Nederlands MediaNetwerk

In 2011 is het voor het eerst mogelijk om invloed uit te oefenen op de programmering van je plaatselijke bioscoop. Jouw favoriete film nog eens in de bioscoop zien? Dat kan. In vijf bioscopen in Nederland gaan in januari de Jukebox Nights van start.

Eens per twee weken bepaalt de bezoeker, door te stemmen op zijn favoriete film, wat hij wil zien in de bioscoop. Stemmen kan online, op de website van de betreffende bioscoop of via JukeBox nights. Via Twitter en Facebook kunnen vrienden worden opgeroepen hetzelfde te doen. De film jukebox draait na twee weken de film met de meeste stemmen.

In navolging van video on demand (VOD), waarbij je thuis via internet of televisie zelf kunt bepalen welke film je wilt zien, is Jukebox Nights een voorbeeld van cinema on demand (COD): je bepaalt zelf wat je ziet in de bioscoop.

De Jukebox Nights zijn een test en moeten antwoord geven op vragen als: Wil het Nederlandse bioscooppubliek de programmering van een filmtheater of bioscoop beïnvloeden? en Wil het publiek zelf moeite doen voor een filmvertoning naar keuze?. Wanneer de Jukebox Nights een succes zijn en het marktonderzoek positief is dan zal in de loop van 2011 een online cinema on demand platform ontwikkeld worden, waar bezoekers zelf hun filmvoorstellingen kunnen organiseren in een bioscoop. Dan natuurlijk zonder de keuzebeperking van een jukebox.

De eerste Jukebox Night heeft als thema battle of the actors. Welke grote acteur verdient een comeback op het witte doek? Stem en koop je tickets online. Kaarten zijn goedkoper zolang de winnaar nog niet bekend is. Voor de laatste Jukebox Night heb je zelfs invloed op de invulling van de jukebox.

Filmfoyer Tilburg: 18 jan, 1 feb, 15 feb
Kriterion Amsterdam: 19 jan, 2feb, 16 feb
LantarenVenster Rotterdam: 20 jan, 10 feb, 24 feb
Focus Filmtheater Arnhem: 25 jan, 8 feb, 22 feb
Cinemec Ede: 26 jan, 9 feb, 23 feb

www.jukeboxnights.nl

  
 
 
 

Weergaven: 34

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Event 2020] Tom Jansen over Vertigo 6 en FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival

Op 15 april 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Vertigo 6 zendt het FOX Sports & Eredivisie VoetbalFestival in als Cross Media Event. Aan het woord is Tom Jansen, marketing- en pr-manager van Vertigo 6

[Startup Competitie] Piet Hein van Dam over Clear

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Piet Hein van Dam van Clear

[Startup Competitie] Jan Willem Borsboom over PodcastAds

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Jan Willem Borsboom, oprichter van van PodcastAds

[Startup Competitie] Sander Nagtegaal over Unless

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Sander Nagtegaal van Unless

[Startup Competitie] Tim van der Bilt over Maze-One

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Tim van der Bilt van Maze-One

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Top of Flop?

Geen consumentenonderzoek zal ooit de cultuur van jouw doelgroep beter omschrijven dan je consumenten zelf. Je moet alleen het gesprek aan durven gaan

Jeroen Verkroost: Redt streaming de muziekbusiness? Wil de consument Netflix, Disney, Prime én HBO?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Machiel Verkuyl: Is reclame zinloos?

Als een voorbijganger roept dat reclame zinloos is, zet dat Machiel Verkuyl aan het denken. Heeft die man gelijk?

[Column] Femke Leemeijer: Het merk LINDA.

Lang geleden heb ik me al eens verbaasd over de rek die er in het merk LINDA. bleek te zitten: van trendy stijlicoon tot (sorry) burgerlijke kneuterigheid en van taboedoorbreker tot comédienne - niets was te gek

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden