpa Network. Hij is verantwoordelijk voor de programmering van onder meer SBS6, Veronica en SBS9. We spreken hem over de Gouden Televizier-Ring voor Chateau Meiland

[Interview] Marjan van der Haar: Fonds 21 is de nieuwe hoofdpartner van IFFR

In de zomer van 2018 benoemde de raad van toezicht van het International Film Festival Rotterdam (IFFR) Marjan van der Haar tot zakelijk directeur van het festival. We spreken haar over het eerste jaar, het filmfestival, de filmbranche en het nieuwe partnerschap met Fonds 21

[Interview] Lucio Messercola: Commercie en kwaliteit gaan wel degelijk hand-in-hand

Lucio Messercola is een van de genomineerden van DeProducenten50, de nieuwste lijst van DeMedia100. De autodidact is eigenaar van Messercola en produceert zowel commerciële als redactionele films, series en video's

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?

Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei

[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer

Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit

Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds

Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf

[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox

De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken

Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer

Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden