Nederlands MediaNetwerk

Op 1 april viert Groupon, de populaire online aanbieder van scherpe aanbiedingen op lokaal niveau, zijn eerste verjaardag in Nederland. In het eerste jaar hebben inmiddels meer dan 1 miljoen Nederlanders zich aangemeld om dagelijks een Groupon-aanbieding te ontvangen met minstens 50% korting. Leden ontvangen via een nieuwsbrief elke dag een nieuwe deal, variërend van een diner of wellness-behandeling tot concertkaartjes. In Nederland is Groupon in 14 steden actief, waaronder ook Haarlem, Groningen, Leiden, Arnhem en Eindhoven. Om het 1-jarig bestaan van Groupon Nederland te vieren gaat de website de komende weken op zoek naar Groupon Groupies. Deze ambassadeurs mogen een jaar lang de leukste deals gratis ervaren in hun eigen stad.

Groupon, in november 2008 opgericht in de VS, is in korte tijd uitgegroeid tot het nieuwste web-fenomeen. Momenteel worden al in meer dan 42 landen en duizenden steden de leukste stadservaringen aangeboden. Recentelijk omschreef het Amerikaanse zakenblad Forbes Groupon als het snelst groeiende internetbedrijf ooit. Pieter-Jan Vandepitte, Managing Director van Groupon Nederland: “We zijn in Nederland begonnen met drie man in een appartementje in Diemen-Zuid. Binnen een jaar is het initiatief uitgegroeid tot een stabiel bedrijf waar meer dan 100 mensen werken. Op dit moment is Groupon al veel meer dan een simpele kortingsbonnensite, maar het is onze ambitie om voor onze leden elke dag de leukste, grappigste, beste en meest verrassende ‘urban experiences’ te vinden en aan te bieden.”

Met de term urban experiences doelt Vandepitte zeker ook op de bijzondere deals die op 1 april aangeboden worden en Groupon goed vertegenwoordigen, zoals een stadstrand barbecue met dj-party, een high tea of een bezoek aan het concert van Grace Jones georganiseerd door The Hague Jazz Festival.

Het 1-jarig bestaan is tevens de start van de zoektocht naar Groupon Groupies. Gedurende een jaar mogen deze ambassadeurs gratis groupons uitproberen. Via social media, zoals de Groupon-blog, Twitter en Facebook zullen zij hun ervaringen delen met andere fans. Geïnteresseerden moeten een creatieve motivatie en foto sturen naar groupie@groupon.nl om kans te maken Groupon Groupie te worden. Op 15 april sluit de inschrijving. Na de voorselectie kunnen andere fans stemmen op hun favoriete lokale groupie. Op 1 juni worden de winnaars bekend gemaakt.

www.groupon.nl

Weergaven: 44

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden