Nederlands MediaNetwerk

We Like Art begon als een weblog dat mensen informeert over betaalbare kunst. In korte tijd is We Like Art een belangrijke speler geworden in de Nederlandse kunstwereld. Vanaf 11 mei staat We Like Art op Art Amsterdam. Nederlands MediaNetwerk spreekt oprichter Michiel Hogenboom.

Dag Michiel, hoe is het met je?

 'Heel goed, dank je. Best een beetje spannend deze dagen omdat we een mega-stand aan het opbouwen zijn met 170 kunstwerken in de RAI. Vanmiddag rij ik er even langs om te kijken of de knalroze wanden al staan en de 165 m2 roze tapijt al ligt. Woensdag moet alles toonbaar zijn.'


Wat is We Like Art?

'We Like Art is het leukste kunstblog in Nederland – ehh… vinden we zelf. Ruim een jaar geleden zijn we aan We Like Art begonnen om de naar binnen gerichte kunstwereld een beetje op te schudden. We wilden een weblog met wekelijks een aantal besprekingen van kunstwerken van toonaangevende kunstenaars onder de 1.500 euro. Dus speuren we als bezetenen naar buitenkansjes van kunstenaars die in het museum hangen of internationaal aan de weg timmeren.

Het hele idee is eigenlijk dat we zichtbaar willen maken dat je ook met een klein budget goede kunst kunt kopen. Hoge kunst – lage drempels dat is onze ronkende slogan, en dat appelleert aan een publiek dat kunst interessant vindt maar geen idee heeft waar ze moet beginnen. En misschien ook wel wat geïntimideerd is door de highbrow galeriewereld met haar donkere monturen, vorsende blikken en galmend witte ruimtes.

Zelf zijn we goed bekend in de kunstwereld, medeaanstichter Carolien Smit heeft jarenlang gewerkt bij de kunstcollectie van Akzo Nobel en ik heb een mooie praktijk als beeldend kunstenaar.'

 

Hoe zijn jullie zo snel zo groot geworden? Vertel alles!

'Ja is het niet fantastisch? 10.000 bezoekers per maand en een groot netwerk van galeries en kunstenaars. Dat is een achterban waar ze van smullen in de kunstwereld. Van begin af aan hebben we samenwerking gezocht met andere partijen. We hebben een veelgelezen gastblog op nrc.next; een maandelijkse top 5. Samen met CJP proberen we hun achterban van 75.000 jongeren tussen de 18 en 30 jaar te verleiden tot een eerste kunstkoop. En onlangs vroeg Edo Dijksterhuis, de directeur van Art Amsterdam, ons om op zijn beurs een We Like Art Lounge in te richten met betaalbare kunst van de deelnemende galeries uit binnen- en buitenland.

Een prima idee, je ziet het al voor je: Art Amsterdam was nog nooit zo affordable! En zeg nou zelf: waarom zou een meerderheid van de 22.000 bezoekers van zo’n beurs naar huis gaan met lege handen? Helemaal niet nodig denken wij. Geloof het of niet maar zo'n ‘afdeling’ waar prijstransparantie en een prijsplafond centraal staan is een absolute primeur voor een serieuze beurs! Samen met Art Amsterdam mikken we op een nieuw publiek van kunstkopers.' 

Wat zijn de ambities van We Like Art?

'Misschien een Engelstalige versie van We Like Art, dat zou een mooie internationale promotie kunnen zijn van kunstenaars die in Nederland wonen en werken. Verder smaken dit soort offline activiteiten naar meer. We hebben wel woeste plannen maar daar doen we graag geheimzinnig over.'


Wat is het laatste nieuws?

'Als cadeautje voor de achterban van het Nederlands Media Netwerk hebben we een vrolijke kassakorting geregeld. Online 2 kaartjes kopen voor de prijs van 1 via een speciale NMN-pagina op We Like Art (normaal € 20,- per persoon per bezoek). Het barst natuurlijk van de kunstliefhebbers en kunstgeïnteresseerde onder al die mediaprofessionals!

 

Links:

We Like Art: www.welikeart.nl

Kortingscode: http://www.welikeart.nl/nederlandsmedianetwerk/

Previews en nieuws over de We Like Art Lounge: http://www.welikeart.nl/category/art-amsterdam/

 

 

We Like Art Lounge @ Art Amsterdam
11 t/m 15 mei

 

LOCATIE

Amsterdam RAI

Hal 8 (Parkhal)

Europaplein 2-22

Amsterdam

 

OPENINGSTIJDEN

Woensdag 11 mei / 18:00-22:00 uur

Donderdag 12 mei / 11:00-19:00 uur

Vrijdag 13 mei / 11:00-21:00 uur

Zaterdag 14 mei / 11:00-19:00 uur

Zondag 15 mei / 11:00-19:00 uur

Weergaven: 275

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

[Interview] Marlene Wickel (Jean Mineur Mediavision) over het openen van de bioscopen

Marlene Wickel is Managing Director bij Jean Mineur Mediavision. In de uitzending van Marketing Report Radio praat ze over het sluiten van de bioscopen vanwege de coronacrisis en over hoe ze nu weer open gaan

[Cross Media Case 2020] Jildou van der Bijl over WE Fashion X LINDA.

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

[Column] Bob Goulooze: Crisis of voorval

Kijkend naar mijn LinkedIn-profiel, zie ik dat ik endorsements heb gekregen voor crisiscommunicatie. Zelf zag ik dat niet zo, omdat ik in mijn werk nooit met een echte crisis te maken heb gehad

[Column] Erwin Fisser: Beat it

Afgelopen weekend kreeg mijn oudste zoon voor zijn verjaardag een platenspeler. Toen hij daar voor het eerst over begon, een half jaar geleden, verbaast het me nogal

Jeroen Verkroost: Is Apple Evil? Een nieuwe Europese Nieuwssite? Wat kost Spot? Wil Google af van apps?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden