Nederlands MediaNetwerk

SHO opent giro 555 vanwege de ergste droogte in 60jr

De droogte van Afrika kan zo niet langer. Vandaag besloten de Samenwerkende Hulp Organsaties om GIRO 555 open te stellen.

“In delen van Kenia, Ethiopië en Somalië is door het uitblijven van twee regenseizoenen al sinds vorig jaar sprake van zeer ernstige droogte en de verwachting is dat regen nog lang zal uitblijven. Hierdoor worden miljoenen mensen door hongersnood getroffen, de ergste hongersnood in 60 jaar”, aldus de SHO online.

Vorige week ging er al een rekeningnummer open voor voedsel. Het gaat om en gebied waar 23% van de bevolking ondervoedt is, zo laat SHO weten. Bij een percentage boven de 15 wordt er gesproken van een ramp. Eind vorige maand verklaarde de Keniaanse overheid de aanhoudende droogte al als nationale ramp. De VN bracht een factsheet naar buiten. door het uitvallen van de regentijd dreigt er honmgersnood voor miljoenen mensen. En vandaag lieten de SHO weten dat de regen naar verwachting nog jaren op zich zal laten wachten. Dagelijks stromen er honderden mensen de overvolle vluchtelingkampen binnen. ‘Er is langdurig dringende hulp nodig’, aldus de woordvoerder eerder vandaag.

Deelnemers van de SHO zijn: Cordaid Mensen in Nood, ICCO & Kerk in Actie, Nederlandse Rode Kruis, Oxfam Novib, Save the Children, Stichting Vluchteling, Tear, Terre des Hommes, UNICEF Nederland en World Vision.

Weergaven: 49

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Katie Blair (Xandr): Dankzij onze openheid kunnen uitgevers onbeperkt transacties afwikkelen met kopers

DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Wat doet dit bedrijf precies? We spreken met Katie Blair, directeur van Xandr in Noord-Europa.

[DeInfluencer50] Monique Smit: Ik post over herkenbare dingen die ik meemaak als jonge moeder

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencers die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we Monique Smit.

[Interview] Shantia Farshidzad: Data-analyse helpt de motieven van de klant te doorgronden

Shantia Farshidzad is partner bij het in data-analyse gespecialiseerde bedrijf 4orange. We spreken hem over optimaliseren van de relatie met de eindklant en weten wat hem beweegt

[DeInfluencer50] Jill van Dooren: Ook dit jaar maak ik een vlogmas

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari spreken we met Jill van Dooren. Ze was zondag 8 november ook te zien in First Dates Specials

[DeInfluencer50] Julia Mekkes: Ik zou wel een eigen kleding- of tassenlijn willen opzetten

In de aanloop naar de bekendmaking van DeInfluencer50 2021 op 18 februari, publiceren wij een aantal interviews met influencer die zijn genomineerd voor deze lijst. Vandaag spreken we met Julia Mekkes

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Unlock the three secrets of ecomm success in Asia

Three opportunities with a personal nudge from Jacco ter Schegget. “There are big commercial opportunities for brands in western society”, Jacco ter Schegget [CEO, Publicis Groupe Benelux] explains

Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

[Column] Bob Goulooze: Fotokracht

“Een boek zegt meer dan duizend woorden”, hoorde ik een bekende cabaretier eens zeggen. “Da’s logisch”, zou een bekende voetballer hebben gezegd. De originele uitspraak heeft betrekking op een foto

[Column] Paola Cassone: Culturele misser: de Duitse spot over corona

Vorig week zat mijn mailbox vol met lovende artikelen over de recente coronacampagne van de Duitse overheid; een drietal televisiespotjes (of online video’s) met de hashtag #besondereHelden

[Column] Jennifer Feaster: Micro-influencers versus macro-influencers

Influencermarketing is een zinvolle investering voor merken gebleken: in een recente Twitter-enquête zei 49 procent van de respondenten dat ze vertrouwen op aanbevelingen van influencers bij het doen van aankopen

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden