Nederlands MediaNetwerk

De inzet van online reclame wordt steeds populairder. In de sector Food & Beverages is het gebruik sinds begin dit jaar het meest toegenomen (300 procent). De telecom sector blijft met afstand de grootste afnemer van online reclamecampagnes, gevolgd door de verzekeringsbranche. Het WK Voetbal zorgde voor de grootste piek in het aantal online reclamecampagnes. Dit meldt Adrime op basis van de ruim 2000 campagnes van 720 adverteerders die het bureau voor online reclametechnologie dit jaar ontwikkelde.

“F&B heeft Rich Media de afgelopen jaren echt ontdekt,” vertelt David de Jong, CEO van Adrime. “Na een soort proefperiode, wordt er nu volop ingezet op online reclame. Vaak met acties, coupons en dergelijke. Ze zien dat het werkt en dat je veel gerichter de doelgroep kunt bereiken dan via de massamedia. Online reclame zorgt immers voor minder ‘waste’. Met de enorme toename van het aantal online webshops, verwachten wij dan ook dat de retail sector zich de komende tijd sterk gaat ontwikkelen in het gebruik van online reclame,” aldus De Jong.

Binnen de telecom en verzekerings sectoren lijkt online reclame het meest effectief te zijn, zo blijkt uit de visibility cijfers van Adrime. Deze cijfers geven het percentage impressies weer dat minimaal 5 seconden voor 50% in beeld is geweest. De Jong: “Dit heeft vooral te maken met de locaties waarop advertenties zichtbaar zijn. Zo zijn advertenties op serieuzere nieuwstitels, waar veel verzekeringsmaatschappijen adverteren, beter zichtbaar dan advertenties op algemenere nieuwssites waar snel wordt doorgeklikt."

De snelst groeiende vorm van online reclame zijn prerolls. Uit onderzoek van Adrime blijkt dat 80 procent van de websitebezoekers een prerolls helemaal afkijkt. De Jong: "Een preroll is bijna een soort inleiding op een filmpje dat mensen graag willen zien en wordt daardoor goed onthouden. We zien dat bewegende beelden steeds belangrijker worden in online reclame. Er zijn tegenwoordig bijna geen banners meer die volledig statisch zijn."

Adrime voerde een benchmark vanuit de eigen database uit in de sectoren accounting & finance, automotive, banken, consumer, customer service, onderwijs, energie, entertainment, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Food & Beverage (F&B), overheid, zorg, verzekeringen, media, vastgoed, retail, technologie / internet, telecom en reizen.

Adrime is een internationaal bureau dat vernieuwende technologische oplossingen ontwikkelt voor effectieve en creatieve online reclame. Adrime werd in 2005 opgericht en is het enige van oorsprong Nederlandse bureau dat zich richt op rich media campagnes. Adrime ontwikkelt de technologieën zelf in huis waarmee mediabureaus, reclamebureaus, adverteerders en media-exploitanten hun campagnes gemakkelijk en efficiënt kunnen creëren en beheren. Adrime is marktleider in Nederland en behoort tot de top vijf wereldwijd. Adrime heeft kantoren in Amsterdam, Milaan en Londen en is begin dit jaar overgenomen door het Franse bedrijf Weborama.

Weborama is een internetpionier die sinds 1998 interactieve reclame ontwikkelt en ondersteunt voor adverteerders, bureaus en media-exploitanten. Weborama werkt voor meer dan 300 toonaangevende organisaties in Frankrijk, Spanje, Portugal en Nederland. Ze kregen het Oseo ANVAR Innovative Company label en zijn opgenomen in de Franse en Europese Deloitte Technology Fast rankings. Weborama is sinds juni 2006 beursgenoteerd op de Alternext.

www.adrime.nl
www.weborama.com

Weergaven: 145

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] Gwen Jansen inspireert SBS6-kijker met Green Make Over

Gwen Jansen is tv- en documentairemaker. Haar programma Green Make Over, te zien op SBS6, draait om duurzaamheid. We spreken haar over dit concept, dat zo goed past bij de tijdgeest

[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken

Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap

[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten

Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak

[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant

Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis

[Interview] Patrick van Hooy (Value Zipper) over belangrijke uitbreiding portfolio

Sinds 1 juli 2019 doet Value Zipper de verkoop van advertenties en branded content voor de WPG Media titels Vrij Nederland, Psychologie, Yoga Magazine en Happinez. Wij spreken oprichter en CEO Patrick van Hooy

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple

Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken

[Column] Niels Bruinsma: Nieuwe radiocijfers & deepdive op Frank Dane en Wilfred Genee

De radiocijfers van mei-juni zijn er! De laatste periode voor de zomer sluit toch vaak het eerste halfjaar af. Tijd om eens naar de bepalende factoren achter de luisterdichtheid te kijken

[Column] Sander Goudswaard: Corporate innovatie, de peuterjaren voorbij

Op 8 mei 2014 werd MakerLab opgericht. Makerstreet-partner Joris van Heukelom en startend ondernemer Roderick Martens zagen een markt in het ondersteunen van corporates bij hun innovatie-ambities. Inmiddels zijn we vijf jaar verder

[Column] Jerome Kuijken: Stranger Things 3: platte productplacement of slim merkenmuseum?

Kinderen die vrolijk bergen Skittles en M&M’s wegspoelen met Coca-Cola en Dr Pepper en een licht-alcoholistische politieman die zelfs als hij in bed ligt een Camel in zijn mond heeft. Als je naar Stranger Things kijkt ga je terug in de tijd

[Column] Kenny de Vilder: Make your logo great again!

Het lijkt erop dat Bill de Blasio zijn kleinkinderen een logo liet ontwerpen in Paint of WordArt. Mike Gravel gaat voor een klassiek, fantasieloos ontwerp. Verschillende kandidaten laten, heel origineel, de kleuren van de Star Spangled Banner terugkomen in hun beeldmerk

Badge

Bezig met laden...

© 2019   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden