Nederlands MediaNetwerk

“Wing Commanders… take care that the booth is looking smart and smooth, that your teams are present because this afternoon Nelson and the lads are coming”…

We spreken 1995 tijdens ITU Telecom Geneve 1995. De bemanning van de BT-stand (British Telecom) was al sinds 5 uur ‘s ochtends op en sinds 7.00 uur in gelid op de stand aanwezig. Reden was het bezoek van BT-topman Sir Ian Vallance aan zijn mensen alhier. Vroeg opstaan was noodzaak in verband met de altijd drukke ochtendspits in Geneve; zeker tijdens internationale beurzen. Er heerste behoorlijke spanning op de BT-stand; mensen waren hun demo’s aan het oefenen; anderen met een dienstverband van meer dan twintig jaar zouden eindelijk hun Chairman “live” zien met kans om hem de hand te schudden. Wat de dag in het leven van een gemiddelde BT-mederwerker zou moeten worden eindigde in een sof. Een meegereisd kind van de Chairman was ziek, de Nanny was niet direct ter plekke en zo gebeurde het dat het bezoek van de Chairman beperkt was tot een snelle stop van tien minuten om een uur of elf in de ochtend, effe een demo bekijken, drie handen schudden en weer weg.

Een van de medewerkers die een handje schudde met de BT-Chairmain had het later bij zijn collega’s nog gedaan ook. Want hoe haalde hij het in zijn hoofd om als net bij BT werkzaam (zo’n twee maanden werkzaam bij BT) de Chairman de hand te schudden terwijl zijn (veelal) Engelse collega’s er al zo’n twintig jaar bij BT op hadden zitten en dus hieraan meer recht ontleenden om de Chairman de hand te schudden. Enigszins beduusd van alle commotie werd de lunch genuttigd.

Om een uur of drie in de middag volgde dus de mededeling over Nelson & the lads… die zouden waarschijnlijk een uurtje later in de middag arriveren en mogelijk ook bij de stand van BT. Verzoek was dus om een en ander een beetje op te poetsen zodat er strak uitzag. En deed ik dus als destijds Right Wing Commander van de toch wel vrij grote en luxe BT-stand mijn inspectieronde. Alles was onder controle. Er heerste in tegenstelling tot de ochtend nu een zeer ontspannen en aangename sfeer op de stand. Sommige collega’s nuttigden samen met klanten hun eerste alcoholische versnaperingen van de dag. In de verte was een oploop van mensen, fotografen, cameraploegen en muziek waarneembaar. Dat mocht de pret op de BT-stand niet drukken; iedereen ging lekker door met waar hij of zij mee bezig was.

Uiteindelijk kwam de stoet uit de verte ook bij onze BT-stand aan. Iemand uit de menigte stapte naar voren, schudde mij de hand en keek vervolgens zo als zo vaak gebeurd op beurzen belangstellend naar mijn demo-monitor. Op dat moment kreeg ik door wie daar voor mij stond en mij de hand had geschud. Als oplettend lezer heeft u het natuurlijk al lang geraden; het was inderdaad Nelson Mandela. Hij bezocht op uitnodiging van ITU de beurs Telecom 95. Hij wilde ook graag even over de Beurs lopen en raakte zo stomtoevallig bij BT en o.a. mijn demo-plek. Gewoon als belangstellend bezoeker zo’n half uur bij ons op de stand; met af en toe een grap en een grol en een complimentje links en rechts voor de verkregen uitleg; niks paar uur voorbereiding en in het gelid en gedoe ivm nannies etc; maar gewoon zoals ieder ander. Dat was Nelson Mandela.

Han van der Zwan
www.comnium.nl

Weergaven: 184

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: DWDD en cultuur, online event, hoe dan? Verandert corona onze muzieksmaak? Wat is jouw whisky?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Adformatie, einde van een tijdperk

Het is natuurlijk not done om een column van eigen hand over een concurrerend vakmedium te publiceren, maar dat Adformatie ophoudt in print te bestaan, is een dermate grote mijlpaal dat we kunnen spreken van het einde van een tijdperk

[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant

Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd

[Column] Reinier Rombouts: Dit verandert alles

Vaak moest ik glimlachen om de zin. Omdat hij zo dramatisch wordt uitgesproken en omdat er zelden iets gebeurt waardoor alles verandert

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden