Nederlands MediaNetwerk

Mobiele parkeerprovider Parkmobile lanceert de vernieuwde versie van de succesvolle Parkmobile parkeerapplicatie in de iTunes store. Deze app maakt het mogelijk om betaald te parkeren via GPS technologie. In de vernieuwde versie zijn functionaliteiten toegevoegd die het betaald parkeren nog slimmer maken. Parkeerzones waarin vaak wordt geparkeerd kunnen in de nieuwe versie een eigen naam krijgen, bijvoorbeeld ‘werk’ of ‘vriend(in)’.

Het is nu ook mogelijk de app met zowel een privé als een zakelijk account te gebruiken, zo kunnen parkeerkosten eenvoudig worden gescheiden. Ook toont de app de tariefinformatie van de parkeerzone waar de gebruiker wenst te parkeren. Bovendien is het in de nieuwe versie van de app eenvoudig om de geparkeerde auto via GPS terug te vinden, handig wanneer in een grote of voor de automobilist onbekende stad geparkeerd wordt.

De eerste versie van de applicatie werd deze zomer door Parkmobile al succesvol gelanceerd. Sindsdien domineert de app de top van gratis reizen apps en heeft met bijna 20.000 downloads in december ook de top 10 gratis apps gehaald.

Allard Hansma, woordvoerder van Parkmobile, ligt de nieuwe versie verder toe: “Met deze nieuwe versie van de populaire applicatie blijven we voorop lopen in de ontwikkeling van het nieuwe eerlijke parkeren. Betalen voor de daadwerkelijk geparkeerde tijd wordt zo steeds makkelijker. Met de toevoeging van pushnotificaties en andere handigheden in toekomstige versies blijven we luisteren naar de behoefte onder parkeerders.”

Met de Parkmobile applicatie hebben automobilisten de mogelijkheid om eenvoudig een parkeeractie aan en af te melden. De automobilist start de applicatie, controleert, bevestigt de parkeerzone en met een druk op het scherm staat de automobilist geparkeerd. De iPhone applicatie is in meer dan 25 Nederlandse steden te gebruiken en gratis te downloaden vanuit de iTunes store.

De app bestaat uit meerdere functionaliteiten om een parkeersessie te starten of te stoppen. Zo kan de gebruiker handmatig een zone invoeren, kiezen uit zijn favorieten parkeerlocaties of meerdere suggesties opvragen op basis van zijn locatie. In de nieuwe versie zijn de volgende functionaliteiten toegevoegd:

Weten waar de auto geparkeerd staat: De applicatie laat eenvoudig zien op een kaart op de mobiele telefoon waar de auto ook al weer geparkeerd staat en waar de gebruiker met zijn mobiele telefoon op dat moment
is.

Eenvoudig beheer van favorieten: Het was al mogelijk zones als favoriet aan te merken maar in de nieuwe versie kunnen deze zones ook een eigen naam in de App krijgen. Bijvoorbeeld werk, de naam van een familielid, vriend(in) of sportclub.

Het toevoegen van gebruikers: Als de parkeerder zowel een zakelijk en privé account bij Parkmobile heeft kan de gebruiker snel kiezen tussen zakelijk en privé parkeren zonder gebruikersnaam en wachtwoord te hoeven wijzigen.

Tariefinformatie bekijken van de parkeerzone: Parkeerders kunnen in de nieuwe versie automatisch het tarief inzien behorende bij een parkeerzone waar zij zich bevinden.

Een demo krijgen van de app: Voor potentiële gebruikers die nog niet geregistreerd zijn maar wel willen weten hoe mobiel parkeren via de app werkt, kunnen via de knop ‘demo’ inloggen op een testaccount.

Naast deze functionaliteiten bevat de nieuwe versie van de app ook een update naar het besturingssysteem IOS 4.0, enkele designaanpassingen en een update voor Retina displays.

Voor gebruikers van telefoons zonder iOS (iPhone) besturingssysteem biedt Parkmobile een deel van de mogelijkheden ook via een mobiele website. Deze is toegankelijk en geoptimaliseerd voor de meest gangbare smartphones met internetverbinding. De mobiele website biedt vergelijkbare functionaliteiten als de app, echter is het gemak van de GPS zoneherkenning alleen beschikbaar in de IPhone app.

Belparkeren en SMS-parkeren is het aan en afmelden van een parkeertransactie via de mobiele telefoon. Door het zonenummer in te toetsen (dat weergegeven staat op elke parkeermeter) activeert de gebruiker de parkeeractie. Daarmee staat de aan het 06-nummer gekoppelde auto geregistreerd als betalend voertuig binnen de opgegeven zone. Aan het einde van de maand wordt door Parkmobile de daadwerkelijke geparkeerde tijd automatisch afgeschreven van de rekening van de gebruiker.

Smartphonebezitters kunnen de app gratis downloaden in de iTunes App store. Gebruikers van de app die nog niet inschreven zijn bij Parkmobile kunnen zich eenmalig registreren voor € 2,50 en kunnen dan direct parkeren in Amsterdam, Haarlem, Eindhoven, Deurne, Venray en Zeist. Gebruikers die in andere Parkmobile steden zoals Rotterdam, Den Haag, Nijmegen of bijvoorbeeld Leeuwarden willen parkeren kunnen tijdens registratie een Parkmobile parkeerkaart a € 5,- aanvragen.

Meer informatie over de App
Meer informatie over Parkmobile

Weergaven: 162

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Wat er mankeert aan alleen samen

Bij de lancering van de meest besproken app sinds Pokémon Go, de Coronamelder, zag ik dat de volgende pay-off Alleen samen krijgen we corona onder controle nog steeds wordt gebruikt

Jeroen Verkroost: Over platencontracten, Facebook en Crocs

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: What big brands can learn from a small retailer

Aim to make the best better and invite your customer in your process. How a local retail shop thrives in a very competitive market

[Column] Machiel Verkuyl: Breek uit je eigen bubbel!

Veel mensen in mijn omgeving hebben The social dilemma gekeken, de documentaire op Netflix over social media. Het was voor mij geen onthulling van Bijbelse proporties, veel van de conclusies kennen we wel. Herkenbaar was het zeker. Ik miste in de documentaire een tegenwoord, een ander perspectief

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden