Nederlands MediaNetwerk

HUB Uitgevers maakt bekend dat zij met Corelio, de huidige aandeelhouder van Minoc Business Press, een akkoord heeft bereikt omtrent de volledige overname van  Minoc Business Press door HUB Uitgevers per 1 juli. 

In  de afgelopen twaalf jaar heeft Minoc Business Press bewezen dat zij de sterkste groeier in het segment van ICT uitgevers is geweest in België. Minoc is verantwoordelijk voor de volgende merken & activiteiten in België (in willekeurige volgorde):  Clickx,  FWD, Home & Mobile Entertainment,  Shoot, Specials,  Kranten bijlagen, PC Magazine, Smart Business Strategies, BusinessmeetsIT, ZDNet.be en  IT-Professional.be.

Raimon Gort, directielid en aandeelhouder bij HUB Uitgevers, toont zich verguld: “niet alleen passen de activiteiten en merken van Minoc naadloos bij die van HUB, ook past deze overname in de strategie die wij aan het volgen zijn. Door overnames, consolidatie en  verbreding van onze bedrijfsactiviteiten willen wij HUB Uitgevers een nog sterkere partij laten zijn. In dat licht moeten ook de recente overnames van Focus Media en Array Publications gezien worden. We hebben een lang en intensief traject met Corelio doorlopen, en zijn verheugd dat Minoc vanaf 1 juli een onderdeel van HUB Uitgevers is. Minoc en HUB versterken elkaar, vullen elkaar aan. We zien enorm veel mogelijkheden, bijvoorbeeld door content, backoffice en kennis uitwisseling.”

Luc Missorten, CEO van Corelio: “Het geeft ons veel vertrouwen dat Minoc onderdeel gaat worden van HUB Uitgevers, een partij die de afgelopen jaren bewezen heeft dat zij gecommit zijn aan de industrie, een partij die marktleidend is. Juist omdat wij zo’n enorm vertrouwen hebben in HUB Uitgevers en de plannen die zij heeft, hebben wij een strategisch minderheidsbelang genomen in HUB Uitgevers. “

HUB Uitgevers werd in 1993 opgericht door Wouter Hendrikse, nog steeds aandeelhouder van HUB Uitgevers en algemeen verantwoordelijk. Hendrikse: “eigenlijk varen we sinds de overname van de VNU-merken al dezelfde koers. Hoewel wij in de kern een conservatief bedrijf zijn, willen wij marktkansen die voorbij komen benutten, om daarmee gestage groei te bewerkstelligen. De resultaten van de afgelopen jaren tonen aan dat deze strategie werkt”.

www.hub.nl

Minoc Business Press 

 

Weergaven: 63

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over drama maken in coronatijd, de functie van publiek en meer

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

[Marketing Report Radio] Dave Minneboo en Robert Bernink over 15 jaar Qmusic en radio bij corona

Dave Minneboo is programmadirecteur van Qmusic en Robert Bernink is directeur entertainment bij DPG Media. De twee kwamen bij Marketing Report Radio vertellen over het aankomende jubileum en werken in coronatijd

[Interview] Joost Geurtsen (Insight TV): ‘Wij nemen de kijkers mee op avontuur’

Joost Geurtsen is Head of Global Brand Partnerships bij Insight TV, de online televisiezender met een breed aanbod voor onder meer millennials. We spreken hem over zijn bedrijf

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Bezig met laden... Feed laden


Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden