Nederlands MediaNetwerk

In de dalende markt voor tv-gidsen laat KRO Magazine een opvallende groei zien. In de jongste HOI-oplagecijfers springt KRO Magazine eruit met een stijging in de betaalde oplage van 128.027 naar 132.546 gidsen, een stijging van 4%. In het voorjaar van 2010 onderging de gids een ingrijpende restyling, die nu wordt beloond met een groei in de oplage.

De restyling van KRO Magazine betekent meer dan een nieuw, fris gezicht; ook redactioneel en inhoudelijk is het blad versterkt. Toegankelijke en persoonlijke interviews, extra programmatoelichtingen en voor de doelgroep interessante achtergrondinformatie. Het effect van de restyling was direct meetbaar in de positieve lezersreacties en instroom van nieuwe abonnees. 

Uitgever Barbara van der Veen wijst – naast de restyling – nog een tweede reden aan voor de nu gerealiseerde groei. Dat is volgens Van der Veen de herkenbare binding met de omroep die zichtbaar is door de hele gids heen. “We lichten KRO-programma’s uit en gidsen lezers vanuit de KRO-visie door het televisieaanbod. Het blad wordt zo ook nog eens versterkt door een aantal successen van KRO-televisie. Met programma’s als Boer zoekt vrouw, De Reünie, Spoorloos, Memories en, niet te vergeten, met onze detectiveseries hebben we programma’s in huis met een enorme impact. Bovendien herkent het publiek in die programma’s heel duidelijk de KRO-signatuur. Zo staan we samen sterk.”, aldus Van der Veen.

www.kro.nl

Weergaven: 445

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Mark Ruitenbeek op 12 Juli 2011 op 20.40

Veel dank voor deze ogenschijnlijk zeer objectieve waarneming! Hartelijke groet van de redactie van TVFilm (die een groei van de VPRO-gids overigens alleen maar toejuicht).

Reactie van Jerome van Noort op 1 Juli 2011 op 12.57

Cijfers kloppen niet: HOI betaalde oplage = 130.013 exemplaren

Betekent dus ook geen 4%, maar 1,5% stijging.

Gewogen gemiddeld daalt KRO Magazine -3% en dan zie je dat TV-Film

als enige wel licht groeit in een dalende markt met VPRO-gids als goede tweede.

Interviews

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

[Cross Media Case 2020] Fleur Haen over Chantals Pyjama Party

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. RTL draagt Chantals Pyjama Party voor als Cross Media Case We spreken met Fleur Haen, manager live entertainment

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Game over

Deze coronatijd, die gelukkig bijna voorbij is, doet een groot beroep op velen. Op hun uithoudings-en doorzettingvermogen. En op de creatieve capaciteiten. Op social media ontstaan dan ook steeds meer zelfbedachte spelletjes

[Column] Maartje Blijleven: Waarom sales webinars niet werken (en wat je wél kunt doen om nieuwe klanten aan te trekken)

Dit had ik natuurlijk nooit verwacht, toen ik begin 2020 op het podium stond van Koffiedik Kijken en mijn voorspelling voor 2020 deed. Voor een zaal vol vakgenoten, toen dat nog kon. (Oh wat mis ik die tijd!)

Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken

Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen

Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden