Nederlands MediaNetwerk

De algemene conclusie uit twaalf afleveringen van de serie True Tuesdays, waarin vooral vanuit Silicon Valley werd bericht over de laatste stand van zaken in nieuwe media en technologie, is dat Amerikanen niet zozeer beter zijn dan andere landen, maar wel ambitieuzer.


Andere opvallende conclusies zijn dat Twitter wordt gezien als een nog relatief klein, maar blijvend communicatieplatform en dat de wijze waarop het snel groeiende Facebook omgaat met privacy een ieder zorgen moet baren.

In het gloednieuwe hoofdkantoor van het Amsterdamse internetbedrijf True, initiatiefnemer van de serie True Tuesdays, blijken een aantal Nederlandse internetexperts vrijwel eensluidend in hun conclusies. De gasten vertegenwoordigen drie generaties internetondernemers. Aangeschoven bij gastheer Michiel Frackers zijn Bright hoofdredacteur Erwin van der Zande, in 1994 maker van de eerste digitale uitgave over internet, op internet; de wekelijkse e-Wave, toen nog omschreven als 'elektronische nieuwsbrief.' Gert-Jan Lasterie begon in 2002 vanuit een studentenhuis met Flabber, dat zou uitgroeien tot Nederlands populairste webog met ruim een miljoen unieke bezoekers per maand. De benjamin onder de tafelnerds is de pas 23-jarige Alexander Klöpping, behalve regelmatig commentator bij De Wereld Draait Door bekend van zijn webshop The Gadget Company.

Dit was de slotaflevering van True Tuesdays. Vanaf half juni gaat een nieuwe webserie in een vergelijkbare talkshowsetting van start, met Michiel Frackers en Erwin van der Zande als vaste medewerkers.

True Tuesdays werd gemaakt door Michiel Frackers, met camera en montage door Godfried de Vries.

Weergaven: 44

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden