Nederlands MediaNetwerk

Heineken lanceert de Heineken e-app. Bellen wij Norbert Cappetti, senior communicatie adviseur bij Heineken Nederland en verantwoordelijk voor de PR van Heineken en Amstel.

Dag Norbert, hoe is het met je? En hoe gaat het met Heineken?
'Met mij gaat het prima, dank je. Zo vlak voor de feestdagen nog druk met de biermerken en vooral bezig met de voorbereiding van het nieuwe jaar. Amstel en Heineken gaan flink uitpakken in 2011.'

Wat is de Heineken e-app?
'Een gratis applicatie voor je smartphone die sinds 15 december in de Android en iPhone shops op de plank ligt. Met de Heineken e-app heb je toegang tot het Heineken e-programma, het spaarprogramma op heineken.nl. Hier kun je zogenaamde Heineken e-tjes sparen en deze besteden aan bijzondere e-aanbiedingen, zoals uitverkochte concerten, meet & greets met artiesten en VIP tickest voor de leukste feesten en clubs. Dat kon al online, maar nu ook mobiel.'

Vanwaar deze lancering? Vertel alles!
'We willen met ons loyaliteitsprogramma daar zijn waar de Heineken-consument zich bevindt, dus via onze website, social media en ook mobiel. De app is een mooi maar ook logisch verlengstuk van het Heineken e-spaarprogramma.'

Hoe ziet Heineken de lancering van de e-app in de totale marketing communicatiestrategie van Heineken?
'Met het e-programma bieden we de voordelen van Heineken’s aanwezigheid in de horecamarkt en de rechten die wij hebben vanuit sponsorplatformen of als organisator van events rechtstreeks aan de consument. Het draait hier om unieke belevenissen die wij als internationaal merk consumenten kunnen en willen aanbieden. Het gaat ons niet om reclameborden en banners plaaatsen maar het activeren van de  sponsoractiviteiten en dus relevantie en toegevoegde waarde bieden aan de loyale Heineken-fans.'

 

 

Wat kunnen op communicatiegebied van Heineken verwachten in 2011?
'Onze focus voor 2011 zal nog meer gericht zijn op de kwaliteit en belevenis rondom onze mooie, 100% natuurlijke bierproducten. Wat dat concreet gaat betekenen op marketinggebeid is natuurlijk nog een verrassing. Maar al eind januari gaat de Nederlandse bierliefhebber daar zeker wat van merken.'

Wat is het laatste nieuws?
'Dat we een hele leuke nieuwe app hebben! En dat de 2e release al ingepland staat voor januari. Het wordt dan uitgebreid met de Heineken e-shop en het e-boekje. Gebruikers kunnen met hun mobiele telefoon producten uit de e-shop kopen en zijn zo altijd up-to-date van de laatste aanbiedingen en bijzondere belevenissen. Het e-boekje is een handig overzicht waarin staat hoeveel e-tjes je hebt gespaard, uitgegeven en verdiend.'

www.heineken.nl
www.amstel.nl


Weergaven: 385

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Dolly van den Akker: Consumenten vinden purpose steeds belangrijker, merken moeten toegevoegde waarde bieden

Het zijn avontuurlijke jaren geweest voor MPG Group. CEO Dolly van den Akker vertelt over de afgelopen 14 maanden en kijkt vooruit naar 202

[Interview] Paul Römer | Talpa Network: Radio en televisie leven anno 2020 meer dan ooit

Net als andere media-exploitanten heeft Talpa Network een jaar achter de rug vol dynamiek. Een reorganisatie betekende dat een aantal mensen het bedrijf heeft moeten verlaten. De coronacrisis maakte het vak van programmamaker er niet makkelijker op, maar leidde ook tot ongekende innovatie

[Interview] Patrick van Hooy: 2021 is het jaar waarin we Value Zipper Digital op de kaart gaan zetten

Wow Patrick, twéé keer Value Zipper in de top 3 van het Adformatie Kerstrapport. Wat een weelde! Nummer 1 in online en nummer 1 in print... dat is nog eens het jaar afsluiten met een hoogtepunt!

[Interview] David Hanemaayer kijkt uit naar 100 jaar Tuschinski in 2021

Pathé Tuschinski is uitgeroepen tot mooiste klassieke filmtheater van Europa, het midden-Oosten en Afrika. 2020 was een bijzonder jaar voor het bijna 100-jarige bekendste Amsterdamse filmtheater. We spraken met David Hanemaayer, theatermanager Pathé Tuschinski Amsterdam

[Interview] Jeroen Koopman | NewBe: Vanaf dag één van de lockdown kozen we voor een creatief optimistische blik

In aanloop naar de bekendmaking van DeProducenten50 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met producenten. Vandaag spreken we Jeroen Koopman, oprichter en eigenaar van NewBe

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Wie is de baas over Social Media? Waarom keken we niet meer TV? Waarom bestorm je het Capitool?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Jeroen Verkroost: Reuters Trends, Substack-impact, het probleem van de Autoriteit Persoonsgegevens

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Voorspellen

Aan het begin van deze eeuw moest ik een nieuwjaarskaart bedenken voor het bedrijf waar ik aan het communicatie roer stond. De kaart, een fraai vuurwerk in de kleur van het bedrijf, met daaroverheen een quote van de Britse filosoof Francis Bacon

[Column] Henri Lessing: Waarom we denken dat YouTube de nummer één zal worden op het gebied van muziekstreaming

YouTube is altijd een integraal onderdeel geweest van de muziekbusiness. Het platform tilt de concurrentiestrijd rond het streamen van muziek echter naar een hoger niveau en probeert een uniek muziekuniversum op te bouwen waar concurrenten als Spotify en Apple Music geen deel van kunnen uitmaken

[Column] Paola Cassone: Imagine

Veertig jaar geleden, op 8 december 1980, is John Lennon door een ex-fan vermoord. Zijn culturele bijdrage aan onze maatschappij is volgens mij enorm, maar ik ben een hardcore fan en daardoor ben ik bevooroordeeld

Badge

Bezig met laden...

© 2021   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden