Nederlands MediaNetwerk

De snelle ontwikkelingen van online trends staan in de belangstelling. De kennis en ervaring van pioniers met branded content en publishing werden dinsdag 23 november in Den Haag tijdens ONLINE TRENDS: PUBLISHING EN BRANDED CONTENT gedeeld. Het event, georganiseerd door de Telegraaf Media Nederland en MagStream, trok meer dan 200 deelnemers.

Als grote inspirator maakte Stephan Fellinger, online man van 2006 en oprichter van de SpinAwards een quick scan van de wereld van internet. De onderbouwing van zijn theorie werd in een sterk veld van sitevoorbeelden uit de hele wereld en vele branches geplaatst. Fellinger is van mening dat de successleutel tot internet het beïnvloeden van gedrag is. Om dat te bereiken moet een bedrijf eerst begrijpen dat internet het individu beïnvloedt. Ook moet de behoefte van de doelgroep als uitgangspunt genomen worden om uiteindelijk gedragsbeïnvloeding te kunnen realiseren. Want dat willen we allemaal.

Volgens Fellinger is het DNA van internet dat mensen met elkaar communiceren. Op social media willen we ervaringen delen. Voorbeelden als Club China van KLM en de 2nd hand marktplaats van Ikea plaatsen het brand binnen een andere context. Aandacht is in deze digitale wereld geld waard (pay with a tweet), waarbij in traditionele media aandacht wordt gekocht en op internet aandacht verdiend moet worden. Om deze aandacht te verdienen moet de communicatie relevant en/of plezant zijn. Opmerkelijke cases zijn bijvoorbeeld farmaceut Bayer die voor kinderen een suikerziektemeter ontwikkelde, die je op de Nintendo DS aansluit en H&M, die onder vrouwen het populaire RPG Sims inzet voor branded content.

Jos Knoote, creative director van MagStream, gaf een bondige uitleg van de positie van
e-magazines in het digitale landschap: “Online Publishing is een snel opkomend, duurzaam medium waarmee je door interactiviteit en het gebruik van audio en video in korte tijd een grote impact onder lezers kunt realiseren. Het vraagt een andere benadering vs. traditionele media.” MagStream is sinds 3 jaar marktleider in het technisch bouwen, ontwerpen en uitgeven van e-magazines. Belangrijk aspect is dat realtime online publishing betaalbaar blijft. Vanuit deze filosofie is de MagStream applicatie technisch zo aangepast dat de digitale e-magazines op een multi-platform ingezet kunnen worden en zowel op internet, mobiel, tablets en touchscreens werken.

Vanuit het bedrijfsleven werden een vijftal e-magazine cases gepresenteerd van ING, ANWB, EO, SNP Natuurreizen en AFC Ajax.

Het laatste onderwerp dat aan bod kwam was Video Branding. Telegraaf Media Nederland gaf aan de hand van de succesvolle case van het Ministerie van Defensie: 'Dagboek van Onze Helden' een sterke impressie van wat video in een commerciële omgeving teweeg kan brengen.

Aschwin de Bruijn, salesmanager digitaal bij Telegraaf Media Nederland; “Grote adverteerders zoeken momenteel sterk naar impact, bereik en brand engagement. Wij zijn van mening dat branded video en e-magazines dit realiseren en willen graag samen met MagStream een voorlopers rol hierin spelen. Om onze expertise te delen hebben we gezamenlijk het event Online Trends: publishing en branded content georganiseerd.”

www.telegraafmedia.nl
www.MagStream.nl

Weergaven: 62

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Nederlands MediaNetwerk TV] Anneli Rispens over So Me Mc en social media

Anneli Rispens is oprichter van So Me Mc, een managementconsultancy gericht op social media. Haar doelgroep zijn C-level executives met passie voor social media, die ook het bredere plaatje van het medium zien

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Paola Cassone: Generatie Alpha dat zijn wij

Generatie Z is net meerderjarig geworden en in de VS zijn onderzoekers al de volgende generatie aan het analyseren: generatie Alfa. We waren toch bij de laatste letter van het Latijnse alfabet, laten we een doorstart maken met het Griekse

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: How to make a podcast

No need to explain the popularity of podcasts. Education becomes entertainment, anytime, anywhere, while you do something else. Actually, podcasts are nothing new, the first dates from 2004

[Column] Bob Goulooze: Ad hominem

Menigeen verbaast zich over de opkomst van het andere denken. Al enige jaren zien we een toename van mensen en groepen die zich afzetten tegen de gangbare gedachten over de wereld. Van platte aarde adepten en antivaxers tot klimaatontkenners en coronasceptici

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden