Nederlands MediaNetwerk

Vanaf 1 maart worden alle maandfolders van Hornbach, op jaarbasis ruim 23 miljoen, gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. Hornbach timmert mede hierdoor volop mee aan het behoud van bossen wereldwijd. Na het recent uitgebreide assortiment van hout met het keurmerk van de Forest Stewardship Council (FSC), geeft de bouwmarktketen opnieuw een duidelijk signaal af naar de retailbranche.

Hornbach is in diverse landen, waaronder Nederland, partner van FSC. “Zowel medewerkers als consumenten zijn zich steeds beter bewust van het belang van duurzaam beheer van bossen”, aldus Michel van Slingerland, marketingmanager van Hornbach Nederland. “Daarom is deze overstap naar FSC-papier voor drukwerk een logische stap. Deze verschuiving demonstreert ons FSC-bewustzijn niet alleen binnen de winkels – in het assortiment –, maar nu ook daarbuiten, via het reclame- en communicatiedrukwerk. Het voelt goed om op deze verantwoorde manier rekening te houden met de natuur.

Bart van der Linden, directeur van FSC Nederland, spreekt van een belangrijke stap voor de markt van bouwketens in het algemeen en voor Hornbach in het bijzonder. “Hornbach is de tweede grote speler op de markt van houthoudend papier die massaal overstapt op FSC-papier. Daarmee draagt het bedrijf bij aan verantwoord beheer van bossen en schaart Hornbach zich bij de koplopers in de retailbranche. Net als bij andere productgroepen, zoals zuivelverpakkingen en toiletpapier, verwacht ik dat consumentenfolders binnenkort branchebreed op FSC-papier verschijnen. Hoe meer mensen zich er bewust van worden dat hun aankoop bijdraagt aan behoud van bossen, hoe beter. Samen met Hornbach kiezen wij vóór de dieren en mensen die van het bos afhankelijk zijn, en roepen we een halt toe aan onverantwoorde of illegale houtkap.”

Het internationale, onafhankelijke FSC-keurmerk verzekert dat grondstoffen voor hout- en papierproducten afkomstig zijn uit verantwoord beheerde bossen, met alle aandacht voor de mensen die van het bos afhankelijk zijn. Alle grote milieu- en ontwikkelingsorganisaties bevelen FSC aan. Dit maakt FSC uniek. De stichting FSC Nederland, een netwerkorganisatie met ruim 290 partners, streeft naar een zo groot mogelijk aandeel van FSC-gecertificeerd hout en papier op de Nederlandse markt.

www.hornbach.com
www.fsc.nl  

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden