Nederlands MediaNetwerk

Press release TrendWatcher Of The Year Awards 1516

The Trendwatcher of The Year Awards 2015/2016

‘Innovating with Visions & Trends for 2016 And Beyond

Amsterdam, 26 October 2015 / This week, the TrendWatcher Of The Year Awards (TWOTY Awards) are presented for the sixth time. This year the annual event will be held at the Accenture Innovation Awards in Utrecht on Friday 30 October from 9 to 11 a.m. Please book your free places quickly as we have limited capacity.

The organisation of the TWOTY Awards encourages a broader and more open view of the future and this means that we are always on the look-out for new visions in the field of trends and possible futures. The TWOTY Awards are organised by SecondSight, an institute at which trendwatchers, trend forecasters and futurists share their visions and ideas about the future. What will be important over the next few years and why? And which developments are relevant to 2016 And Beyond? An independent jury of communication and marketing specialists, strategists and innovation experts review the documents submitted to them and examine which trends and visions of the future are relevant and why. On which developments could and should business and government focus?

Innovating and working on the future are goals that we increasingly hear about. ‘More people than ever before are working on innovation and are thus working on the future’, says Andrea Wiegman, initiator of the TWOTY Awards, ‘but the future is more complex than it may seem at first glance. And innovating without a vision or an idea about trends can be counterproductive. We believe that it is vital to place several visions side by side to allow people to develop their own vision.’

The nominees for TWOTY1516 are:

-       Trendwatcher of the Year - Jacqueline Wolfs, Sander Duivestein and Guido van de Wiel

-       Trend Forecaster of the Year - Truus Dokter, Carlos Cuellar Brown and Yang Design

-       Futurist of the Year - Rachel Armstrong and Justien Marseille 

-       Upcoming Talents - Delany Boutkan, Steven van den Haak, Sanne Visser and Silvia Naber

‘You cannot innovate without a vision of the future, according to Wiegman. ‘The fact is that you have to know what is trending in a certain society, if you want to know what to work on or what to develop in the next few years. And the same is true vice versa: trends are valuable only if words are put into action. Now is the time to approach the future in practical terms and to link vision development to innovation. That is why I present the TWOTY at the Accenture Innovation Awards this year. And of course it is the perfect occasion for a party as well. We are celebrating thinking about the future. Market and trend researcher Klaus van den Berg will play his TWOTY Nu-Disco playlist. We start off the day with a glas of bubbles to toast the many futures that are currently being made!’

Read more about the nominees, the jury process and the TWOTY Awards. For more information about the TWOTY’s 2015-2016, the nominees or if you would like to attend the TWOTY Awards, please phone or email Andrea Wiegman - pers@secondsight.nl or +31 (0)6 4892 6019.

Social media: @TWOTYs    #TWOTY1516   #2016AndBeyond   @SecondsightNL 

Weergaven: 103

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als meer betrouwbaar ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Brand building on social

Knocking over the current beliefs on audience growth, engagement KPIs and micro-targeting

[Column] Niels Bruinsma: Wat doet corona met ons surf-, kijk- en luistergedrag?

Hoewel we gehoopt hadden deze tweede coronagolf te vermijden, zitten we er helaas toch middenin. Tijdens de eerste golf hebben we veelvuldig media-updates gemaakt, waarin met name de mediaconsumptie centraal stond

Jeroen Verkroost: Journalistiek, iPhones, Hype Cycle, Release je eigen Muziek en Test Jezelf!

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden