Nederlands MediaNetwerk

VNU Media verzelfstandigt de merken MANAGEMENT TEAM en SPROUT door middel van een management buy out (MBO). Het zittende management van beide merken neemt met ingang van 1 april 2009 alle on- en offline activiteiten van beide merken over van VNU Media.

Het zittende management bestaat uit Berend Jan Veldkamp (uitgever), Boris Scheepers (marketing) en Ewald Smits (hoofdredactie). Om de MBO te financieren zijn zij een samenwerking aangegaan met beheersmaatschapij Amerborgh en financieel adviseur Vondel Finance. Over de verkoopprijs worden geen mededelingen gedaan. Alle medewerkers van Management Team en Sprout gaan mee naar de nieuwe eigenaar.

De nieuwe eigenaren zien een goede toekomst voor beide merken, met name online. Voor de zomer zullen zowel voor Management Team als voor Sprout nieuwe websites worden gelanceerd. “We geloven onvoorwaardelijk in de aantrekkelijkheid van ons marktsegment en zien zeer goede mogelijkheden om met relevante websites, een hoogwaardige profielendatabase en een gezonde dosis ondernemerschap onze positie daarin verder te verbreden en versterken”, aldus het MBO-team.

De verzelfstandiging van Management Team en Sprout is een uitvloeisel van de aangescherpte strategie van VNU Media, waarbij de organisatie zich concentreert op de recruitment media markt aangevuld met een aantal sterke online merken zoals Computable en Tweakers. Erik Hoekstra, CEO van VNU Media: “Ik ben ervan overtuigd dat dit portfolio in de juiste handen is bij het MBO team. Samen met de nieuwe investeerder kunnen ze nu zeer gericht gaan werken aan het verder uitbouwen van het portfolio en de zo belangrijke stap naar online gaan maken”.

Over Management Team
Management Team is met een oplage van 135.000 exemplaren al dertig jaar een leidend businesstijdschrift voor zakelijke beslissers in Nederland. Het blad, dat 21 keer per jaar verschijnt, kent daarnaast vijf succesvolle gidsen (waaronder MT 500) en een website. Ook organiseert Management Team evenementen, al dan niet onder eigen naam.

Over Sprout
Sprout werd in 2005 succesvol gelanceerd als een inspirerend ondernemersblad voor de nieuwe ondernemer. Met een oplage van 110.000 exemplaren, een goed bezochte website en het jaarlijkse inspiratie-evenement ChallengerDay, verovert deze titel een steeds stevigere positie in de markt van MKB-titels. Het tijdschrift Sprout verschijnt 10 keer per jaar.

Over VNU Media
VNU Media is één van grootste b-2-b mediabedrijven die zich met een sterk en breed portfolio richt op de Nederlandse recruitment markt. De afgelopen jaren onderging het bedrijf de transitie van voornamelijk print naar een multimediaal mediabedrijf. Eén van de ambities is de leidende positie op de recruitment markt in print en online verder uit te bouwen.
Dagelijks werken ruim 400 enthousiaste professionals aan het uitgebreide merkenportfolio van VNU Media. Eind 2006 is VNU Media (voorheen VNU Business Publications) door de private equity onderneming 3i overgenomen van The Nielsen Company.

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van jaap sluis op 17 Maart 2009 op 21.15
Ha Ewald, van harte (hoop ik)! Op eigen kracht en met grote gedrevenheid bladen en sites maken lijkt mij een enorme uitdaging. Je moet het maar ondernemen. Zet 'em op. Veel succes en tot binnenkort,

Jaap Sluis

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

[Column] Erwin Fisser: Beat it

Afgelopen weekend kreeg mijn oudste zoon voor zijn verjaardag een platenspeler. Toen hij daar voor het eerst over begon, een half jaar geleden, verbaast het me nogal

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden