Nederlands MediaNetwerk

Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat de meest populaire naam voor CEO’s in Nederland Cees is. Wereldwijd komen de namen Peter en Deborah het meest voor bij CEO’s. De top 5 namen voor mannelijke CEO’s in
Nederland zijn volgens LinkedInsights-data: Cees, Dick, John, Willem, Pieter.

“Het valt op dat de namen van mannelijke CEO’s veel korter zijn dan de vrouwennamen. Verklaring hiervoor kan zijn dat mannelijke CEO’s een verkorting van hun naam gebruiken om toegankelijker over te komen bij potentiële klanten. Verkortingen als een bijnaam of koosnaam worden namelijk vaak in intieme situaties gebruikt om genegenheid uit te drukken,” zegt Dr. Frank Nuessel, redacteur van NAMES: A journal of Onomastics (een publicatie van de American Name Society) en hoogleraar in klassieke en moderne talen aan de University of Louisville.

“Interessant genoeg geven vrouwelijke CEO’s voorkeur aan het gebruiken van hun volledige naam, wat mogelijk aantoont dat zij serieuzer genomen willen worden,” aldus Dr. Nuessel.
Om iedereen te helpen zichzelf te onderscheiden van andere professionals met dezelfde naam, geeft LinkedIn de volgende tips:


Claim je naam

Verander de URL van je LinkedIn profiel naar je ‘voornaamachternaam’ (één woord zonder spaties), bijvoorbeeld http://www.linkedin.com/in/KarinGroot. Zo komt je profiel bovenaan te staan bij zoekopdrachten naar jouw naam op het internet. Dit maakt het ook makkelijker om je profiel te linken onderaan je e-mail of op je visitekaartje. Dit kan iedereen makkelijk doen via de “Edit Profile-pagina”. Als jouw URL al in gebruik is, kan je ook kiezen voor je achternaamvoornaam.


Pronk met je vaardigheden

Cees Smit 2.0 heeft waarschijnlijk niet dezelfde kennis als jij, dus zorg ervoor dat je al je relevante vaardigheden toevoegt aan je profiel. Nadat je bent ingelogd kan je via ‘LinkedIn Skills’ met een paar keer klikken al je vaardigheden bij je profiel zetten.


Zorg dat je verbonden bent met anderen

Met de personen waarmee je verbonden bent, kun je je onderscheiden van concurrenten. Het magische aantal connecties op LinkedIn is 50. Je netwerk kan bestaan uit klanten, collega’s, oude werkgevers, vrienden en zelfs familie. Wanneer je verbonden bent met betrouwbare contacten op LinkedIn, kan je netwerk voor je instaan en kunnen zij je benaderen als ze een vacature zien die misschien bij jou past.

Lees meer over LinkedIn’s ranglijst van populaire namen voor professionals in onze blog post.


Voor het onderzoek naar populaire namen voor professionals keek het LinkedInsights data-team naar de meer dan 100 miljoen publieke profielen op LinkedIn. Het team stelde daarna de populaire namen vast door de meest voorkomende namen binnen een specifieke bevolking of werksector (zoals “namen voor vrouwelijke CEO’s wereldwijd”) te selecteren. Branches zijn afgeleid van de zelfgekozen titel dat elk lid invoert op zijn/haar LinkedIn-profiel. Tot de horeca-sector behoren bijvoorbeeld chefkoks, obers, gastvrouwen, sommeliers

 

www.linkedin.com

Weergaven: 92

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Paul Römer namens VCR over gewenste vergunningsverlenging: "nood is hoog"

Net als andere sectoren heeft de radiosector een moeilijke tijd als gevolg van de coronacrisis. Nederlands MediaNetwerk sprak met Paul Römer, voorzitter van de VCR over de frequentieproblematiek en de toekomst

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden