Nederlands MediaNetwerk

Netwerken is het toverwoord voor de gemiddelde zzp er die in plaats van de kroeg naar een netwerkborrel gaan en in ieder geval daar weten dat ze de bekenden van een maand geleden zullen tegenkomen. Zit je tenminste niet in je eentje te drinken… Ik ging nooit naar  netwerkbijeenkomsten totdat ik wist dat er netwerken bestaan waarvan de meesten van ons het bestaan niet afweten. Dat is pas netwerken. Ze kennen elkaar van de top opleiding, van de jezuitenkloosters, van de gymnasia, van de masters degree’s van de hocky clubs ( dames dan)..ze netwerken niet, dat netwerk bestaat er al voordat ze in de gaten hebben dat het een netwerk is. Dat zit al verwerven in hun opvoeding, hun opleiding, hun sociaal economische afkomst..

En nu ik, ja ik ben op vrijdagmiddag met goede vrijdag nota bene, maar daar kwam ik weer wat later achter, naar zo een netwerkborrel geweest. Nou, als je je opgelaten wilT voelen moet je naar een dergelijk netwerk gaan van ondernemers die elkaar allang kennen. Die komen niet netwerken die komen over koetjes en kalfjes praten omdat er thuis niemand op ze wacht. Het lijkt meer op daten en flirten met elkaar, tenminste als er dames aanwezig zijn en er waren inderdaad veel singles aanwezig die na dit netwerkborreltje wellicht direct doorgaan naar de happy singles dansfeestjes. Gelukkig bleek ik niet de enige te zijn die de enige was en voor het eerst kwam en alleen aan de bar stond met zijn biertje.

Komt een mooie slanke jonge dame binnenlopen, helemaal mijn type, “3o er” stapt op mij af, dat kan niet anders want ze moest wijn hebben en ik stond aan de bar bier te drinken en alles eens te observeren zoals ik dat kan doen. Gaat ze vlak bij mij – om zich niet opgelaten te voelen – met haar Iphone een mailtje sturen dat ze op haar netwerkbijeenkomst zit.. Ik spreek haar aan op het gebruik van dit speeltje en zo raakten we in gesprek. Ja ze kwam voor het eerst, nou zeg ik, ik ben hier ook voor het eerst, dus dat is toeval dat we elkaar hier treffen dan..ze bleek schrijver te zijn van reclame teksten en zocht opdrachten als zzp er..

Eigenlijk – en nu komt het – hadden we een zeer geanimeerd gesprek over van alles en nog wat, netwerken ook, wat doe jij en wat doe ik en ik vertelde ook dat ik schrijver ben, en opleider, en jurist, en schuldhulpverlener, en juridisch adviseur.  Hoelang ben jij aan het free lancen?  Nou zij vier jaar als tekstschrijver, ik dertig vertelde ik. .tja ik blijf eerlijk…ik wilde haar bijna uit eten vragen en een opdracht gunnen, gebruikte ze een oude truc van meisjes in de disco die niet verder willen praten, ze gaan naar de wc…Maar ja, de tijd van het netwerken was ook al op een paar minuten na om en ik zag haar terugkomend naar anderen toe stappen omdat ze snel voordat de kroegtijd om was toch een opdracht binnen wilde halen, want van een schrijver kan je geen opdracht krijgen voor het schrijven van een wervende tekst…zal ze gedacht hebben. Het kan natuurlijk ook zijn dat ze snel heeft  uitgerekend dat ik te oud voor haar was, maar ik was toch niet op een datingbijeenkomst ?

Of vergiste ik me toch en is netwerken, netwerken met een dubbele agenda en kom je om met leuke dames te flirten en om met lelijke om zaken te doen ? Nou weet ik het echt niet meer, en ga ik weer eens naar zo een netwerk bijeenkomst ? Misschien, dan is het alleen om te kijken of nieuwe jonge dames, helemaal mijn type als ik dertig zou zijn op mij af stappen en vragen of ik hier voor het eerst kom… Neen, mevrouw, ik kom hier al dertig jaar. Wil je nog een wijntje ?



Weergaven: 101

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Floris Venneman over de overname van tv-zender ONS

ONS is overgenomen door het creatieve bureau Bureauvijftig. We spreken met mede-eigenaar en partner Floris Venneman over de overname en plannen met de aangekochte televisiezender

[Interview] Colin Butfield (WWF) over David Attenborough: A Life On Our Planet

Op 16 april 2020 gaat David Attenborough: A Life On Our Planet in première met een livestream vanuit de Royal Albert Hall in Londen. Deze première is live te volgen over de hele wereld. De film maakte Sir David Attenborough in samenwerking met Silverback Films en het Wereld Natuur Fonds. We spreken met Colin Butfield, Executive Producer van het WWF

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: Microphone Media

Microphone Media was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het podcastbedrijf? We spreken Frank Kromer

[Interview] Startup Competitie 1 jaar later: 5PM

5PM was een van de winnende startups van de Startup Competitie 2019. Hoe ging het verder met het bedrijf, dat organisaties helpt aan meer succes op YouTube? We spreken Peter Minkjan en zijn team

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Annemarije Tillema: Merkenbouwers, bouw bruggen naar de nieuwe wereld

Het jaar is nog maar net begonnen en er is een hoop zorgwekkends gaande dat primair of zijdelings gaat over klimaatverandering en verantwoordelijkheden in dit kader

Jeroen Verkroost: NPO wordt rechtser, 100 (!) trends voor 2020, surfen zonder cookies en deepfake jezelf!

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche.

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden