Nederlands MediaNetwerk

HUB Uitgevers maakt bekend dat zij met Corelio, de huidige aandeelhouder van Minoc Business Press, een akkoord heeft bereikt omtrent de volledige overname van  Minoc Business Press door HUB Uitgevers per 1 juli. 

In  de afgelopen twaalf jaar heeft Minoc Business Press bewezen dat zij de sterkste groeier in het segment van ICT uitgevers is geweest in België. Minoc is verantwoordelijk voor de volgende merken & activiteiten in België (in willekeurige volgorde):  Clickx,  FWD, Home & Mobile Entertainment,  Shoot, Specials,  Kranten bijlagen, PC Magazine, Smart Business Strategies, BusinessmeetsIT, ZDNet.be en  IT-Professional.be.

Raimon Gort, directielid en aandeelhouder bij HUB Uitgevers, toont zich verguld: “niet alleen passen de activiteiten en merken van Minoc naadloos bij die van HUB, ook past deze overname in de strategie die wij aan het volgen zijn. Door overnames, consolidatie en  verbreding van onze bedrijfsactiviteiten willen wij HUB Uitgevers een nog sterkere partij laten zijn. In dat licht moeten ook de recente overnames van Focus Media en Array Publications gezien worden. We hebben een lang en intensief traject met Corelio doorlopen, en zijn verheugd dat Minoc vanaf 1 juli een onderdeel van HUB Uitgevers is. Minoc en HUB versterken elkaar, vullen elkaar aan. We zien enorm veel mogelijkheden, bijvoorbeeld door content, backoffice en kennis uitwisseling.”

Luc Missorten, CEO van Corelio: “Het geeft ons veel vertrouwen dat Minoc onderdeel gaat worden van HUB Uitgevers, een partij die de afgelopen jaren bewezen heeft dat zij gecommit zijn aan de industrie, een partij die marktleidend is. Juist omdat wij zo’n enorm vertrouwen hebben in HUB Uitgevers en de plannen die zij heeft, hebben wij een strategisch minderheidsbelang genomen in HUB Uitgevers. “

HUB Uitgevers werd in 1993 opgericht door Wouter Hendrikse, nog steeds aandeelhouder van HUB Uitgevers en algemeen verantwoordelijk. Hendrikse: “eigenlijk varen we sinds de overname van de VNU-merken al dezelfde koers. Hoewel wij in de kern een conservatief bedrijf zijn, willen wij marktkansen die voorbij komen benutten, om daarmee gestage groei te bewerkstelligen. De resultaten van de afgelopen jaren tonen aan dat deze strategie werkt”.

www.hub.nl

Minoc Business Press 

 

Weergaven: 60

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden