Nederlands MediaNetwerk

Webbedrijf Procurios heeft op 1 januari het Belgische HWB IT Services BVBA (HWB) overgenomen, een webbedrijf in Antwerpen met een grote ontwikkelvestiging in Kathmandu (Nepal). HWB opereert in België onder de namen IT Offshore en HetWebsiteBedrijf. De laatste weken investeerde Procurios veel tijd in de positionering van de merken van de groep. Binnenkort wordt HWB hernoemd naar Procurios België. Met de overname groeit de Procuriosgroep van één naar drie vestigingen en van 30 naar ruim 85 fte.

Met de vestiging in Nepal wil Procurios offshoring democratiseren; door tegen een gunstig tarief virtuele detachering aan te bieden, kunnen nu ook kleinere MKB-bedrijven profiteren van de voordelen van offshoring. Doorgaans kunnen enkel grotere bedrijven zich een dergelijke uitbesteding veroorloven, doordat hiervoor een langere verbinding met een buitenlands bedrijf moet worden aangegaan. Bij virtuele detachering is dit niet nodig.

Tegelijkertijd levert de Procuriosgroep met de uitbesteding een bijdrage aan de Nepalese samenleving, door de medewerkers in de vestiging in Kathmandu uitstekende werkomstandigheden en een goed salaris te bieden.

Procurios rekent op een flinke toename in (technische) kennis en diversiteit van het productaanbod. Jos Jelier, directeur van Procurios: “De activiteiten van onze drie vestigingen zijn erg complementair: met de overname versterkt Procurios de kennis van open source en mobiele applicaties. Daarnaast vergroot deze stap onze ontwikkelcapaciteit enorm. Dit biedt extra kansen in de huidige markt, voor zowel onze klanten als onszelf.” De partijen verwachten samen extra groei in bedrijfsgrootte en het klantenbestand.

De medewerkers van alle vestigingen blijven in dienst. Alleen voormalig HWB-directeur en oprichter Jeroen Dekker heeft besloten na de overdracht uit het bedrijf te stappen. 

Op het weblog www.slimmerwerkenbijprocurios.nl/overname informeert Procurios klanten en relaties uitgebreid over de overname. Hier staan interviews met de directeuren, een overzicht van alle veranderingen en informatie over het bedrijf in Nepal.

www.procurios.nl

www.slimmerwerkenbijprocurios.nl/overname

Weergaven: 118

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5

Monique Pennings Cross Media Vrouw van het Jaar 2020

Monique Pennings is Manager Media & Marketing Partnerships bij Jumbo. Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020

Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne

[Cross Media Vrouw] Jildou van der Bijl over LINDA. en Net5

Jildou van der Bijl is creatief directeur bij LINDA. & Net5. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Marketing Report Radio] Hanna Verboom over Cinetree en gratis films in coronatijd

Hanna Verboom is actrice en oprichter van filmplatform Cinetree, een online platform vol arthousefilms met een maatschappelijke boodschap. Tijdens de coronacrisis bood de site tijdelijk films gratis aan

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe ontsnapt Trump? Wie leest allemaal jouw iPhone-clipboard uit? Hoe ziet de wereld eruit in 2030?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Paola Cassone: Digitaal willen we allemaal

De grote winnaars van dit jaar zijn – naast de producenten van plexiglas en mondkapjes – de digitale diensten. Iedere digitale dienst die je je kunt bedenken, laat letterlijk een dikke plus zien

[Column] Reinier Rombouts: Covid-19 als accelerator van digitalisering

Urgentie en relevantie zijn de sterkste motoren voor verandering. Bedrijven en organisaties praten al jaren over digitale transformaties en tuigden met regelmaat ambitieuze veranderprogramma’s op om nu echt digitale stappen te zetten

Jeroen Verkroost: TikTok for Business? Vertrouw jij het nieuws? Lossen economen Fake News op?

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Jerome Kuijken: Vallende kwartjes

Het programma Veronica Inside, dat eerder Voetbal Inside heette, lag de afgelopen jaren constant onder vuur. Onder het mom van satire en kleedkamerhumor krijgen mensen die niet wit, hetero of man zijn er wekelijks van langs

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden