Nederlands MediaNetwerk

NRC Media is zelfstandig sinds 1 januari. Het Nederlands MediaNetwerk reisde af naar Rotterdam voor een goed gesprek met commercieel directeur Martijn Standaart.

Dag Martijn, sinds deze week zelfstandig, hoe voelt dat?
'Dat voelt erg goed, er is de afgelopen maanden ontzettend hard gewerkt door de hele organisatie. Je moet je voorstellen dat echt alles moet worden aangepast en vernieuwd, ons hele ICT systeem, backoffice, boekingstools, CRM. Dan is het spannend als alles ook werkt op het moment dat je live gaat.'

Wat zijn de belangrijkste veranderingen voor adverteerders? Vertel alles!
'Er is een compleet nieuw salesteam geïnstalleerd de afgelopen maanden, deze ervaren mensen uit de branche moeten ervoor gaan zorgen dat we zichtbaar zijn zowel voor de mediabureaus als adverteerders. We hebben vanuit NRC Media een aantal kernwaarden gedefinieerd zoals snelheid, innovativiteit, inhoud en kwaliteit. Die waarden moeten we nu gaan waarmaken. Verder schuiven we als exploitant steeds meer op naar full service trajecten, dus op basis van briefing mediabureau-adverteerder een compleet pakket aanbieden om doelstellingen te realiseren vanuit diverse mediatypen.'

Zelf ben je pas sinds 1 november in functie. Je komt over van Reed Business. Wat was jouw motivatie om deze stap te maken?
'NRC is en blijft een mooi merk, ik heb diverse gespreken gevoerd met de aandeelhouders Egeria en Derk Sauer, stuk voor stuk ondernemers met passie voor de business. Daarnaast zitten er op veel posities in het bedrijf nieuwe mensen die echt willen, dat inspireert en motiveert. We kunnen en moeten innoveren en investeren - en dat kan. Dat is uniek in deze tijd.'

Er zijn weinig mediabedrijven zo in beweging geweest in de afgelopen maanden als NRC Media. Nieuwe commerciële proposities, nieuwe hoofdredacteuren met nieuwe redactionele koersen, een nieuwe website, nieuwe structuren, de aangekondigde verhuizing naar Amsterdam en de aankondiging van de overstap naar tabloid. Is het dan klaar?
'Klaar is het nooit, die dynamiek is verslavend en maakt het vak leuk. Er is een aantal zaken aangekondigd maar aankondigen is 1 en uitvoeren is 2. Daar zijn we nu volop mee bezig.'

Hoe zit dat met het weggeven van iPads aan nieuwe abonnees van NRC.Next? Zit daar een werkend business model achter? En wat doe je met kritiek van hondstrouwe abonnees die al decennia lang voor hun krant betalen? Waarom krijgen zij geen iPad?
'We geven geen iPad weg, maar een korting. Je ziet de afgelopen jaren de oplage van betaalde abonnees op kranten dalen, door deze actie sluiten we 2-jarige abonnementen op de krant af (NRC Next of NRC Handelsblad) en laten we onze nieuwe lezers kennis maken met onze digitale apps. 93% van de mensen die zich aanmelden voor de actie zijn ook echt nieuwe abonnees. Voor onze hondstrouwe abonnees bieden we de mogelijk om het bestaande abonnement om te zetten en hierdoor te profiteren van deze actie.'

Over iPad gesproken, wat is de stand van zaken met betrekking tot de NRC titels op de iPad?
'De downloads gaan echt hard nu, we zaten de afgelopen maand op bijna 200.000 kranten die werden gedownload. We hebben nu apps van NRC Handelsblad, NRC Next, en Next blog, hier komen in januari nog twee apps bij. We zijn nu druk bezig met het ontwikkelen van diverse commerciële proposities.'

Hoe kijk je als commercieel directeur naar 2011? En de jaren daarna?
'2011 is een belangrijk jaar, alles staat klaar om er ook een succes van te maken. De adverteerders budgetten op kranten staan al jaren onder druk, ik hoop echt dat we dit kunnen stabiliseren als het gaat om onze merken. Op een andere manier de dialoog aan gaan met de klant en bureau, er kan heel veel. En de jaren daarna, ach, eerst maar eens onszelf goed neerzetten in 2011...'

www.nrcmedia.nl

Weergaven: 90

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Jeroen Verkroost: Over John de Mol, Amazon, Xbox, Playstation en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Mike Hendrixen (Vertigo 6): De nieuwe generatie spelcomputers is een tikkeltje ouderwets

Wie gisteravond in de buurt was van de ADAM Toren moet gedacht hebben dat het GLOW-festival verhuisd was naar Amsterdam. Vanaf het gebouw werd een blauwe lichtshow de lucht ingeschoten. Dit was dé marketingstunt van Sony om de lancering van PlayStation5 te vieren

Jeroen Verkroost: MH17, Vloggers, Amazon, Microsoft en Google en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden