Nederlands MediaNetwerk

Door Marc den Hertog. Het was sowieso al een hectische dag. Met een ziek kind. Bezoek aan een opdrachtgever ver buiten de ring. En de driewekelijkse boodschappen. De bel ging. Ik dacht, da's vast mijn vrouw met de tassen. Teken om een paar keer op en neer te sjouwen om vervolgens de auto te parkeren die met de knipper op de stoep zou staan.


Tweehoog Amsterdam. Goed voor het uitzicht en een fijne conditie.


Enfin. Ik drukte op het knopje dat van boven de deur opendoet. Maar hoorde niet mijn vrouw. Ik hoorde niets eigenlijk. Behalve een open deur dan. Die hoor je aan het verkeer dat het trappenhuis binnenrijdt.


'Hallo, wie is daar?' Heerlijk taalgebruik van vroeger. Uit de tijd dat we nog onaangekondigd bij elkaar langsgingen.


'Uw folderbezorger. Ik kom u een gelukkig Nieuwjaar wensen.'


'Ah, de folderbezorger. Wat gaven we die ook al weer? Maar wacht eens even' dacht ik terwijl ik me al omdraaide om geld te pakken dat klaarligt voor de bezorger van het Parool.


'Folderbezorger?! Het moet nou niet nog gekker worden. Heb je weleens die NeeNee-sticker gezien op onze brievenbus?'


'Nou, eh nee, die heb ik niet gezien' stamelde de jongen vanaf beneden.


'Dat dacht ik al. Dus weet je wat. Als jij nou een jaar lang doet wat op de sticker staat en geen folders in de brievenbus gooit dan krijg je volgend jaar een dubbele beloning.'


'Okay. Dank u wel' mompelde de jongen teleurgesteld, terneergeslagen en weinig overtuigd.


Mijn verwachtingen wat betreft het niet ontvangen van folders, brochures of ander ongeadresseerd drukwerk zijn dus niet al te hoog gespannen. Toch geef ik 'm in het nieuwe jaar een nieuwe kans niets in m'n bus te doen.


Maar tref ik toch iets aan dan is het jammer. Dan schroef ik nu eindelijk eens die spam-filter op de deur.


Marc den Hertog
is tekstschrijver en runt in het dagelijks leven het tekstenbureau Voor alles een tekst


www.vooralleseentekst.nl

Weergaven: 42

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden