Nederlands MediaNetwerk

Het gaat goed met radio. De radio-omzet is in 2010 met 5% gestegen. Voor 2011 wordt een  stijging van 3% verwacht, mede door de volgende positieve ontwikkelingen in de radiomarkt.


- De overheid heeft aan de commerciële radiomarkt eindelijk zekerheid gegeven, zodat zij tot en met  2017 op hun eigen FM frequenties hun luisterpubliek verder kunnen uitbouwen. Ook nieuwkomers kunnen op de radiomarkt toetreden, want er zijn nog twee FM frequenties beschikbaar.

 
- Qua mediatijdbesteding blijft radio bij de consument het belangrijkste mediumtype. In het onlangs gepubliceerde STIR internetonderzoek is radio koploper met 38% aandeel.


- De afgelopen jaren ontdekken steeds meer adverteerders de kracht van radio en de verwachting is dat in 2011 opnieuw een record aantal adverteerders radio gaat inzetten.


- De meest recente luistercijfers van het Continu Luisteronderzoek laten zien dat de radiobeluistering stijgt. Dit wordt ook bevestigd door de jaarlijkse basisondervraging.

In het 1e kwartaal 2010 was er een lichte omzetstijging van 1% tot € 47.952 en in het 1e kwartaal 2011 een lichte omzetdaling van 1% tot € 47.377. Rekening houdend met een vergelijkbare positieve voortzetting in de komende drie kwartalen 2011 zal de radio-omzet in 2011 met circa 3% stijgen tot een bedrag van € 237,5 miljoen. 

RAB Directeur George Bohlander:‘Radio tv en online vormen steeds vaker de oren en ogen van een succesvolle reclamecampagne. De verwachting is, dat ook mobiel  zal uitgroeien tot een belangrijk platform voor de radiobeluistering.  We verwachten voor 2011 een 3% groei. Dit ligt in lijn met de verwachting van de International Advertising Expenditure Forecast van Zenith Optimedia. Voor 2012-2014 wordt een groei van 3,5% gemiddeld per jaar verwacht. 

www.rab.fm

Weergaven: 63

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden