Nederlands MediaNetwerk

Nintendo introduceert op 25 maart draagbaar entertainment in 3D, waar geen speciale 3D-bril voor nodig is. De wereldwijde marktleider op het gebied van interactieve entertainment, die in 2005 de wereld van de videogames veranderde met touchscreens en in 2006 met bewegingsgevoelige besturing, loopt nu opnieuw voorop bij de stap naar de volgende dimensie; 3D. Het PR Bureau is geselecteerd voor de geïntegreerde PR-campagne rondom de introductie van de Nintendo 3DS in Nederland. 

“Een belangrijke pijler in het bestaansrecht van Nintendo is haar focus op innovatie en vernieuwing. De lijst met innovaties is lang en ze hebben het merk en de organisatie gebracht waar ze nu staat. Met de komst van de Nintendo 3DS heeft Nintendo denk ik weer geluk en hebben we een schot in de roos geschoten. Met de Nintendo 3DS slaan we een compleet nieuwe weg in en dat willen we natuurlijk graag laten zien. Met Het PR Bureau hebben we er een creatieve PR-partner bij betrokken met de nodige ervaring op onder meer online gebied en lifestyle, twee belangrijke speerpunten voor de introductie van de 3DS,” aldus Sarah Dijkstra, PR & Events Manager Nintendo Benelux.

“Het gaat bij de Nintendo 3DS om meer dan 3D kijken en spelen zonder bril – het systeem biedt ook toegang tot unieke sociale ervaringen,”  zegt Laurent Fischer, Nintendo of Europe's Managing Director Marketing & PR. “Net zoals de Wii gezinnen samenbracht, zal ook de Nintendo 3DS een breed publiek aanspreken.”

Opdrachtgever: Nintendo Benelux B.V.
Doelstelling: PR-ondersteuning bij en online activatie van de introductie van de Nintendo 3DS.
Doelgroep: Iedereen vanaf 7 jaar
Bureau: Het PR Bureau
Verantwoordelijk bij klant: Sarah Dijkstra en Bianca Stirnweis-Van Dort
Verantwoordelijk bij bureau: Jacqueline Bosselaar

De Nintendo 3DS bevat twee schermen. Het onderste scherm is een touchscreen dat spelers kunnen bedienen met de telescopische stylus die in het systeem zelf bewaard wordt. Het bovenste scherm toont 3D-effecten zonder dat daar een speciale bril voor nodig is. Wie naar het scherm kijkt, heeft het gevoel door een raam naar een wereld te kijken waarin personages en objecten werkelijke diepte hebben. Het systeem is voorzien van een 3D-schuifknop die spelers het 3D-effect zelf op het meest gewenste niveau laat instellen. Het 3D-effect kan naar voorkeur van de gebruiker bijvoorbeeld worden ingesteld op het hoogste niveau, op een gemiddeld niveau, of helemaal worden uitgeschakeld. 

www.hetprbureau.nl

Weergaven: 101

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden