Nederlands MediaNetwerk

Netwerken is het toverwoord voor de gemiddelde zzp er die in plaats van de kroeg naar een netwerkborrel gaan en in ieder geval daar weten dat ze de bekenden van een maand geleden zullen tegenkomen. Zit je tenminste niet in je eentje te drinken… Ik ging nooit naar  netwerkbijeenkomsten totdat ik wist dat er netwerken bestaan waarvan de meesten van ons het bestaan niet afweten. Dat is pas netwerken. Ze kennen elkaar van de top opleiding, van de jezuitenkloosters, van de gymnasia, van de masters degree’s van de hocky clubs ( dames dan)..ze netwerken niet, dat netwerk bestaat er al voordat ze in de gaten hebben dat het een netwerk is. Dat zit al verwerven in hun opvoeding, hun opleiding, hun sociaal economische afkomst..

En nu ik, ja ik ben op vrijdagmiddag met goede vrijdag nota bene, maar daar kwam ik weer wat later achter, naar zo een netwerkborrel geweest. Nou, als je je opgelaten wilT voelen moet je naar een dergelijk netwerk gaan van ondernemers die elkaar allang kennen. Die komen niet netwerken die komen over koetjes en kalfjes praten omdat er thuis niemand op ze wacht. Het lijkt meer op daten en flirten met elkaar, tenminste als er dames aanwezig zijn en er waren inderdaad veel singles aanwezig die na dit netwerkborreltje wellicht direct doorgaan naar de happy singles dansfeestjes. Gelukkig bleek ik niet de enige te zijn die de enige was en voor het eerst kwam en alleen aan de bar stond met zijn biertje.

Komt een mooie slanke jonge dame binnenlopen, helemaal mijn type, “3o er” stapt op mij af, dat kan niet anders want ze moest wijn hebben en ik stond aan de bar bier te drinken en alles eens te observeren zoals ik dat kan doen. Gaat ze vlak bij mij – om zich niet opgelaten te voelen – met haar Iphone een mailtje sturen dat ze op haar netwerkbijeenkomst zit.. Ik spreek haar aan op het gebruik van dit speeltje en zo raakten we in gesprek. Ja ze kwam voor het eerst, nou zeg ik, ik ben hier ook voor het eerst, dus dat is toeval dat we elkaar hier treffen dan..ze bleek schrijver te zijn van reclame teksten en zocht opdrachten als zzp er..

Eigenlijk – en nu komt het – hadden we een zeer geanimeerd gesprek over van alles en nog wat, netwerken ook, wat doe jij en wat doe ik en ik vertelde ook dat ik schrijver ben, en opleider, en jurist, en schuldhulpverlener, en juridisch adviseur.  Hoelang ben jij aan het free lancen?  Nou zij vier jaar als tekstschrijver, ik dertig vertelde ik. .tja ik blijf eerlijk…ik wilde haar bijna uit eten vragen en een opdracht gunnen, gebruikte ze een oude truc van meisjes in de disco die niet verder willen praten, ze gaan naar de wc…Maar ja, de tijd van het netwerken was ook al op een paar minuten na om en ik zag haar terugkomend naar anderen toe stappen omdat ze snel voordat de kroegtijd om was toch een opdracht binnen wilde halen, want van een schrijver kan je geen opdracht krijgen voor het schrijven van een wervende tekst…zal ze gedacht hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze snel heeft  uitgerekend dat ik te oud voor haar was, maar ik was toch niet op een datingbijeenkomst ?

Of vergiste ik me toch en is netwerken, netwerken met een dubbele agenda en kom je om met leuke dames te flirten en om met lelijke om zaken te doen ? Nou weet ik het echt niet meer, en ga ik weer eens naar zo een netwerk bijeenkomst ? Misschien, dan is het alleen om te kijken of nieuwe jonge dames, helemaal mijn type als ik dertig zou zijn op mij af stappen en vragen of ik hier voor het eerst kom… Neen, mevrouw, ik kom hier al dertig jaar. Wil je nog een wijntje ?



Weergaven: 96

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jeroen Verkroost: Disney+ zal een succes worden (en dit zijn de risico's)

Ik denk wel dat Netflix voorlopig nog marktleider blijft, zeker wereldwijd met ruim 150 miljoen aansluitingen, maar de komst van Disney gaan ze voelen

[Column] Mike Hendrixen: gamescom 2019

Deze week is Keulen de gamehoofdstad van de wereld: de grootste gamesbeurs ter wereld viert haar tiende verjaardag in de Duitse Domstad. Meer dan 500.000 geïnteresseerden bezoeken gamescom om de allernieuwste games en hardware te zien en uit te proberen

[Column] David de Jong: een plus of min voor Disney+ ?

Disney+ gaat bij ons van start op 12 november 2019. Nederland is tamelijk onverwacht het enige Europese land waar deze dienst gelanceerd wordt

[Column] Femke Leemeijer: Old boys club

Hoe kan het toch dat - zeker in een branche die het vooral moet hebben van vrouwelijke klanten - gelijkheid zo moeizaam te realiseren is? Vandaag hoorde ik een voorbeeld van hoe mannen elkaar in het zadel houden en dat is volgens mij het precies datgene wat het zo lastig maakt

[Column] Bob Goulooze: Terug naar citymarketing

Waar vroeger de lokale VVV’s de USP’s van een stad, dorp of regio verspreidden als het evangelie, ligt dat werk in veel plaatsen nu in handen van een gemeentelijke marketingafdeling. Dat gaat vaak mis, simpelweg omdat overheden niet denken in termen van marketing

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden