Nederlands MediaNetwerk

Nederlandse innovatie op het gebied van slapen

Binnenkort is Nederland het eerste land waar je een bed kunt kopen met een ingebouwd zuiveringssysteem. Het gepatenteerde bed reguleert de temperatuur en zorgt permanent voor een schoon matras en schone omgeving. FreshBed is de naam van deze bijzondere uitvinding. Nederlandse wetenschappers toonden in 2008 al aan dat temperatuur van invloed is op de kwaliteit van de nachtrust.

Ruzie en zweten in bed

Een volwassene verliest gemiddeld tussen de 350 ml en 500 ml transpiratievocht per nacht. Vocht dat wordt opgenomen in het beddengoed en in het matras. Het is wenselijk dat het vocht verdampt en niet in het matras achterblijft. Met FreshBed is transpireren verleden tijd, het bed reguleert de temperatuur en zorgt voor ventilatie. Dat wil zeggen dat de gebruiker zelf zijn of haar ideale temperatuur kan instellen, zelfs los van de slaappartner. Onderzoek van FreshBed toont aan dat bijna 1 op de 3 mensen ruzie maken in bed over de temperatuur. De een vindt het te warm terwijl de bedpartner de temperatuur juist perfect vindt.

 

Hoe het werkt

Het FreshBed slaapsysteem kent een speciaal ontworpen matras die tijdens het slapen een optimale ventilatie verzorgt. De bedbodem heeft de innovatieve technologie die het slapen in een FreshBed zo bijzonder maakt. Een geruisloze unit zuigt lucht uit de slaapkamer aan en filtert die, om ze vervolgens door het matras heen ongemerkt naar het lichaam te brengen. De thermostaat in de unit controleert continu de luchtstroom en houdt die op de juiste temperatuur. Deze actieve en instelbare ventilatie voorkomt transpiratie of koude rillingen, en houdt het matras droog en fris.

 

Door de unieke combinatie van ventilatie met temperatuurregeling blijft de matras vrij van vocht, schimmels, bacteriën en huisstofmijt. En daarmee is het dé  oplossing voor mensen met een allergie.

 

Voor meer informatie: www.freshbed.com. De bedden zijn vanaf februari 2013 leverbaar in diverse modellen en kleuren. De meest eenvoudige versie is verkrijgbaar vanaf € 4.490,-. 

Weergaven: 182

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: Microphone Media

Microphone Media was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het podcastbedrijf? We spreken Frank Kromer

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden