Nederlands MediaNetwerk


Blue Shots TV heeft morgen zijn eerste live-uitzending. Grijpen wij de telefoon en bellen wij oprichter
Ronnie Overgoor.
Dag Ronnie, hoe is het met je? 'Met mij is alles uitstekend, dank je.'
Wat is Blue Shots TV en waarom is het er gekomen? 'Blue Shots TV is een online TV station voor creative minded professionals. Het is geen
You Tube, maar een echt TV station met eigen programma's die in een vast ritme worden gepubliceerd. Alle programma's zijn uiteraard on demand te bekijken en ook beschikbaar voor kanalen als bijvoorbeeld de
iPhone. Programma's die we produceren gaan over onderwerpen als creativiteit, innovatie en vrouwelijke ondernemers. Uniek aan het format is dat we niet werken met traditionele presentatoren en journalisten, maar met professionals die zelf de programma's presenteren. Op dit moment onder andere
Boris Veldhuijzen van Zanten en
Han Gerrits. Daarnaast publiceren we ook relevante content van derden onder de noemer
Selections. Denk hierbij bijvoorbeeld aan programma's van
Ted Talk en programma's van het Amerikaanse online TV station
Revision3.'
Wat is het business model en wat is de relatie met Ilse Media? 'Het businessmodel is dat we samenwerken met adverteerders en merken die toch al iets willen doen met online tv voor een heel gerichte doelgroep, maar nog liepen te stoeien hoe en wat. Wij bieden ze met Blue Shots TV een rijdende trein voor wat betreft formats, productie, platform, player, distributie via bijvoorbeeld
iTunes. Het is direct draaien. Daarnaast kunnen deze partijen hun formats kwijt binnen een relevant umfeld, het online TV station Blue Shots. Op termijn biedt het platform voor adverteerders zeer gerichte doelgroepen en kijkers; liever gericht 8000 professionals op het gebied van corporate innovatie bereiken dan displayen binnen umfelds met honderdduizenden mensen ruis.
Ilse Media is een van deze partijen die met ons samenwerkt binnen het programma
Idealize. Dit programma gaat over creativiteit en past naadloos binnen het online platform van Ilse,
Idealize.nl, dat recentelijk is gestart.
Morgen de eerste live-uitzending. Hoe relevant is dat voor een online televisiezender? Wat verwacht je ervan? 'Live brengt een zekere spanning en urgentie met zich mee, waardoor je op een moment relatief veel kijkers kunt trekken. De kern van Blue Shots blijft echter on demand, kijken wanneer je wilt en waar je wilt. We verwachten morgen in ieder geval een te gek sfeertje met 50 man publiek in een echte grote tv studio vol met creatieve mensen en daarnaast zullen een aantal duizenden kijkers het programma online volgen. Deze kunnen trouwens ook vragen stellen tijdens de uitzending. Het iis allemaal te zien op
blueshots.tv en tijdens een uur zal de live uitzending de hele site overnemen. Het begint om 20.30 uur, maar t zou zomaar kunnen dat we de camera's al wat eerder openzetten...'
Wat is het laatste nieuws? 'Het laatste nieuws breng ik morgen tijdens de live uitzending, maar heeft te maken met distributie via de kabel...'
www.blueshots.tv

Weergaven: 64

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Joris Bouman (Bouman Online Strategie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Bouman rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Petrit Kabashi (CEE Platform) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Petrit Kabashi, algemeen directeur van CEE Platform, rijdt mee. Wij bellen hem

[Interview] Mikel Burger (Ve Global) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Mikel Burger en Babak Monfared van Ve Global rijden mee. Wij bellen Mikel

[Interview] Kylie Deenen (Exterion Media) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Kylie Deenen en Aimee de Vries rijden mee met het Exterion Media team. Wij bellen Kylie

[Interview] Joris Hoffman (+Drie) over de Media Rally 2019

Op vrijdag 28 juni wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joris Hoffman, mede-oprichter van en Head of Design bij +Drie, rijdt mee. Wij bellen hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marvin Jacobs: Verslag van Radiodays Europe Podcast Day

Radiodays Europe Podcast Day is een van de meest toonaangevende internationale conferenties voor de podcastindustrie. Het programma bestond uit zo’n 30 verschillende sprekers, uiteenlopend van de man achter Google Podcasts tot individuele podcastmakers die vertelden over hun soloprojecten

[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer

[Column] David de Jong: NPO-plannen maken Hilversum weer stukje onbestuurbaarder

Uit de vorige week gepubliceerde brief van Arie Slob blijkt dat de NPO bij het doorvoeren van die plannen weer een stukje onbestuurbaarder wordt

[Column] Martin Leeflang: Marktaandeel groeit door mentaal leiderschap

Marketeers sturen veelal op merk, maar eigenlijk is het relevanter om te sturen op groei in marktaandeel via mentaal leiderschap. CEO Martin Leeflang van Validators geeft je learnings om je op weg te helpen

[Column] Sietse Pots: De ruimte in beeld

Bijna 50 jaar nadat Neil Armstrong de eerste stappen op de maan zette, ging Apollo 11 in première in de Nederlandse bioscopen. De documentaire put uit meer dan 18.000 uur ongebruikt filmmateriaal, een enorme hoeveelheid waar een filmploeg ontzettend lang mee bezig moet zijn geweest. Het is exemplarisch voor de manier waarop de Amerikanen de maanlanding benaderden

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden