Nederlands MediaNetwerk

Lokale Omroepen kiezen heldere positionering en collectieve ambitie

Op de Algemene Ledenvergadering van de Organisatie Lokale Omroepen Nederland (OLON) op 17 september, hebben de publieke lokale omroepen een duidelijke richting gekozen voor de toekomst van de sector. Gepositioneerd als derde laag van het Nederlandse publieke omroepbestel wil de sector als collectief haar maatschappelijke toegevoegde waarde vergroten, haar kwaliteit verhogen en de samenwerking intern en extern versterken. Autonomie en couleur locale van de omroepen gaan daarbij hand in hand met een sectorbrede ambitie: eenheid in verscheidenheid.

Martijn Vroom, voorzitter van de OLON: "We zijn verheugd dat het ontwikkelde visieplan met zo veel enthousiasme en steun is aangenomen. Het is goed dat we als sector onze ambitie en onze mogelijkheden nu helder hebben geformuleerd. Met dit plan kunnen we duidelijk maken aan onze maatschappelijke partners wat ze aan ons hebben en wat ze de komende jaren van ons kunnen verwachten. De uitdaging die voor ons ligt is groot, maar samen zullen we die succesvol aan kunnen gaan."

Hans Disch, directeur van de OLON: "Kernpunten uit het visieplan zijn de expliciete profilering en positionering van de sector en de ontwikkeling van centrale faciliteiten voor de omroepen. Daarnaast richten we ons op regionale kennis- en krachtenbundeling en op innovatiegerichte samenwerking met andere media, regionaal en landelijk: we zullen aansluiten bij en bijdragen aan een veranderend publiek omroepbestel. Vanuit de aanpak van stimuleren, faciliteren en conditioneren gaan we aan de slag en zal de toegevoegde waarde van de publieke lokale omroepen vol in beeld en tussen de oren komen."

Tevens werden tijdens de OLON ALV twee nieuwe bestuursleden benoemd, de heren R. Landman (actief bij de lokale omroep Ede) en G. Fredriksz (actief bij lokale omroep Mercurius Leeuwarden). Martijn Vroom, voorzitter OLON: "We zijn bijzonder verheugd dat Ruben Landman en George Fredriksz het OLON-bestuur komen versterken. Met hun kennis en ervaring, binnen en buiten de sector, zullen zij een belangrijke bijdrage kunnen leveren bij het realiseren van onze ambitie en de passende bestuurlijke kaderstelling daarbij."

De organisatie van lokale omroepen in Nederland (OLON) is het door de overheid op grond van de Mediawet aangewezen overlegorgaan voor publieke lokale media-instellingen in Nederland. Bij de vereniging OLON zijn vrijwel alle publieke lokale media-instellingen aangesloten. Bij deze ca. 290 omroepen werken meer dan 500 betaalde krachten en 20.000 vrijwilligers. Samen maken zij 45.000 uur radio en 5.000 uur televisie per week en onderhouden zij ruim 280 websites. 100 omroepen zijn YouTube-partner. Zij publiceren dagelijks tientallen nieuwe video's en zijn in 2010 meer dan 1 miljoen keer bekeken.

www.olon.nl

 

 

Weergaven: 163

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden