Nederlands MediaNetwerk

iPadproducties introduceert interactief kinderprentenboek voor de iPad

iPadproducties lanceert een interactieve versie van het kinderprentenboek Slik de Slang voor de iPad. Kinderen tot vier jaar beleven met deze versie het avontuur van de slang op een geheel nieuwe manier. De iPad-versie is interactief en beschikt over geluid en bewegend beeld. Dit maakt het verhaal nog spannender en leuker voor kinderen. Slik de Slang is als iPad-programma vanaf 22 december 2010 te downloaden in de App Store van Apple voor 2,39 euro.


Voorlezen is essentieel voor de ontwikkeling van een kind. Een papieren (prenten)boek is hiervoor uitermate geschikt. De opkomst van tabletcomputers als de iPad biedt nieuwe voorleesmogelijkheden. iPadproducties speelt hierop in door het prentenboek Slik de Slang van Hugo Arends te bewerken voor de iPad en het verhaal te verrijken met enthousiaste voorleesstemmen en diverse interactieve spelletjes voor kinderen.


In het avontuur van Slik de Slang leren kinderen vormen te herkennen. De slang eet allerlei etenswaren en kinderen zoeken en slepen de juiste etenswaren bij de juiste vormen. Een stem leest het verhaal voor onder begeleiding van een vrolijk muziekje. De spellen bestaan vooral uit het slepen van vormen en het schudden van de iPad. Uiteraard is het ook mogelijk om de muziek en de voorleesstem uit te zetten, zodat een ouder of begeleider het verhaal zelf kan voorlezen.


“We verwachten dat deze nieuwe manier van het lezen en beleven van prentenboeken zeer populair wordt”, zegt Erwin la Roi, directeur van iPadproducties. “De koudwatervrees voor het uitgeven van boeken voor de iPad en andere tablets is bij veel uitgevers nog groot. Wij zien echter enorme kansen voor met name kinderboeken. Het avontuur van Slik de Slang is voor ons een eerste stap.”


De iPad-applicatie Slik de Slang is verkrijgbaar in zes verschillende talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans en Fries. Het is voor het eerst dat een kinderprentenboek voor de iPad in het Fries beschikbaar is.


www.ipadproducties.nl 

Weergaven: 108

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

[Startup Competition] Penny Whitelaw talks about Scircula

Nederlands MediaNetwerk publishes a series of interviews with start-ups in the context of our Startup Competition. Penny Whitelaw tells all about her startup Scircula

Startup Competitie 1 jaar later: Moodus

Moodus was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf van Ahmed Ali en Tim Smit? We vragen het ze

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden