Nederlands MediaNetwerk

INTRODUCTIE ONLINE QR CODE SOFTWARE VOOR MOBIELE MARKETING

- Dordrecht, 5 oktober 2010 – Qtag heeft haar online marketing tool gepubliceerd om zelfstandig QR codes te maken, te organiseren en resultaten te analyseren. Qtag ontwikkelde de QR code software voor mobiele marketing doeleinden mede door de stijgende populariteit van deze zogenaamde 2D barcodes. Er is een demo versie van de software op aanvraag beschikbaar.

Wat is het QR (Quick Respons) codes zijn barcodes die ingescand kunnen worden met een mobiele smartphone. Via deze code wordt vervolgens een (bij voorkeur mobiel) internetadres aangeroepen. Iedere QR code is uniek. QR codes bespaart gebruikers het moeizaam op een telefoon intypen van een internet adres. De QR-code kan nagenoeg op elk materiaal worden gedrukt en zijn zo gemakkelijk te gebruiken op visitekaartjes, in advertenties, brochures, op T-shirts, entreekaartjes en zo voort.
Voor wie De doelgroepen zijn echter legio. Van reclame-, communicatie- en direct marketingbureaus, grafische ontwerpers, musea, uitgeverijen en redacties, drukkerijen, evenementenorganisaties, verzekeringmaatschappijen, universiteiten, de food sector, branding specialisten, overheidinstanties, de makelaardij, E-commerce en ICT, non-profit en alle andere bedrijven en instellingen.
Organiseren en analyseren van QR codes De online software van Qtag is bedoeld om relaties, media types en mobiele campagnes op basis van aangemaakte QR codes te organiseren en te analyseren. Qtag’s QR code software voorziet in actuele rapportages ten aanzien van de prestaties van de QR codes. Deze prestaties betreffen onder meer het aantal hits op de mobiele website via de QR code, het vergelijken van hits over periodes (week, maand en jaar), het vergelijken van ingezette (print) mediatypes waarin QR codes zijn toegepast. Ook op IP gebaseerde Geo-locatie, de gebruikte telefoontypes (o.a. iPhone & Android) en ander gegevens worden in overzichtelijke statistieken gepresenteerd.
Meerwaarde Qtag ontwikkeld daarnaast mobiele websites met de daarbij behorende beheeromgeving (mobiele content management), al dan niet gekoppeld in de QR code software. Qtag werkt facilitair en adviseert bij het opzetten van campagnes en levert support bij de inzet van de barcode manager. Qtag ontwerpt op aanvraag zogenaamde Designercodes. Dit zijn QR codes met daarin een beeld, zoals een logo of campagnebeeld, verwerkt terwijl de QR code gewoon scanbaar blijft.
Abonnement en toepassingen De online QR code manager werkt op basis van een abonnementstructuur en biedt voor ieder budget een oplossing. Van een eenmalige QR code voor het visitekaartje inclusief mobiele presentatiepagina voor de kleine beurs tot en met het personaliseren van QR codes met complete databases en ongelimiteerd maken en beheren van QR codes voor bijvoorbeeld gedrukte catalogi. Bovendien biedt Qtag op maat gemaakte oplossingen. De QR code software wordt wereldwijd ondersteund. QR code is een handelsmerk van Denso Wave industries. Bedrijf: Qtag Url:
http://www.qtag.nl Contactpersoon: Cristian Vorstius Kruijff E-mail: cris@qtag.nl Tel: 0786313205

Weergaven: 88

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

[Interview] Maarten Post (Hornbach): De keuze voor bioscoopreclame was snel gemaakt

Maarten Post is marketingmanager van Hornbach. Begin 2019 lanceerde hij een wervingscampagne in samenwerking met Jean Mineur Mediavision, om personeel aan te trekken in de regio Duiven. Naast lokale print-uitingen, koos Maarten voor de bioscoop om zijn boodschap te verspreiden. Wij vragen hem naar de campagne, de resultaten en de bioscoop als advertentiekanaal

[Interview] Jeroen Koopman: SVOD en de bioscoop groeien dichter naar elkaar toe

Jeroen Koopman is founder en Creative Producer bij NewBe. Met onder meer Misfit behaalde hij ongekende internationale successen. We spreken hem over produceren voor on-demand en de groei van SVOD

[Interview] Wilco Wolfers: Bioscoop blijft het belangrijkst voor de lancering van films

Wilco Wolfers begon onlangs zijn eigen filmdistributiemaatschappij WW Entertainment. Het bedrijf verzorgt onder meer de marketing en distributie van Entertainment One-films in de Benelux. We spreken hem over deze nieuwe start

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Maartje Blijleven: Dan schrijf je toch een boek?

De suggestie leek zo simpel: gewoon even een boek schrijven. Als je om je heen kijkt, dan lijkt het of tegenwoordig iedere professional een boek schrijft. In een weekend (hoe dan!?), in drie weken, drie maanden, of net wat langer. Mijn doel was drie maanden, maar het kostte me uiteindelijk ruim een jaar bloed, zweet en tranen

[Column] Paola Cassone: Empty nesters

Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland

[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina

De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit

[Column] David de Jong: Wat is de (on)zin van het Commissariaat voor de Media?

Begin 1988 ging het Commissariaat voor de Media van start als onafhankelijke toezichthouder en opvolger van de zogeheten regeringscommisaris voor de Omroep. Maar is anno 2019 een apart Commissariaat voor de Media nog nodig?

[Column] Annemarije Tillema: Duurzaamheid door de ogen van de consument

Ook dit jaar is er weer onderzoek gedaan naar wat de consument vindt van bedrijven en merken als het gaat over duurzaamheid. Annemarije Tillema duikt in deze materie

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden