Nederlands MediaNetwerk

Programma:
Miss & Mrs Perfect/Zender:
RTL 5/Eerste uitzending:
3 november / Tijdstip:
21.27 uur/Aantal kijkers:
384.000 Ik weet niet of het iemand bekend voorkomt, je hebt ergens naar gekeken en je twijfelt een uur later sterk of je het niet gedroomd hebt. Nou ja dromen, het lijkt meer op een chronische vorm van een ernstige nachtmerrie waarin nooit nog een vogel zal vliegen. Geluidloos fladderen die diertjes nog een laatste fladder voordat ze te pletter slaan. Misschien laat ik me een beetje gaan, maar iedereen die het programma niet gezien heeft, mag zich er niet mee bemoeien. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel, op naar de website van Miss & Mrs Perfect. Wat een belachelijke titel overigens. Hoewel ik de perfectie benader, ben ik het net niet. Buiten mijzelf ken ik helemaal niemand die zelfs maar in de buurt komt dus waar hebben we het over. Wat lezen we op de website, ik loop het punt voor punt na.
12 provincies, 12 moeders, 12 dochters en 1 Miss-verkiezing Dit valt mee, het aantal provincies is goed. Ja, er gaat heel wat voorbereiding zitten in zo'n programma. Uit iedere provincie één moeder, dat is ook twaalf en één dochter, alweer twaalf, fantastisch.
Samen gaan twaalf moeder/dochter-koppels met elkaar een keiharde strijd aan in het nieuwe RTL 5-programma Miss & Mrs Perfect, gepresenteerd door Nikkie Plessen. Hier begint wat ik gezien heb en de belofte sterk van elkaar af te wijken. Goed er was een quiz, een vraag over kennis van de eigen provincie. Vraag voor Zuid-Holland: 'Wie werd er in 1584 in Delft vermoord". Toegegeven, hij is lastig maar als je dan antwoord: 'Pim Fortuyn', en het programma draagt in de titel het woord perfect, dan rest hier slechts één remedie. Met pek en veren het programma verlaten. Maar nee hoor, er wordt wat gelachen, gegniffeld en gegiecheld en Zuid-Holland kan vrolijk verder in de keiharde strijd.
Elke week worden de moeders en dochters beoordeeld door de jury bestaande uit Nikkie, coach en visagist Thijs Willekes en Peggy Weijergang, chef mode & beauty van weekblad Margriet. Thijs drukte de dames op het hart om zich onder alle omstandigheden als Miss te gedragen, ze gingen misschien wel hierom naar Volendam om paling schoon te maken. En geloof me als je vis schoonmaakt, maak je vis schoon en word je zelf vies. En als je dan naar vis stinkt en smerig bent, brave Thijs, ben je even geen Miss. 'Ik heb iemand wijdbeens zien roken', jammerde Thijs, hij maakte een desolate indruk. Ik dacht, hulde voor die vrouw maar ik ben geen visagist.
Het programma draait om schoonheid, zowel van binnen als van buiten. En om de unieke band tussen dochters en hun moeders, die samen strijden voor de titel. Ik heb een goede band gezien tussen moeders en dochters, vooral veel innerlijke schoonheid maar ook minachting. Niet bij de moeders en dochters maar bij de jury. Peggy Weijergang, chef mode & beauty van weekblad Margriet vond zichzelf duidelijk te belangrijk voor het programma. De moeders en dochters moesten op hoge hakken van een trap afdalen, het liefst vederlicht vlinderend. Ja, beste Peggy, voor velen is dat een nieuwe ervaring. Ik heb ook wel gezien dat het meer leek of ze met klompen in de modder achter een kruiwagen liepen, maar ze deden hun best. Laat ze dan op z'n minst in hun waarde.
Welk provinciekoppel scoort het best en komt uiteindelijk als winnaar uit de bus? Dat weten we over acht weken. Limburg en Zeeland zijn verlost van de beproeving, Drente mag vooralsnog blijven maar moeder Drente mag niet meer wijdbeens roken. Dat vind ik nou zo bekrompen van die jury. Misschien is dat wel een oud Drents gebruik, is er zelfs een wijdbeens rokersclub, of meerdere met een heuse competitie wijdbeens roken. Ja, die jury weet veel van mode en wimperkrultangen maar heeft geen kaas gegeten van stokoud Overijssels baddelstokken. Het riskante aan baddelstokken is echter, voor je het weet ben je eraan verslingerd. Dus oppassen, met een ware baddelstokker valt niet te spotten.

Weergaven: 69

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "Nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden