Nederlands MediaNetwerk

HOTNOT2016 Nr 2 in best gelezen Top 5 PAROOL vandaag

http://www.parool.nl/parool/nl/12/CULTUUR/article/detail/4216200/20...
HOT & NOT 2016: BEING HUMAN

Amsterdam, 29 december 2015 | De Hot & Not lijst voor 2016 is verschenen. Deze trendlijst is een project van marktonderzoeker Klaus van den Berg. De lijst trekt veel (inter)nationale media-aandacht en is een bron van inspiratie voor experts, professionals en andere geïnteresseerden. Dit keer heeft Van den Berg de Hots & Nots opgesteld met de foresight-expert Andrea Wiegman en wetenschapsjournalist Hanny Roskamp. Samen hebben Van den Berg, Wiegman & Roskamp 75 jaar professionele ervaring met het signaleren, duiden en het toepassen van maatschappelijke trends.

Van den Berg, Wiegman & Roskamp: “Met het publiceren van de HOT & NOT 2016 willen wij de grote ontwikkelingen die gaande zijn illustreren. Wij zien in de opkomende signalen en borrelende onderstromen dat de menselijkheid het wint van de vele kleine en grote onmenselijkheden. Daar geloven wij ook in. Daarom kiezen wij de titel ‘Being Human’. Met deze groet wensen wij iedereen een goed, gezond en vooral humaan 2016.”

Hot 2016 - Not 2016

Caitlyn Jenner - Bruce Jenner

Metropoolregio’s -Global village

Politiek - Economie

Pro-aging - Anti-aging

Daden - Woorden

Yurt living - Glamping

Zelfvertrouwen - Zelfmarketing

Gepersonaliseerd dieet - Dieet-goeroes

USA - BRIC

Bio-plastic - Plastic soep

San Francisco - Silicon Valley

Wandelen - Rennen

Rolkoffer - Rugzak

Anonymous - Klokkenluiders

Sociaal - Sociale media

Rugby - Voetbal

Luisteren - Praten

Epi-genetica - DNA

Pony - Knotje

Angela Merkel - Volkswagen

Zit-sta bureaus - Screen potatoes

TLC - CNN

Nigella Lawson - Jamie Oliver

Participerende journalistiek - Commentatoren

Seitan - Glutenvrij

OnePiece jumpsuits - Trainingspakken

Computerbril - Zonnebril

Light L16 - Selfie-sticks

Roze - Beige

Ontwikkelen - Stilstaan

Kaltblut-magazine.com - Modebloggers

Vintage Nouveau - Tweedehands

Woestijnen - Kustgebieden

Praten over het weer - Praten over status

Verzonken groente - Vergeten groente

Humans are underrated - Robotangst

B-society - 9-to-5 society

Prins Harry - David Beckham

Speedcleaning - Stofzuigerrobots

Zeewier - Tarwegras

Vrije geesten - Volgers

Empathie - Egoïsme

Cider - Bier

Itskoko - Speedyoga

Rotstuin - Moestuin

Circulair - Lineair

Stevia - Suiker

Blues, jazz, funk & disco - Rock

Stilte - Spirituele posts op Facebook

Pop - Hip

Horrorisme - Terrorisme

Liefde - Geld

Gender X - Generatie X

Ethiek -  Repliek

Dressing up - Normcore

Less meat = less heat - Klimaatverandering

© Klaus van den Berg, Andrea Wiegman & Hanny Roskamp

Klaus van den Berg is politicoloog en werkzaam in marktonderzoek en strategie voor bedrijven, overheden en goede doelen.

Andrea Wiegman is historicus, foresight-expert en oprichter van het trendnetwerk SecondSight en de Trendwatcher Of The Year (TWOTY) awards.

Hanny Roskamp is fysisch chemicus en publiceert over gezondheid en voeding in tijdschriften en boeken als ‘Check je houdbaarheid’ en ‘De dronken vegetariër’.

___________________________________________________________________________

Noot voor de redactie (niet ter publicatie):

Onze Hot & Not lijst 2016 kan kosteloos door u worden gepubliceerd. De namen van de drie schrijvers ervan dienen te worden vermeld in uw publicatie.

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Klaus van den Berg, 06-29449978, klaus@klausvandenberg.com, www.klausvandenberg.com
Andrea Wiegman, 06-48926019, andrea@secondsight.nl, www.secondsight.nl
Hanny Roskamp, 06-43979455, hannyroskamp@upcmail.nl, www.hannyroskamp.nl

Weergaven: 144

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden