Nederlands MediaNetwerk

Resultaat van Social Media? Ontslag? De wacht worden aangezegd?

Het was vast niet de bedoeling van de twitterende politiechef in Drenthe om ontslagen te worden na een tweet over twee doden in een huis in Meppel. En ook vast niet van Cornald Maas toen de TROS hem de wacht aanzegde na een tweet over “grappige exportproducten”. Als communicatiebureau denken wij veel na over de inzet van social media en vooral wat je ermee wilt bereiken. Met name dat laatste wordt nogal eens vergeten. We twitteren, hyven, facebooken en linkedinnen er lustig op los, vaak zonder na te denken “wat wil ik ermee bereiken”. Dat hoeft wat mij betreft geen rocket science te zijn. Het verhogen van je naamsbekendheid, het vinden van nieuwe klanten of nieuwe collega’s of je imago oppoetsen, het maakt niet uit als je je maar vooraf realiseert wat je doelstelling is. Ik ben zelf actief op Facebook voor mijn vrienden, gewoon om hen op de hoogte te houden van het wel en wee van mijn persoontje. Ook op LinkedIn ben ik actief, om contact te onderhouden met mijn zakelijke relaties en om de eerste contacten te leggen met die ene leuke nieuwe klant. Ik maak bewust onderscheid tussen Facebook en LinkedIn omdat ik mijn zakelijke LinkedIn relaties niet lastig wil vallen met foto’s van mijn leuke 7 jarige prinses, mijn nieuwe geliefde of mijn vier katten. Hen houd ik op de hoogte van de dingen die mij dagelijks als ondernemer en communicatieadviseur bezighouden. Wie weet vinden zij iets bruikbaars in mijn eigen-wijze visie op communicatie. Als de twitterende politiechef en Cornald Maas zich van te voren hadden bedacht wat hun doel is was het waarschijnlijk niet zo’n vaart gelopen.

Natasja la Lau

Managing partner Yellow Communications

Weergaven: 53

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Cross Media Vrouw] Dolly van den Akker (MPG.): Ons hoofddoel is engagement van consumenten met merken

Dolly van den Akker is de Managing Director MPG.Group en CEO van MPG. Nederland. Zij is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar 2020. Wij spreken haar over haar visie op crossmedia

[Startup Competitie] Joachim Klein Molekamp over Reqruut

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Joachim Klein Molekamp van Reqruut

[Startup Competitie] Steven Pieneman over Admanager

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager

[Startup Competitie] Rik Heijmen over Monsley

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Rik Heijmen van Monsley.

[Startup Competitie] Richard Otto en Sebastian Plasschaert over XS2RADIO

Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Richard Otto en Sebastian Plasschaert van XS2RADIO

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

Jeroen Verkroost: Hoe gaat Amazon Nederland veroveren? Hoe werken kijkcijfers? Wie wint het nieuws?

Jeroen Verkroost speurt internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Vue begrijpt het niet, Basic-Fit wel en Swiss Sense hoopt op wonderen

In plaats van lokaal x actueel x content x kort kiest Vue Cinemas voor breed x branchebreed x zenden x lang. Gaap

[Column] David de Jong: World Radio Day....alleen niet in Nederland?!

In 2019 vierde de Nederlandse radiosector uitgebreid het 100-jarig bestaan van het medium radio in Nederland. 13 februari is elk jaar World Radio Day. Dit jaar staat de UNESCO-dag in het teken van diversiteit die het medium radio kan bieden

Nathalie Peters & Marc Nieman: Agility helpt een excellente Customer Experience (CX) te creëren

Klanten en gebruikers, zowel in een B2C als B2B omgeving, verwachten tijdens alle stappen in hun klantreis, een naadloos op elkaar aansluitende dienstverlening

[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst

Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden