Nederlands MediaNetwerk

Marlies Tousain over de Red Bull - Bepaal Het Verhaal Competitie

De kick-off van de Bepaal Het Verhaal Competitie van
Red Bull vond plaats op 1 maart. Inmiddels zijn er in Nederland ruim 800 scenario’s ingezonden voor een nieuwe radio- of TV-spot. Bellen wij
Marlies Tousain van Red Bull.
Dag Marlies, hoe is het met je? 'Heel goed. Spring is in the air!'
Vanwaar deze actie? Vertel alles! 'Iedereen kent de getekende reclamefilmpjes van Red Bull. De campagne, waarin elk verhaaltje een happy end krijgt met behulp van de bekende vleugels loopt inmiddels al 23 jaar in 160 landen. Grofweg gezegd kan de ene helft van Nederland de filmpjes enorm waarderen, terwijl de andere helft helemaal niets heeft met deze campagne. Een ding is een feit: iedereen heeft er een mening over. Dat polarizerende effect is de bron geweest voor Red Bull Bepaal Het Verhaal. Dus: iedereen met een beetje fantasie en creativiteit kon een script inzenden via
www.redbullbepaalhetverhaal.nl. Ingezonden scenario’s moeten passen binnen het bekende format van de Red Bull campagne. In elke Red Bull spot, staan twee elementen centraal:
Red Bull geeft je vleugels en
Red Bull stimuleert lichaam en geest. De bedoeling is altijd dat deze claims worden vertaald naar een gevat, kort zelfrelativerend verhaaltje. In elk verhaaltje redt iemand zichzelf met behulp van Red Bull uit een bepaalde situatie. Dit allemaal op een grappige manier in een herkenbaar scenario. De spotjes zijn niet specifiek op één doelgroep gericht. Red Bull is er voor iedereen die wel wat extra energie kan gebruiken. Nadat van alle inzendingen een shortlist is overgebleven, zal de uiteindelijke winnaar worden gekozen door de oprichter van Red Bull,
Dietrich Mateschitz himself. Daarna zorgen wij ervoor dat de winnaar op alle fronten betrokken wordt bij de productie van zijn idee tot een echte Red Bull spot. Van de leukste inzendingen wordt een echte radio- of TV spot gemaakt, die door Red Bull wereldwijd wordt ingezet. Als je wint, word je bovendien betrokken bij de productie van jouw spot en ontvang je vleugels voor het leven. Voordat de actie voor groot publiek ging lopen, heeft het creatieve netwerk van
Boomerang, bekend van de gratis kaarten, bijt het spits afgebeten. De community, die bestaat uit aanstormend creatief talent, is gewend creatief na te denken.
Boomerang Create heeft de contest daarom opgenomen in haar brede aanbod van creatieve opdrachten. Maarliefst 263 inzendingen volgden.'
Wat kun je zeggen over het niveau van de inzendingen tot nu toe? 'Iedereen kent de spreuk: Red bull geeft je vleugels. Het leuke van deze actie is dat het duidelijk maakt wat dit voor de deelnemers betekent. In de ene spot vliegt de hoofdpersoon weg door het nuttigen van Red Bull. In de andere spot is er een ingenieuse grap de clou. De variëteit is groot! In totaal hebben we 1093 inzendingen, wat ver onze verwachtingen heeft overstegen. Al deze mensen hebben de moeite genomen om een verhaal te schrijven. Mooi dat Red Bull dit oproept in mensen!'
Wat kunnen we op communicatienieuws van Red Bull verwachten voor 2010? 'Zoals elk jaar, een jaar vol met verrassingen! Een kleine greep: Red Bull geeft vleugels. Die pay off kent iedereen. Maar wat men vaak niet weet is dat Red bull daadwerkelijk vleugels geeft aan jong talent. Iedereen heeft doelen en dromen, maar soms ontbreekt het je aan lef, creativiteit of doorzettingsvermogen om deze doelen te realiseren. Red Bull stimuleert om net dat stapje verder te gaan en te doen wat je altijd al hebt willen doen. Bekende voorbeelden hiervan zijn:
Duncan Zuur die altijd al op het
San Marco plein in
Venetië wilde wakeboarden. Toen het plein door extreme waterhoogte, onder water kwam te staan was dat zijn kans.
Sebastian Vettel, formule I coureur voor
Red Bull Racing boekt ook dit jaar weer overwinningen. Op 6 juni is hij in Nederland, op
Circuit Park Zandvoort. Sebastian Vettel had altijd de droom om F1 coureur te worden. Red Bull ontdekte hem als jong karttalent en begeleide hem naar de top. Nu gaat Red Bull op zoek naar Nederlands Formule I talent. Middels 12 kwalifcaties in kartcentra:
Red Bull Kartfight, rijden de finalisten op Zandvoort een finale tegen Vettel. Dit spektakel wordt groots ondersteund in media.'
www.redbull.nl www.redbullbepaalhetverhaal.nl

Weergaven: 949

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden