Nederlands MediaNetwerk

HOTNOT2016 Nr 2 in best gelezen Top 5 PAROOL vandaag

http://www.parool.nl/parool/nl/12/CULTUUR/article/detail/4216200/20...
HOT & NOT 2016: BEING HUMAN

Amsterdam, 29 december 2015 | De Hot & Not lijst voor 2016 is verschenen. Deze trendlijst is een project van marktonderzoeker Klaus van den Berg. De lijst trekt veel (inter)nationale media-aandacht en is een bron van inspiratie voor experts, professionals en andere geïnteresseerden. Dit keer heeft Van den Berg de Hots & Nots opgesteld met de foresight-expert Andrea Wiegman en wetenschapsjournalist Hanny Roskamp. Samen hebben Van den Berg, Wiegman & Roskamp 75 jaar professionele ervaring met het signaleren, duiden en het toepassen van maatschappelijke trends.

Van den Berg, Wiegman & Roskamp: “Met het publiceren van de HOT & NOT 2016 willen wij de grote ontwikkelingen die gaande zijn illustreren. Wij zien in de opkomende signalen en borrelende onderstromen dat de menselijkheid het wint van de vele kleine en grote onmenselijkheden. Daar geloven wij ook in. Daarom kiezen wij de titel ‘Being Human’. Met deze groet wensen wij iedereen een goed, gezond en vooral humaan 2016.”

Hot 2016 - Not 2016

Caitlyn Jenner - Bruce Jenner

Metropoolregio’s -Global village

Politiek - Economie

Pro-aging - Anti-aging

Daden - Woorden

Yurt living - Glamping

Zelfvertrouwen - Zelfmarketing

Gepersonaliseerd dieet - Dieet-goeroes

USA - BRIC

Bio-plastic - Plastic soep

San Francisco - Silicon Valley

Wandelen - Rennen

Rolkoffer - Rugzak

Anonymous - Klokkenluiders

Sociaal - Sociale media

Rugby - Voetbal

Luisteren - Praten

Epi-genetica - DNA

Pony - Knotje

Angela Merkel - Volkswagen

Zit-sta bureaus - Screen potatoes

TLC - CNN

Nigella Lawson - Jamie Oliver

Participerende journalistiek - Commentatoren

Seitan - Glutenvrij

OnePiece jumpsuits - Trainingspakken

Computerbril - Zonnebril

Light L16 - Selfie-sticks

Roze - Beige

Ontwikkelen - Stilstaan

Kaltblut-magazine.com - Modebloggers

Vintage Nouveau - Tweedehands

Woestijnen - Kustgebieden

Praten over het weer - Praten over status

Verzonken groente - Vergeten groente

Humans are underrated - Robotangst

B-society - 9-to-5 society

Prins Harry - David Beckham

Speedcleaning - Stofzuigerrobots

Zeewier - Tarwegras

Vrije geesten - Volgers

Empathie - Egoïsme

Cider - Bier

Itskoko - Speedyoga

Rotstuin - Moestuin

Circulair - Lineair

Stevia - Suiker

Blues, jazz, funk & disco - Rock

Stilte - Spirituele posts op Facebook

Pop - Hip

Horrorisme - Terrorisme

Liefde - Geld

Gender X - Generatie X

Ethiek -  Repliek

Dressing up - Normcore

Less meat = less heat - Klimaatverandering

© Klaus van den Berg, Andrea Wiegman & Hanny Roskamp

Klaus van den Berg is politicoloog en werkzaam in marktonderzoek en strategie voor bedrijven, overheden en goede doelen.

Andrea Wiegman is historicus, foresight-expert en oprichter van het trendnetwerk SecondSight en de Trendwatcher Of The Year (TWOTY) awards.

Hanny Roskamp is fysisch chemicus en publiceert over gezondheid en voeding in tijdschriften en boeken als ‘Check je houdbaarheid’ en ‘De dronken vegetariër’.

___________________________________________________________________________

Noot voor de redactie (niet ter publicatie):

Onze Hot & Not lijst 2016 kan kosteloos door u worden gepubliceerd. De namen van de drie schrijvers ervan dienen te worden vermeld in uw publicatie.

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Klaus van den Berg, 06-29449978, klaus@klausvandenberg.com, www.klausvandenberg.com
Andrea Wiegman, 06-48926019, andrea@secondsight.nl, www.secondsight.nl
Hanny Roskamp, 06-43979455, hannyroskamp@upcmail.nl, www.hannyroskamp.nl

Weergaven: 151

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

[Column] Erwin Fisser: Beat it

Afgelopen weekend kreeg mijn oudste zoon voor zijn verjaardag een platenspeler. Toen hij daar voor het eerst over begon, een half jaar geleden, verbaast het me nogal

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden