Nederlands MediaNetwerk

Uit onderzoek is gebleken dat ruim 83% van de mensen een effectievere dag heeft als ze tenminste 2 keer hardop lachen. De Nederlander lacht 7,6% vaker op een dag dan onze oosterburen. En bij 43% van alle Nederlandse mannen blijkt dat humor libidoverhogend werkt. Kortom, humor is voor ons Nederlanders een essentieel onderdeel van de dag. 

We bladeren ons helemaal suf door glossy’s, voetbalmagazines, kunstschriften en tijdschriften over mobiele applicaties. In Nederland alleen al worden per minuut 1400 tijdschriften verkocht, waar het merendeel mode als hoofdonderwerp heeft. Er zijn ruim twintig bladen over golf, evenzoveel over horloges, en honderden over lifestyle en fashion. Maar het belangrijkste ingrediënt voor een succesvolle dag, humor, daar heeft nog geen enkel blad zich aan gewaagd. Tot nu. 

Vanaf april zal Te Leuk om te laten liggen verschijnen; een tijdschrift over humor en met humor geschreven. Interviews met en over cabaretiers, regisseurs, musicalmakers, achtergronden van bioscoophits en televisieprogramma’s, veel columns van bekende èn onbekende schrijvers, strips en Petertje, elke maand weer!

Oprichter en hoofdredacteur Peter van der Leij: “Voor het eerste nummer hebben we interviews op stapel staan met o.a. Paul Groot, Simon Pegg, Nick Frost en Gerard Cox. Cabaretiers Silvester Zwaneveld, Kristel Zweers en Sara Kroos zijn vaste columnisten. Alleen al het enthousiasme van iedereen die ik benaderd heb om mee te werken aan dit bijzondere blad, is een teken dat er in bladenland te lang niet is gelachen.’

“Wie Petertje is? Een kleine jongen die op eigenwijze commentaar geeft op de actualiteit en zijn filosofie de wereld in bralt. Petertje zorgt bijvoorbeeld ook dat de grap terugkeert bij te serieuze interviews.  “Uitgangspunt is dat er veel gelachen wordt en dat garanderen we zelfs keihard. En dan heb ik het niet over mopjes, maar over grappen van niveau”, aldus hoofdredacteur Peter van der Leij. 

“De actualiteit zal flink op de hak worden genomen, maar je zult ook de ironie van het dagelijkse niets proeven. Er komt genoeg serieus materiaal aan bod, als er daarnaast maar gelachen wordt, dat is de filosofie van het tijdschrift. Want wij, de makers, vinden dat (bijna) alles te relativeren is als je er om kan lachen!” 

“Het tijdschrift is vlot, rauw en raakt de kern met een lach. Er gaan jaarlijks meer dan 5 miljoen mensen naar cabaretvoorstellingen. Op zaterdagavond kijken ruim 4 miljoen mensen naar humoristische programma’s. Die mensen verdienen toch ook een tijdschrift? Daarom zal vanaf april elke maand Te Leuk om te laten liggen overal in Nederland verkrijgbaar zijn.” 

www.te-leuk.nl  

Weergaven: 76

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden