Nederlands MediaNetwerk

Nieuwe opleiding “Kookstudiokok” moet kookstudiobranche verder professionaliseren

Oisterwijk 12-09-2011. De Horeca Academie en de Nederlandse Kookstudio Classificatie (NKC) hebben de handen ineengeslagen voor de ontwikkeling van een nieuwe opleiding speciaal afgestemd op de kookstudiobranche. De opleiding tot “kookstudiokok” moet de branche een positieve impuls geven waarmee het zich verder kan professionaliseren.

De opleiding is opgezet voor ambitieuze kookstudiokoks die de puntjes op de i willen zetten, maar ook voor de vele freelancers die kooklessen verzorgen in kookstudio's. Daarnaast biedt het diploma kansen voor reguliere koks om een succesvolle overstap te maken naar de kookstudiobranche.

Jaarlijks worden de ongeveer 500 kookstudio's bezocht door ruim meer dan één miljoen mensen. De omzet binnen de branche bedraagt ongeveer 60 miljoen per jaar (bron: Kookstudiogids.nl). Momenteel is de concurrentie tussen de kookstudio's sterk aan het toenemen. Met een opleiding tot 'Kookstudiokok' kan de kookstudio sterker in de markt worden gezet en zo de concurrentie vòòr zijn. De opleiding wordt tevens als keuzenorm opgenomen voor classificatie van de 4 en 5 sterren kookstudio's in Nederland door de NKC.

De opleiding duurt tien weken. Elke week is er één lesdag. Het diploma zelfwerkend kok heb je als vooropleiding nodig. In de opleiding zijn alle facetten aanwezig die nodig zijn om een kookstudio goed te runnen. Leermeesterschap, gastvrijheid, wijn/spijs, aankleding, entertainen van gasten zijn onderwerpen die in de opleiding zijn opgenomen. Ook wordt er aandacht besteed aan marketing, niet onbelangrijk in deze tijd, waarmee de kookstudio een betere overlevingskans krijgt.

De opleiding gaat in januari 2012 van start.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Antoine Defesche (Horeca Academie)
via email: antoine@horecaacademie.nl of telefoon: (070) 302 99 55
Meer informatie vindt u ook via de websites http://www.horecaacademie.nl en http://www.kookstudiosterren (NKC)

Weergaven: 131

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden