Nederlands MediaNetwerk

Sportweek publiceert vandaag de
Inkomens Top 100 van Nederlandse sportprofessionals. Bellen wij hoofdredacteur
Richard Plugge.

Dag Richard, hoe gaat het met je? 'Goed, zojuist lekker met wat wielertalenten meegetraind in de vrieskou en de hectiek van Sportweeks jaarlijkse Inkomens Top 100 achter me gelaten.'
Hoe gaat het met Sportweek? 'De lezersmarkt is redelijk stabiel. Met name de losse verkoop doet het, vergeleken bij andere weekbladen, heel goed. De advertentiemarkt daarentegen kan wel een positieve impuls gebruiken. Dat is volgens mij over de hele linie een probleem, als ik ook onze concurrenten daarop beoordeel. AD Sportwereld is vorig jaar gestopt omdat ze te weinig advertentie inkomsten hadden. Dat is tekenend. Wij hebben dan het geluk dat we als weekblad een andere kostenstructuur hebben. Verder wordt bij ons de bezorging op maandag als positief ervaren. Sportweek wordt tegenwoordig door de krantenbezorgers bij de abonnees door de brievenbus gestopt, circa 18 uur nadat we de laatste pagina’s naar de drukker hebben gestuurd. Dat is wel uniek.'
Hoe recessiebestendig zijn onze topsporters? 'Topsporters en dan met name voetballers, kunnen wel een stootje hebben. De meeste clubs en ploegen hebben net nieuwe, of langjarige sponsorcontracten afgesloten die nog wel even doorlopen. Desalniettemin zal het voor sporters die net komen kijken of nieuwe initiatieven moeilijk worden om nog sponsors te vinden. De meeste grote namen in de sportsponsoring hebben aangegeven dat ze voorlopig niet in nieuwe avonturen stappen. Sterker nog, de hand gaat op de knip voor wat betreft de omlijstende programma’s. ING bijvoorbeeld zal niet veel geld meer steken in VIP-behandelingen voor klanten rond Formule 1 Grand Prix’. En Aegon heeft gezegd dat ze met de kennis van nu, niet zo’n sponsorcontract met Ajax hadden afgesloten. Toch blijkt uit onze Inkomens Top 100 dat de kredietcrisis over 2008 nog geen invloed had op veelverdieners in de sport. Het gemiddelde inkomen was weer wat gestegen. Over 2009 zal het ongetwijfeld anders zijn.'
Wordt het nog wat met Lance Armstrong in de komende Tour? 'Uiteraard wordt het wat met Lance Armstrong! Die man keert niet terug als hij twijfelt over zijn vorm. Hij is de vleesgeworden topsporter, tot in het kleinste detail zorgt hij ervoor dat hij optimaal voorbereid is. Hij is echt 100% procent met zijn sport bezig. Als Lance de Tour rijdt, dan zal dat met een verdeel en heers strategie zijn; of hij wint hem, als hij dat wil, of hij helpt ploeggenoot Alberto Contador aan de zege. Zelf zal hij in dat geval toch alle aandacht trekken. Het wordt een vervelend jaar voor wie een hekel aan Lance Armstrong heeft.'
Wat is het laatste nieuws? 'Het beste nieuws uit de Inkomens Top 100 is dat Edwin van der Sar in geld wel de waardering krijgt die hij gezien zijn prestaties verdient. Het is natuurlijk van de zotte dat Van der Sar niet eens genomineerd werd als Sportman van het jaar, terwijl hij een reeks prijzen heeft gewonnen waar niemand in Nederland aan kan tippen. En het laatste nieuws? Kijk op www.sportweek.nl!'
www.sportweek.nl

Weergaven: 253

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden