Nederlands MediaNetwerk

HP/De Tijd onderzoek: Homo's voelen zich steeds onveiliger

Het klimaat voor homoseksuelen is achteruit gegaan blijkt uit onderzoek dat HP/De Tijd deze week publiceert. Daarnaast wil Nederland niet dat Amsterdam een nieuwe homohoofdstad wordt. Homoseksualiteit wordt wel breed geaccepteerd. Meer dan 80% van de Nederlanders zou er geen problemen mee hebben als Willem-Alexander of Mark Rutte uit de kast zou komen.

Deze week staat HP/De Tijd in het teken van het 10-jarig jubileum van het homohuwelijk. Maurice de Hond testte voor het opinieblad hoe homovriendelijk Nederland is. Dat homoseksuelen kunnen trouwen en kinderen kunnen adopteren, is door de overgrote meerderheid geaccepteerd. Een koning en/of minister-president die op hetzelfde geslacht valt, vormt ook geen probleem.

Wel viel op dat homoseksuelen zelf aangeven zich steeds onveiliger te voelen. Maar liefst 77% van de homomannen en 65% van de lesbiennes zegt dat het klimaat voor hen achteruit is gegaan. COC-directeur Vera Bergkamp: “Dat vind ik echt schrikwekkend.” Ze pleit voor hogere straffen voor homodiscriminatie en meer voorlichting op scholen.

HP/De Tijd brengt ook ander nieuws. Onderzoeksbureau Intomart GfK vergeleek homo’s met hetero’s en ontdekte dat veel vooroordelen kloppen. In vergelijking tot heterovrouwen rijden lesbiennes meer motor en gebruiken meer haargel. Homomannen drinken in vergelijking tot hetero’s meer wijn, gebruiken meer cosmeticaproducten, houden van het merk Apple en winkelen zeer graag bij de Bijenkorf. De primeur van het onderzoek staat in HP/De Tijd. 

www.hpdetijd.nl

Weergaven: 77

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden