Nederlands MediaNetwerk

Omroepgidsen op internet lijken misschien niet te stuiten… Maar Avrobode ziet vooral ook een mooie toekomst voor de papieren gids. Dat toont de ingrijpend vernieuwde Avrobode aan die vanaf deze week in de winkels ligt. De nieuwe Avrobode wordt meer gids én een aantrekkelijk weekblad tegelijk. Zo heeft Avrobode vanzelfsprekend veel informatie over tv en digitale zenders. Het is nog steeds een van de meest uitgebreide radiogidsen, wat niet meer zo vanzelfsprekend is. Daarnaast wordt de gids aantrekkelijker en completer als weekblad voor lekker lezen, kijken en bladeren. Bijvoorbeeld met een groot openingsverhaal waarin de minder bekende kanten van bekende persoonlijkheden aan bod komen. Met een fotorubriek die verborgen foto-schatten opdiept uit archieven en privéverzamelingen. En met veel weetjes, uittips en verwijzingen naar internet. Zo gidst de nieuwe Avrobode in alles wat de lezer wil zien, luisteren en meebeleven: op tv, radio, op digitale zenders maar ook in theaters, op muziekpodia en op internet.
De nieuwe Avrobode sluit daarmee nauw aan bij de thema’s die de AVRO met zijn programma’s en evenementen voor het voetlicht brengt. Met name het toegankelijk maken van kunst en cultuur wordt in de nieuwe Avrobode zichtbaar in meer aandacht voor (klassieke) muziek, theater en musical, musea en culturele evenementen. Daarnaast geven nieuwe rubrieken invulling aan de thema’s gezondheid en opinie en debat. De nieuwe gids krijgt daarnaast een impuls door nieuwe gezichten. Cabaretier Jeroen van Merwijk schrijft, naast Nelleke van der Krogt een wekelijkse, prikkelende column. En Cornald Maas, presentator van het AVRO-programma Opium op radio en tv, wordt het gezicht van de nieuwe rubriek ‘Cultuurgids’. De vernieuwing is radicaal aangepakt. Naast de inhoudelijke verrijking van het blad zorgt een frisse, rustige vormgeving ervoor dat het blad helderder is geworden en bijzonder prettig om te lezen. De vernieuwing is uitgevoerd door de art-directors Greetje de Graaff en Cécile Vrinten. Vrinten (aanbevolen door bladendokter Rob van Vuure) en De Graaff (o.a. bekend van de restyling van Adformatie) werkten als succesvol gelegenheidsteam en in nauwe samenwerking met lezers aan deze restyling. De lezers zijn enthousiast over de nieuwe aanpak. Avrobode is weer helemaal van deze tijd maar toch ook vertrouwd gebleven voor de lezers die wij met een betaalde oplage van 307.000 stuks wekelijks bedienen.* De nieuwe Avrobode is vanaf vandaag door te bladeren op
www.avrobode.nl

Weergaven: 356

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden