Nederlands MediaNetwerk

We kennen het allemaal, TED, Ideas Worth Spreading. Topsprekers over de hele wereld bij elkaar, die spreken over Technology, Entertainment, Design, Business, Science, Culture, Arts, of Global Issues.

Eigenlijk is elke TED-Talk de moeite waard om te bekijken, elke spreker weet zijn eigen unieke invalshoek inspirerend over te brengen. Ik denk dat ik de meeste TED-Talks wel gezien heb.

Toen Yolanthe Smit, organisator van TEDxTheHagueLIVE, mij uitnodigde om als videoproducent TEDxTheHagueLIVE te verslaan, heb ik geen moment geaarzeld. Ik draag TED een warm hart toe en hiermee heb ik de kans ook een aantal TED-video's te produceren. Gaaf toch?

Op 13 juli 2011 vond TEDxTheHagueLIVE plaats, en Talk&Do.TV heeft dit met een aantal andere vrijwilligers geproduceerd. Vrijwilligers? Alle TED-bijeenkomsten worden uitsluitend door vrijwilligers en sponsors georganiseerd. Er wordt niemand betaald. Een mooi streven om aan mee te werken.

We hebben een aantal video's geproduceerd. Uiteraard van de 7 sprekers op TEDxTheHagueLIVE: Eva-Maria Westbroek ontving lovende kritieken voor haar optreden als Sieglinde in Wagners Walkure in de Metropolitan Opera te New York. Zij houdt een duopresentatie met haar vader, de geoloog Peter Westbroek. Verder treden op foodie Kathy Voyles, componist/dirigent Merlijn Twaalfhoven, kunstenaar Martin Sjardijn, stadstuinier Rachelle Eerhart en fitnessexpert Richard de Ruijter.

Deze 7 video's zijn geproduceerd onder de strenge voorwaarden van TED. We hebben de video's aan TED aangeleverd, en de TED-redactie bepaalt of en wanneer ze op de TED-Global-site komen. Daar hebben wij dus geen invloed op. Je kunt de video's hier bekijken!

TEDxTheHague - volledige playlist
Rachelle Eerhart - Urban Farmer, Taking a Natural Cycles Perspective
Kathy Voyles - Changing the World One Dinner at a Time
Peter Westbroek - Earth and Wagner!
Eva-Maria Westbroek - Music is a Language
Merlijn Twaalfhoven - A Musical Bridge
Richard de Ruijter - Fitness in 2011
Martin Sjardijn - Earth is Done

Daarnaast zullen we een aantal andere video's produceren:
- interview met organisator Yolanthe Smit;
- interviews met de sprekers;
- impressie van het evenement;
- "the making of / behind the scenes" video.

De volgende videografen werkten mee aan de TEDx-video's:
- Edo van Santen - Talk&Do.TV, twitter @edovansanten;
- Sander Olislagers - AVDirect, twitter @av_direct;
- Walter Brokx - Brokx Media, twitter @brokxmedia;
- Hugo van der Meer - Keyframe Productions, twitter @hugovandermeer;




Ik kijk terug op een mooi project en een mooi evenement. Wie weet zien we onze video's later terug op TED Global. Dat zou mooi zijn!

Edo van Santen, Talk&Do.TV

Weergaven: 61

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Reactie van Sander Olislagers op 25 Juli 2011 op 20.02

Ik ben het helemaal met je eens Edo; een erg mooi project en mooi evenement! Ben best nieuwsgierig hoeveel kijkers we op Youtube weten te bereik..*ahum, inspireren ;-)

 

Interviews

[Interview] Jeroen Huijsdens: Bioscoop heeft bewezen iets te bieden wat anderen niet in huis hebben

Jeroen Huijsdens is hoofdredacteur van Holland Film Nieuws – HFM – en Filmdepot.nl en is eigenaar van Filmtaal. En sinds kort mede-uitgever van Alles is film

[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien

Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders

Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt

[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben

Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar

[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?

Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten

Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden

[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal

Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt

[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John

Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot

[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data

Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen

Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?

Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden