Nederlands MediaNetwerk

INTRODUCTIE ONLINE QR CODE SOFTWARE VOOR MOBIELE MARKETING

- Dordrecht, 5 oktober 2010 – Qtag heeft haar online marketing tool gepubliceerd om zelfstandig QR codes te maken, te organiseren en resultaten te analyseren. Qtag ontwikkelde de QR code software voor mobiele marketing doeleinden mede door de stijgende populariteit van deze zogenaamde 2D barcodes. Er is een demo versie van de software op aanvraag beschikbaar.

Wat is het QR (Quick Respons) codes zijn barcodes die ingescand kunnen worden met een mobiele smartphone. Via deze code wordt vervolgens een (bij voorkeur mobiel) internetadres aangeroepen. Iedere QR code is uniek. QR codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op elk materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, brochures, op T-shirts, entreekaartjes en zo voort.
Voor wie De doelgroepen zijn echter legio. Van reclame-, communicatie- en direct marketingbureaus, grafische ontwerpers, musea, uitgeverijen en redacties, drukkerijen, evenementenorganisaties, verzekeringmaatschappijen, universiteiten, de food sector, branding specialisten, overheidinstanties, de makelaardij, E-commerce en ICT, non-profit en alle andere bedrijven en instellingen.
Organiseren en analyseren van QR codes De online software van Qtag is bedoeld om relaties, media types en mobiele campagnes op basis van aangemaakte QR codes te organiseren en te analyseren. Qtag’s QR code software voorziet in actuele rapportages ten aanzien van de prestaties van de QR codes. Deze prestaties betreffen onder meer het aantal hits op de mobiele website via de QR code, het vergelijken van hits over periodes (week, maand en jaar), het vergelijken van ingezette (print) mediatypes waarin QR codes zijn toegepast. Ook op IP gebaseerde Geo-locatie, de gebruikte telefoontypes (o.a. iPhone & Android) en ander gegevens worden in overzichtelijke statistieken gepresenteerd.
Meerwaarde Qtag ontwikkeld daarnaast mobiele websites met de daarbij behorende beheeromgeving (mobiele content management), al dan niet gekoppeld in de QR code software. Qtag werkt facilitair en adviseert bij het opzetten van campagnes en levert support bij de inzet van de barcode manager. Qtag ontwerpt op aanvraag zogenaamde Designercodes. Dit zijn QR codes met daarin een beeld, zoals een logo of campagnebeeld, verwerkt terwijl de QR code gewoon scanbaar blijft.
Abonnement en toepassingen De online QR code manager werkt op basis van een abonnementstructuur en biedt voor ieder budget een oplossing. Van een eenmalige QR code voor het visitekaartje inclusief mobiele presentatiepagina voor de kleine beurs tot en met het personaliseren van QR codes met complete databases en ongelimiteerd maken en beheren van QR codes voor bijvoorbeeld gedrukte catalogi. Bovendien biedt Qtag op maat gemaakte oplossingen. De QR code software wordt wereldwijd ondersteund. QR code is een handelsmerk van Denso Wave industries. Bedrijf: Qtag Url:
http://www.qtag.nl Contactpersoon: Cristian Vorstius Kruijff E-mail: cris@qtag.nl Tel: 0786313205

Weergaven: 90

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards

Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar

[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)

Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group

[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day

Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken

Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE

Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?

Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied

Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  

Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’

Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?

The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf

[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies

Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend

[Column] Michiel Rotteveel: Breaking news - Unilevers crossmedia meetmodel

Vorige week was het zover. Unilever maakt bekend dat het haar eigen crossmedia meetmodel aan het testen is en dat de eerste resultaten hoopvol zijn. Behalve een bericht op de gebruikelijke kanalen, heb ik er niet veel over gelezen

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden