Nederlands MediaNetwerk

HOI-Q3-10: Betaalde oplage landelijke dagbladen stijgt 2 procent

Het vorige kwartaal waren er voorzichtige positieve geluiden over de oplage ontwikkeling van de landelijke dagbladen en het HOI komt deze week opnieuw met goed nieuws. Nu zal het best zo zijn dat de oplagestijging inderdaad deels gekocht is met het weggeven van iPads fietsen en wat dies meer zij - opvallend is het hoe dan ook. En we hebben het niet over een heel mager plusje maar over een groei in de betaalde oplage van 32.429, dat is 2 procent.

Het hardste werd gegroeid door NRC.Next. De betaalde oplage steeg met ruim 5000 exemplaren - een vrolijke 7,9 procent - tot bijna 70.000. Grote broer NRC Handelsblad moest een kleine veer laten van 1400 exemplaren - een min van 0,8% - maar per saldo ging NRC Media er toch 1,5 procent in betaalde oplage op vooruit.

Bij de Persgroep is het feest want daar zijn de cijfers nog mooier. Bij de Volkskrant werd een betaalde oplage van bijna 10.000 bijgeschreven (+4,4%) en Trouw dikte met ruim 2200 exemplaren aan (+2,5%).

Het AD groeide in absolute zin het meest van allemaal: 10.258 betaalde oplage erbij in het bakkie, een plus van 2,6 procent.

Telegraaf deed het met een plus van 1,7 procent misschien iets rustiger aan maar het zal in Amsterdam Sloterdijk tot plezier hebben gestemd dat de betaalde oplage steeg van 595.000 tot 605.000 duizend, dat praat toch een stuk prettiger met adverteerders.

En dan de hoek waar de klappen vallen, daar zit misschien toch wel wat verrassend de winnaar van de afgelopen jaren, het Financieele Dagblad. De dreun die is uitgedeeld heeft een omvang van 6,5 procent. 3700 betaalde oplage verdween, er bleef nog 53.000 over.

 

www.hoi-online.nl

 

 

 

 

 

 

Weergaven: 98

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden