Nederlands MediaNetwerk

In 2011 gaat de papieren direct mail weer helemaal terugkomen. Die voorspelling doet DM Creatieve Communicatie in Haarlem, gespecialiseerd in direct marketing. Het bureau wordt in zijn voorspelling ondersteund door onder meer de Rijks Universiteit van Groningen. Die heeft onderzocht wat het effect is
van papieren mailings tegenover e-mailings. Uit die resultaten blijkt dat direct mail vele malen effectiever is dan e-mail en dat de emotie tegenover post ook veel positiever is.
 
Stopten marketeers voorheen grote budgetten in online campagnes en virals, in 2011 wordt het 'back to basics' voor adverteerders denkt Marco Mok, directeur van DM Creatieve Communicatie. “Dat effect wordt overschat. Op internet krijgt een reclame-uiting amper aandacht. Bovendien komt er nog een effect bij waardoor papieren direct mail nog meer opvalt. Er wordt steeds minder per post verstuurd, zodat een reclamemailing veel minder concurrentie heeft op de deurmat. En een mailing die meer opvalt, levert automatisch een hoger rendement op.”
 
Nog een opvallende ontwikkeling is dat het mailen door de opkomst van digitaal drukwerk verschuift van massamailings naar gepersonaliseerde mailpieces in kleinere aantallen. Ook de drukkosten van papieren mailings zijn de laatste jaren sterk gedaald door de fors toegenomen concurrentie in de grafische sector.
Marco Mok: “Daarnaast besteden bedrijven tegenwoordig ook meer aandacht aan het mailpack en zijn de databases kwalitatief beter geworden. Die effecten vertalen zich door in de hogere respons op papieren mailings.”
 
Uit het onderzoek van de Rijksuniversiteit van Groningen in opdracht van TNT blijkt ook dat mail via de post en vooral opvallende mailingcampagnes bijzonder goed worden gewaardeerd. Dat blijkt ook uit de hogere respons op leuke campagnes. Mok: “DM Creatieve Communicatie haalt soms een respons van meer dan
50%. Maar dan hebben we het niet over een standaard mailinkje, maar over een DM-campagne waar goed over is nagedacht en waarvoor voldoende budget beschikbaar is om een campagne te ontwikkelen.”

Weergaven: 29

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden