Nederlands MediaNetwerk

[Het Blok] Nederland 3 - De Wereld Draait Door (VARA) // Goeiesmorgens (VPRO) - 20:15-20:19

Na De Wereld Draait Door, waar Aad van den Heuvel en David Van Reybrouck de loftrompet steken over de Congolese band Staff Benda Bilili, die geïnspireerd raakte door James Brown die in Congo optrad in 1974 in het kielzog van het mythische boksgevecht tussen Muhammad Ali en George Forman - The Rumble of The Jungle, in 2008 verfilmd als Ali, waarin Will Smith - de acteur met de kleine oren - Mohammed Ali speelde, terwijl tafelheer Jort Kelder vooral behang is - en er een optreden is van diezelfde Staff Benda Bilili, vrij slecht moet ik zeggen; het feit dat je uit Congo komt en gehandicapt bent maakt je niet noodzakelijkerwijs bij voorbaat al briljant, is er een reclameblok, net voordat de VPRO los gaat met Goeiesmorgens, de musical.

Gaat ie! Centrum voedingssupplementen. Zo, die is kort. Krijg je een mooie huid van - dat gelooft geen mens, zelfs als het waar is. Weet je wat je wel krijgt van het slikken van vitaminepillen? Intens gele plas, bijna chemisch. Dat komt door de vitamine C die in die pillen zit. Ik heb wel eens vitaminepillen geslikt en toen ik stond te kijken naar wat ik in de pot plaste dacht ik; dit kan nooit gezond zijn. Maar goed, dat ben ik. Next!

Reclame voor Heinz - Heinz your way.  Wel betere pays offs voorbij zien komen. Dan Michelin met een boosaardige benzinepomp, die gaat ook alweer een tijdje mee. Blijft zeer vaag. Mr. Muscle  - dat gaat over een niet bestaand probleem: hoe verwijder je een leeg toiletblok zonder het aan te raken? Zoek het lekker uit.
En dan Brise! Die speelt in op een behoefte die helemaal niet bestaat en dus moet worden opgewerkt. Waar ruikt echte frisheid naar? Naar een ochtend in de bergen. Ja, daar hebben we in Nederland natuurlijk niet van terug en daarom moeten wij Brise kopen. Stuitende nasynchronisatie.

Advil is sterker dan pijn. Paturain is Franstalige reclame, dat zie je niet vaak. Wel al lang overigens. Hoe lang draait dit filmpje met die meiden in die afgeknipte strakke spijkerbroeken en die knoflook al mee? Minstens twee jaar?

De Amersfoortse, met die mensen die buiten werken, heel ontspannen. Wat moet je ermee? Wat ik wel goed vind is in een andere filmpje in deze serie waar een manager raar naar een pas bezorgde stress bal staat te kijken. "Geef maar hier", zegt zijn secretaresse, "die kan nooit voor ons zijn."

Een natgeregende mevrouw momt een winkel binnen, pakt een Kraslot, krast zichzelf eerst weg
en dan tevoorschijn op Curacao. Leuk gevonden, inspiratieloos uitgevoerd.

Een tag on van de Amersfoortse. Dat is opvallend. Ik bedoel: dat ie helemaal niet opvalt en totaal niet aansluit bij het filmpje. Nu weer een Zweedstalige reclame met ondertiteling die toch van Bed Bed blijkt te zijn. Røtteketet naar Beter Bed. Een dijk van een pay off. En dan Milk & Fruit met dat verschrikkelijke No Milk Today en mensen die achter elkaar aanrennen voor een beetje drinkyoghurt. Veel te ingewikkeld.

Mediamarkt. Ik ben toch niet gek. Gewoon goed, wel veel lawaai en drukte. Was het allerbeste toen Louis van Gaal hem deed - Is Mediamarkt nu zo goedkoop of zijn die anderen zo duur?. Nog harder schreeuwen met Carpet Right. Dan de meisje van Plus. Goed gecast, een stuk beter te pruimen dan de reclamevoorman van  Albert Heijn.

De meeste fantasie zit nog in Rexona. We zien een soort van Joeri van Gelder rennen, door een brandende hoepel springen en aan buizen hangen. Dan komt er een heel ingewikkelde grafiek en: Rexona bevat al jaren heractiverende microcapsules die een extra frisse geur vrijgeven wanneer jij dat nodig hebt. Ja hoor, en ik ben Napoleon.

Weergaven: 156

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden