Nederlands MediaNetwerk

MMD presenteert Philips LED-monitor voor optimale energiebesparing

MMD, de onderneming achter Philips LCD-monitoren, kondigt vandaag haar nieuwe, top-of-the-range 225PL2 LED-monitor met PowerSensor aan. De solid state witte LED achtergrondverlichting van de monitor zorgt voor directe en consistente helderheid en dimcontrole. Deze functies zorgen niet alleen voor uitstekende multimedia-weergaveprestaties, maar laten gebruikers ook flink besparen op de energiekosten.

“De 225PL2 geeft gebruikers meer mogelijkheden om energie te besparen dan enig andere monitor verkrijgbaar op de markt. Dit maakt het, gecombineerd met onze vertrouwde veilige fabricage- en verwijderingsprocedures, een uitstekende optie voor gebruikers die milieuvriendelijke keuzes willen maken zonder te hoeven inleveren op beeldkwaliteit,” zegt Thomas Schade, VP Europa van MMD.

Wanneer de gebruiker bij de monitor wegloopt, dimt het scherm van de 225PL2 automatisch en wordt het stroomverbruik via de PowerSensor-technologie verlaagd met tot wel 70%. Zodra de gebruiker terugkeert, schakelt de monitor onmiddellijk terug naar de normale modus. PowerSensor-technologie werkt moeiteloos en verschaft bedrijven een bijzonder eenvoudige manier om te besparen op de energierekening.

Milieutechnisch gezien bevatten LED’s geen kwik en gebruiken ze minder energie dan traditionele lampen. Ook gaan ze langer mee zodat ze minder vaak vervangen hoeven te worden, wat uiteindelijk weer tot minder afval leidt. LED’s bieden bovendien betere dimmogelijkheden dan CFFL-achtergrondverlichting. Dit leidt tot een duidelijk verbeterde hoogcontrast ratio en superieure kleurweergave, vanwege de consistente helderheid voor het gehele scherm.

De monitoren worden geleverd met Philips’ SmartPower. Dit is een vorm van kunstmatige intelligentie die met het oog op energiebesparing de scherminhoud analyseert. Het dimmen en weer oplichten van de achtergrondverlichting gebeurt automatisch, waardoor het stroomverbruik tot wel 50% wordt verminderd.

Philips’ zelfontwikkelde SmartImage voorziet de 225PL2 van een technologie die de scherminhoud dynamisch analyseert, waardoor het contrast, de kleurverzadiging, beeldscherpte en bewegingen verbeteren. Schermprestaties passen zich aan op basis van wat wordt vertoond: video, hoge-resolutie foto’s, streaming media en documenten vereisen elk eigen variaties in schermweergave voor de best mogelijke gebruikerservaring. Gebruikers kunnen het geboden weergavetype handmatig aanpassen door de knop ‘schermscenario’ te selecteren.

Dit model biedt vergeleken met vorige uitvoeringen verbeterde ergonomie en gemak. De 225PL2 bevat:

- 130mm hoogteaanpassing, dat gebruikers voorziet van een ideale zitpositie
- 90 graden schermrotatie met automatisch draaipunt
- Stijlvolle SmartTouch-bediening
- Ingebouwd stereogeluid
- USB hub met 4 poorten
- 22 inch scherm, zodat twee A4-documenten naast elkaar gelijktijdig kunnen worden geopend
- Eenvoudig te verwijderen voet met ‘click-fit’ voor muurbevestiging

De Philips 225PL2 wordt gefabriceerd volgens strikte milieunormen, waaronder de nieuwste EPEAT Gold en Energy Star. Philips-monitoren in de EPEAT GOLD-reeks garanderen maximale bescherming voor de gezondheid van mens en milieu, met gegarandeerd lage broeikasgasemissie.

Dit scherm is voorzien van het TCO 5.0 gecertificeerde label, één van de zwaarste normen voor schermen ter wereld. TCO biedt de zekerheid dat het scherm is ontworpen met het oog op minimale impact op klimaat en milieu, terwijl het toch kwalitatieve prestaties levert.

De Philips 225PL2 is vanaf september 2010 voor de winkeladviesprijs van € 219 (exclusief BTW) verkrijgbaar via alle MMD bedrijfspartners. Voor meer informatie over PowerSensor monitoren verwijzen wij u naar www.powersensormonitor.com.

MMD is een volledige dochteronderneming van TPV en is in 2009 opgericht via een merklicentieovereenkomst met Philips. MMD brengt wereldwijd exclusief Philips LCD-schermen op de markt. Door de Philips’ merkbelofte te combineren met TPV’s productie-expertise op het gebied van schermen, is MMD door zijn snelle en gerichte benadering in staat innovatieve producten op de markt te brengen. MMD opereert internationaal, met het hoofdkantoor in Amsterdam en een tweede kantoor in Praag voor de Oost-Europese markt. MMD werkt via zijn netwerk van plaatselijke verkoopagenten samen met alle belangrijke Europese IT-distributeurs en -resellers. De ontwerp- en productiecentra van de onderneming zijn gevestigd in Taiwan en Eindhoven.

www.powersensormonitor.com

Weergaven: 47

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden