Nederlands MediaNetwerk

Google introduceert vandaag Priority Inbox Beta in Gmail, een nieuwe manier om structuur te brengen in de grote hoeveelheid informatie die dagelijks in je mailbox binnenkomt. De gemiddelde kantoormedewerker verzendt en ontvangt dagelijks meer dan 150 berichten. Vaak zijn deze berichten van wisselend belang.

Priority Inbox helpt bij het verwerken van de grote hoeveelheid informatie en prioriteit aanbrengen in wat wel en niet beantwoord moet worden. Het is een nieuwe weergave van de inbox die automatisch helpt te focussen op de meest belangrijke berichten. Google houdt spamberichten uit je Gmail inbox en met het verbeterde Gmail-filter is het eenvoudiger prioriteit te geven aan berichten die van belang zijn, zonder daarvoor complexe regels in te stellen. Een van de belangrijkste doelen van Gmail is gebruikers helpen bij het beheren van grote hoeveelheden informatie.

Bij het testen van Priority Inbox bleek dat mensen 6% minder tijd besteden aan e-mail na het instellen van de feature. Omgerekend betekent dit dat informatiewerkers een week per jaar besparen, waar ze nu nog 13 uur per week spenderen aan e-mail.

Priority Inbox splitst de inbox in drie secties: Belangrijk en ongelezen, Ster en Overige. Berichten worden automatisch gecategoriseerd als ze in de inbox belanden. Gmail maakt gebruik van verschillende signalen om te voorspellen welke berichten van belang zijn, zoals e-mails afkomstig van mensen waarmee vaak gemaild wordt en specifieke berichten die normaliter snel worden geopend en beantwoord. Bij gebruik van Gmail worden deze prioriteiten steeds beter zichtbaar. Daarnaast kunnen prioriteiten in Priority Inbox worden aangepast door te klikken op + en -.

In de komende dagen zullen de Priority Inbox instellingen worden uitgerold naar gebruikers in organisaties die de optie Enable pre-release features hebben geselecteerd in het Google Apps configuratiescherm.

Gmail Priority Inbox

Weergaven: 39

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden