Nederlands MediaNetwerk

Vandaag presenteerde Sanoma Media de nieuwste uitgave van het Pink Ribbon Magazine. Dit is het achtste opeenvolgende jaar dat Sanoma geheel belangeloos het tijdschrift maakt. De opbrengst komt voor de volle 100% ten goede aan de Stichting Pink Ribbon, voor de strijd tegen borstkanker. De afgelopen zeven jaar werd ruim 5,6 miljoen euro opgehaald met het magazine.

De presentatie vond plaats in de Westerliefde in Amsterdam waar directeur van Stichting Pink Ribbon Stan de Klerk en ambassadrice Quinty Trustfull het eerste exemplaar mochten ontvangen uit handen van hoofdredacteur Esther Mutsaers.

Pink Ribbon Moves is het thema van het magazine dit jaar. Figuurlijk, omdat borstkanker mensen raakt. Mensen die de ziekte krijgen en de direct betrokkenen. En letterlijk, want bewegen is een van de factoren die de kans op het krijgen van borstkanker verkleinen. Op pinkribbon.nl is daar meer over te lezen.

Een kleine greep uit de verhalen in het nieuwe Pink Ribbon Magazine:
- Wat doe je met je pruik wanneer je haren weer gaan groeien?
- Nog geen 30 en nu al borstkanker.
- Een dagje meekijken met een borstkankerpatiënt die chemo ondergaat in het Antoni van Leeuwenhoek.
- En ook het cijfer 8 heeft een speciale plek. Het is de 8ste editie en 8 is ook het symbool voor leven. Er zijn 8 pagina’s verspreid door het blad waar de 8 centraal staat en 8 mooie ansichtkaarten om te versturen.

Pink Ribbon Magazine ligt vanaf 27 september in de winkel en kost € 5,95. Daarnaast is er bij Bruna een speciale Pink Ribbon Cadeaubox te koop voor € 14,95. En dit jaar hebben Pink Ribbon Magazine en Stichting Pink Ribbon ook een speciale samenwerking met C&A. Daar zijn acht (limited edition) T-shirts te koop, met verschillende illustraties uit het Pink Ribbon Magazine. Ze kosten € 12,- waarvan € 5,- euro naar de Stichting Pink Ribbon gaat.

De verkoop van Pink Ribbon Magazine wordt ondersteund door een campagne die is ontwikkeld door reclamebureau DDB. Deze is online, in print, abri posters en op televisie te zien. De tv-commercial is gemaakt met een bijzondere, zogenaamde stop motion techniek. Het speelt zich af in een papieren wereld. Deze wereld werd volledig gescheurd, gevouwen en opgebouwd met pagina’s uit Pink Ribbon Magazines. De boodschap in de campagne: 1 op de 8 vrouwen krijgt in haar leven borstkanker. Samen kunnen we hier iets aan doen! Steun de strijd tegen borstkanker. Koop Pink Ribbon Magazine 2011. 

www.pinkribbon.nl
www.sanomamedia.nl

Weergaven: 203

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard

Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"

[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit

Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard

[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05

Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland

[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren

Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?

[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal

Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk interviewde hem

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!

Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts

Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer

Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.

[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked

[Column] Kenny de Vilder: De likeability van bosbranden

Wat zorgt ervoor dat de ene brand meer aandacht krijgt dan de andere? Ik heb er geen cijfers van, het kan aan mijn eigen online bubble liggen, maar krijg toch het idee dat Australië veel meer mensen écht raakt dan Brazilië of Californië

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden