Nederlands MediaNetwerk

De pop-up photo shop ‘Wanda & Eduard’ opent voor het eerst haar deuren in de Amsterdamse Jordaan. In de afgelopen jaren heeft de fotografe Wanda Tuerlinckx een serie mensen geportretteerd met haar camera uit de 19de eeuw. De foto’s zijn voor het eerst te koop als mini-prints voor een mini-prijs. Zoekt u een origineel cadeau voor de feestdagen? Haar tijdelijke fotowinkel is geheel december geopend.

Een aantal jaar geleden adopteerde Tuerlinckx een antieke analoge camera uit 1880 van een museum en gaf hem liefkozend de naam ‘Eduard’. Voor haar fotografie gaat Tuerlinckx te werk zoals bekend uit oude, stomme films. Eerst verbergt zij zichzelf en haar camera onder een groot doek. Daarna wordt de hoed voor de camera verwijderd. Tot slot moet het model zes seconden lang perfect stilzitten met ingehouden adem. Haar ‘vintage nouveau’ fotografie is als een reis door de tijd, want oud en nieuw tegelijkertijd.

Tuerlinckx gaat terug naar de oerwortels van de fotografie. Eduard dwingt haar om uitvoerig na te denken over iedere foto die zij samen met hem produceert, omdat de ontwikkelkosten per foto hoog zijn. Bovendien kan zij met Eduard niet meer dan twee foto’s per sessie maken. Haar nieuwe fotowerk met de stokoude camera sluit perfect aan bij de algemene vintage-trend in retail en mode. Binnen de nieuwe raw photography, de rauwe, analoge fotografie in de internationale kunstfotografie is Tuerlinckx een actuele voorloper.

Tuerlinckx: “Eduard heeft een sterke eigen wil. Omdat hij als een ekster focust op de kleinste details die schitteren of glinsteren, zoals kleding, sieraden, ogen en haar, laat hij op sommige foto’s mijn modellen op mysterieuze wijze verdwijnen. Eduard is een intense, lastige en kritische partner om mee samen te werken. Maar hij blijkt een scherp oog te hebben voor mannen en vrouwen met stijl en klasse. Daarnaast heeft hij een goede blik op mode, sieraden en accessoires die klassiek en tijdloos zijn voor alle generaties. Eduard is nooit vluchtig of ordinair.”

Wanda Tuerlinckx is geboren in België. Na de Rietveld Academie in Amsterdam heeft zij zich gespecialiseerd in experimentele en toegepaste fotografie. Haar werk is gepubliceerd in o.a. NRC Handelsblad, De Volkskrant, Algemeen Dagblad, Vrij Nederland, Elsevier, Ajax magazine en Voetbal International. Het Rijksmuseum en het Amsterdams Stadsarchief hebben foto’s van haar aangekocht. Met Eduard schoot zij de campagne voor de populaire barbershops HaarBarbaar in Amsterdam.

http://haarbarbaar.nl

Pop-up photo shop ‘Wanda & Eduard’, Tweede Egelantiersdwarsstraat 18, Amsterdam

Geopend in december 2015

www.wandatuerlinckx.com

  

 

Weergaven: 114

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Startup Interview] Myron Leskiv, CEO, Atama.AI, Netherlands

Atama A.I is a Netherlands startup that develops Artificial Intelligence-based trading algorithms for financial markets informed by years of research and development. It uses over 170 technical indicators and trained and back-tested millions of times to predict where the markets will go.

[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media

Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen

[Interview] Sonja Barentsen over het festival Film by the Sea

Als eerste grote filmfestival sinds de uitbraak van het coronavirus start Film by the Sea vanaf 11 september 2020. We spraken met Sonja Barendse, hoofd communicatie bij Film by the Sea

[Interview] Georgette Schlick over Fremantle, drama maken in coronatijd en de functie van publiek

Georgette Schlick is CEO van tv-productiebedrijf Fremantle in Nederland en België. Ze vertelt onder meer over het maken van televisieshows in coronatijd en de rol van publiek bij de opnames

[Interview] Ton Rozestraten over Ad Alliance

Per 1 januari 2020 zijn de salesactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, RTL en Triade Media ondergebracht in Ad Alliance. CEO is Ton Rozestraten. Het eerste interview over Ad Alliance geeft hij aan Nederlands MediaNetwerk

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Influencers, Hugo de Jonge, Monies & Meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Erwin Fisser: Respect voor Famke

Ik kan me er heel veel bij voorstellen als je tot vorige week nog nooit van Famke Louise had gehoord. Een soort van Kim Kardashian-achtige roem is het. Waarbij veel mensen wel vaag een idee hebben dat ze je naam vaker gehoord hebben, maar geen idee over in welke context dat was

Jeroen Verkroost: Het internet gaat ten onder, maar we kunnen eraan verdienen!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Analyse your competitors content

This is so obvious and simple, yet actually never done by anybody. General benchmark, give or take, about 50 percent of your www traffic comes from SEO. Or should come from SEO

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: First Saturdays van NRMA

Iedereen herkent de beelden van vorig jaar met de bosbranden in Australië, en ook recenter aan de westkust van de Verenigde Staten; miljarden dieren ontheemd en gestorven, huizen en wijken vernietigd en grote groepen mensen die geen onderkomen meer hebben of zelfs het leven hebben gelaten

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden