Nederlands MediaNetwerk

Door Marc den Hertog. Het was sowieso al een hectische dag. Met een ziek kind. Bezoek aan een opdrachtgever ver buiten de ring. En de driewekelijkse boodschappen. De bel ging. Ik dacht, da's vast mijn vrouw met de tassen. Teken om een paar keer op en neer te sjouwen om vervolgens de auto te parkeren die met de knipper op de stoep zou staan.


Tweehoog Amsterdam. Goed voor het uitzicht en een fijne conditie.


Enfin. Ik drukte op het knopje dat van boven de deur opendoet. Maar hoorde niet mijn vrouw. Ik hoorde niets eigenlijk. Behalve een open deur dan. Die hoor je aan het verkeer dat het trappenhuis binnenrijdt.


'Hallo, wie is daar?' Heerlijk taalgebruik van vroeger. Uit de tijd dat we nog onaangekondigd bij elkaar langsgingen.


'Uw folderbezorger. Ik kom u een gelukkig Nieuwjaar wensen.'


'Ah, de folderbezorger. Wat gaven we die ook al weer? Maar wacht eens even' dacht ik terwijl ik me al omdraaide om geld te pakken dat klaarligt voor de bezorger van het Parool.


'Folderbezorger?! Het moet nou niet nog gekker worden. Heb je weleens die NeeNee-sticker gezien op onze brievenbus?'


'Nou, eh nee, die heb ik niet gezien' stamelde de jongen vanaf beneden.


'Dat dacht ik al. Dus weet je wat. Als jij nou een jaar lang doet wat op de sticker staat en geen folders in de brievenbus gooit dan krijg je volgend jaar een dubbele beloning.'


'Okay. Dank u wel' mompelde de jongen teleurgesteld, terneergeslagen en weinig overtuigd.


Mijn verwachtingen wat betreft het niet ontvangen van folders, brochures of ander ongeadresseerd drukwerk zijn dus niet al te hoog gespannen. Toch geef ik 'm in het nieuwe jaar een nieuwe kans niets in m'n bus te doen.


Maar tref ik toch iets aan dan is het jammer. Dan schroef ik nu eindelijk eens die spam-filter op de deur.


Marc den Hertog
is tekstschrijver en runt in het dagelijks leven het tekstenbureau Voor alles een tekst


www.vooralleseentekst.nl

Weergaven: 42

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

NPO 3FM schrapt de loopactie bij Serious Request 2020

De publieke radiozender NPO 3FM schrapt bij Serious Request de actie waarbij dj's van Roermond naar Zwolle lopen door de coronacrisis

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden