Nederlands MediaNetwerk

Terwijl de sneeuwval overal in Europa voor grote problemen zorgt, is er ook een groep bedrijven die het dankzij de sneeuw aanzienlijk beter doet dan verwacht. Dit zijn de webwinkels en e-tailers. Ogone, één van Europa's grootste dienstverleners op het gebied van online betalingen, stelt dit vast op basis van het aantal verwerkte transacties sinds de sneeuw begin december begon te vallen.

Omdat Ogone in staat is meerdere landen met elkaar te vergelijken, nauwkeurig op dagelijkse basis omzetten bij te houden én een representatief deel van de Europese online verkoop via haar klantenbestand verwerkt, kan het bedrijf met zekerheid zeggen dat de omzetstijging in december groter is dan onder normale omstandigheden te verwachten zou zijn.

"De besneeuwde omstandigheden in Europa droegen bij aan een slechtere bereikbaarheid van de fysieke winkels en daarmee aan een tegenvallend aantal shoppers deze maand. De e-retailers profiteren hiervan", zegt Ray Bak, Country Manager van Ogone Nederland. "Het comfort van het shoppen vanuit de eigen woonkamer bleek aantrekkelijker dan de strijd aan te gaan met de elementen. Meer consumenten zijn gewoon thuis gebleven om te winkelen. Het 24/7-karakter van online winkelen vraagt wel om een gegarandeerde beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de achterliggende betalingssystemen. Dit is overigens probleemloos verlopen."

Ogone heeft in december 2010 aanzienlijk meer betalingstransacties gemeten dan verwacht. Het aantal dagelijkse online betalingstransacties lag in de eerste drie weken van december 20% hoger dan op grond van de vorige maand en eerdere jaren mocht worden verwacht, ook gecorrigeerd voor de normale december-invloeden.

www.ogone.com

 

Weergaven: 32

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Case 2020] Rhandy Biemans over Milka – De Smaak van Nederland

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering

[Interview] Aldo Breed positief over Kiesjefolders anno 2020

Aldo Breed startte in 2017 Kiesjefolders. Een initiatief waarbij consumenten zelf hun foldervoorkeuren kunnen opgeven en deelnemende bedrijven hun folders via de post laten versturen. We spreken met Aldo Breed

[Cross Media Case 2020] Jeroen Visser over Van Uffelen Mode

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Sublime draagt Van Uffelen Mode voor als Cross Media Case. We spreken met Jeroen Visser

[Cross Media Case 2020] Gijs Peetsold over Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0

In juni 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Ad Alliance draagt Fisherman’s Friend: FF Doorbijten 2.0 voor als Cross Media Case. We spreken met Gijs Peetsold

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Jerome Kuijken: De vier fasen van quarantaine

Ons beroep valt onder de niet-vitale beroepen en dat is helemaal niet erg. Als dit voorbij is, is het de taak van reclame-, marketing-, communicatie- en mediamensen om de economie een enorme slinger te geven

[Column] Erwin Fisser: Mijn mening doet er niet toe

Iemand wees me op het optreden van de directeur van Roche Nederland bij Jinek vorige week donderdag. Althans, ik geloof dat ze dat was, dat werd me uit het korte videootje niet helemaal duidelijk

[Column] Paola Cassone: Geschiedenis maken

Het waren de bijzonderste twee weken van mijn leven en ik geloof van het leven van iedere Nederlander onder de 75 jaar. De 75-plussers hebben al een oorlog meegemaakt dus dit voelde voor hen meer als een dé­jà vu

[Column] Bob Gouloze: Coronablues

Ons kabinet krijgt kritiek. Over slechte communicatie en een onduidelijke aanpak. Het lijkt alsof men onvoldoende weet. Een auto bestuurt met beslagen ruiten. Meten is weten

Jeroen Verkroost: ZOOM? Doe maar niet. Houdt het internet het? Waardoor falen start-ups? Hoe blijf je creatief?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden