Nederlands MediaNetwerk

Uit onderzoek van LinkedIn blijkt dat de meest populaire naam voor CEO’s in Nederland Cees is. Wereldwijd komen de namen Peter en Deborah het meest voor bij CEO’s. De top 5 namen voor mannelijke CEO’s in
Nederland zijn volgens LinkedInsights-data: Cees, Dick, John, Willem, Pieter.

“Het valt op dat de namen van mannelijke CEO’s veel korter zijn dan de vrouwennamen. Verklaring hiervoor kan zijn dat mannelijke CEO’s een verkorting van hun naam gebruiken om toegankelijker over te komen bij potentiële klanten. Verkortingen als een bijnaam of koosnaam worden namelijk vaak in intieme situaties gebruikt om genegenheid uit te drukken,” zegt Dr. Frank Nuessel, redacteur van NAMES: A journal of Onomastics (een publicatie van de American Name Society) en hoogleraar in klassieke en moderne talen aan de University of Louisville.

“Interessant genoeg geven vrouwelijke CEO’s voorkeur aan het gebruiken van hun volledige naam, wat mogelijk aantoont dat zij serieuzer genomen willen worden,” aldus Dr. Nuessel.
Om iedereen te helpen zichzelf te onderscheiden van andere professionals met dezelfde naam, geeft LinkedIn de volgende tips:


Claim je naam

Verander de URL van je LinkedIn profiel naar je ‘voornaamachternaam’ (één woord zonder spaties), bijvoorbeeld http://www.linkedin.com/in/KarinGroot. Zo komt je profiel bovenaan te staan bij zoekopdrachten naar jouw naam op het internet. Dit maakt het ook makkelijker om je profiel te linken onderaan je e-mail of op je visitekaartje. Dit kan iedereen makkelijk doen via de “Edit Profile-pagina”. Als jouw URL al in gebruik is, kan je ook kiezen voor je achternaamvoornaam.


Pronk met je vaardigheden

Cees Smit 2.0 heeft waarschijnlijk niet dezelfde kennis als jij, dus zorg ervoor dat je al je relevante vaardigheden toevoegt aan je profiel. Nadat je bent ingelogd kan je via ‘LinkedIn Skills’ met een paar keer klikken al je vaardigheden bij je profiel zetten.


Zorg dat je verbonden bent met anderen

Met de personen waarmee je verbonden bent, kun je je onderscheiden van concurrenten. Het magische aantal connecties op LinkedIn is 50. Je netwerk kan bestaan uit klanten, collega’s, oude werkgevers, vrienden en zelfs familie. Wanneer je verbonden bent met betrouwbare contacten op LinkedIn, kan je netwerk voor je instaan en kunnen zij je benaderen als ze een vacature zien die misschien bij jou past.

Lees meer over LinkedIn’s ranglijst van populaire namen voor professionals in onze blog post.


Voor het onderzoek naar populaire namen voor professionals keek het LinkedInsights data-team naar de meer dan 100 miljoen publieke profielen op LinkedIn. Het team stelde daarna de populaire namen vast door de meest voorkomende namen binnen een specifieke bevolking of werksector (zoals “namen voor vrouwelijke CEO’s wereldwijd”) te selecteren. Branches zijn afgeleid van de zelfgekozen titel dat elk lid invoert op zijn/haar LinkedIn-profiel. Tot de horeca-sector behoren bijvoorbeeld chefkoks, obers, gastvrouwen, sommeliers

 

www.linkedin.com

Weergaven: 88

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden