Nederlands MediaNetwerk

Joris van Heukelom over MakerStreet en Founder Institute


Joris van Heukelom verlaat
Sanoma Media, wordt partner bij
MakerStreet en gaat samen met
Jim Stolze Founder Institute opbouwen. Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Amsterdam voor een inspirerend gesprek.


Dag Joris, gefeliciteerd met deze stap. Hoe is het met je?

'Het gaat uitstekend. Maar dat is bijna altijd wel zo. Ik ben een kritisch, doch optimistisch mens. Soms ben ik wel moe, na 10 uur vergaderen. Mensen lachen me bij Sanoma toe maar het is een dubbel gevoel, je laat ook iets in de steek. Dat doet een beetje pijn.'

Waarom deze stap en waarom nu?

'Ik ben binnen bedrijven toch wel vaak iemand die met een gek idee komt of met nieuwe initiatieven. Ik ben een bouwer of een verbouwer. In een puur bestuurlijke functie word ik niet blij. Dat bouwen en verbouwen heb ik bij Sanoma kunnen doen. We hebben hard ingezet op commercie en nieuwe commerciële modellen geïntroduceerd. Commercie en content bij elkaar gebracht. Als het werk dan klaar is, gaat het kriebelen, word ik Joris van Jeukelom. Dan ga ik om mee heen kijken. Ik ben voorzitter van het IAB geworden, heb kleine belangen genomen in startende bedrijven Amsterdam en nu dan deze stap. Daar word ik gelukkig van.'


Wat is MakerStreet?

'MakerStreet is een initiatief van internetondernemers die de markt al bedienen vanuit de bedrijven Resoluut,
UNITiD en
TechTribe. MakerStreet maakt mediagerelateerde producten en diensten, creëert volledig geïntegreerde digitale omgevingen, realiseert applicaties voor tablet en mobiel, produceert online video en smeedt digitale storylines.'
Wat wordt jouw rol bij MakerStreet?
<'Dat is een goede vraag. Het is ondernemerschap en dat is iets anders dan reageren op een vacature. Ik word partner en aandeelhouder. De vraag is dan misschien: wat breng je mee? Dat is veel ervaring, een netwerk en een visie op media en commercie.'

Goed, maar wat ga je daar dan de hele dag doen? Wat is je functie, je titel?
<'Ik heb in de afgelopen jaren titels genoeg gehad. Dat hoeft even niet. Ik ga gewoon aan het werk.'

Kun je Founder Institute introduceren?
'Founder Institute is een instituut dat mensen met briljante ideeën in een 13 weken durende crash course tot ondernemers maakt.'

Wat is de betrokkenheid van Sanoma Media?

'Sanoma vindt dit erg interessant en zou hier graag bij betrokken zijn. Ze doen dat met een sponsor pakket. Zo hebben wij een vliegende start. Ik ben er blij mee want het bewijst dat de verhoudingen nog steeds goed zijn.'

We hebben het over sponsoring, niet over een investering in een belang?
'Sponsoring ja, niet een belang. Maar dat wil niet zeggen dat dat er in de toekomst niet van zou kunnen komen.'

Je gaat start-ups begeleiden. Hebben zich in de 24 uur dat het nieuw naar buiten is al startende ondernemers met briljante ideeën bij je aangemeld?
'Een tiental. Vanmorgen zaten Jim en ik in de uitzending van Paul van Liempt op BNR. Dan gaat het hard.'

www.makerstreet.nl

 

Joris van Heukelom spreekt komende dinsdag op het Zesde Nederlands MediaNetwerk Event

Klik hier voor programma en deelnemerslijst

Weergaven: 484

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden