Nederlands MediaNetwerk

Telegraaf Media Nederland: Amsterdammers blij met Amsterdams nieuws

Amsterdam en omstreken wordt via De Telegraaf en Sp!ts massaal op de hoogte gehouden van Amsterdams nieuws. Uit onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek blijkt dat ook de waardering hoog is, maar liefst 98% is zeer tevreden over het Amsterdamse nieuws in beide dagbladen. Deze week krijgen daarom 50 lezers een bos tulpen thuisbezorgd.

Elke vrijdag lezen 660.000 mensen het Amsterdamse nieuws in de Amsterdam tabloid van De Telegraaf en Sp!ts. Op dinsdag, woensdag en donderdag verschijnt in De Telegraaf ook nog de Amsterdam pagina die wordt gelezen door 465.000 personen. 99% van de lezers in de regio Groot Amsterdam geeft aan het nieuws trouw te lezen. Vooral de nieuwsartikelen, de rubriek Stadsmensen en de Uitagenda zijn geliefd.

Lezers hebben veel waardering voor de redactie van het Amsterdamse nieuws. Vooral de actualiteit van het nieuws (97% tevreden), de onderwerpkeuze (98% tevreden) en de relevantie van de onderwerpen (96% tevreden) worden gewaardeerd. 77% vindt het Amsterdams nieuws dan ook van toegevoegde waarde op de kranten.

Lokale bedrijven adverteren graag binnen het Umfeld van het Amsterdamse nieuws. Advertenties blijken voor lezers relevant te zijn. Maar liefst 52% van de lezers geeft aan naar aanleiding van een advertentie naar de winkel te zijn gegaan. Advertenties van restaurants, tuincentra, warenhuizen, elektronicawinkels, ambachtelijke winkels en kledingzaken willen lezers graag terugzien in de tabloid. Ook het aankondigen van uitgaanstips is succesvol. 77% wil graag op de hoogte gehouden worden van evenementen uit de regio.

Telegraaf Media Nederland doet regelmatig onderzoek onder haar lezers. Doel van onderzoek onder lezers van Amsterdam tabloid is om te meten in welke mate lezers tevreden zijn en hoe zij het Amsterdamse nieuws waarderen. Het geeft inzicht in het leesgedrag en de wensen van de lezers zowel op artikelniveau als advertentieaanbod. 

www.telegraafmedia.nl

Weergaven: 37

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

[Interview] John Olivieira over de Publieke Omroep Amsterdam, orde op zake stellen en klaar zijn voor de toekomst

John Olivieira is zelfstandig strategic business consultant. Eerder was hij onder meer algemeen directeur van de Publieke Omroep Amsterdam. Op de bank bij Bas Vlugt vertelt hij over zijn werk voor de Publieke Omroep Amsterdam en andere uitdagingen

[Interview] Henk Jan van Neerbos over opening Kinepolis-bioscoop in Haarlem Schalkwijk

Kinepolis heeft op 8 oktober 2020 een bioscoop geopend in de Haarlemse wijk Schalkwijk, waar het winkelcentrum wordt herontwikkeld. We spraken met Henk Jan van Neerbos, theatermanager van Kinepolis Haarlem

[Interview] Hanna Verboom: Spreading great stories is de missie van Cinetree

Het on-demandfilmplatform Cinetree bestaat zes jaar. Opgezet vanuit een passie voor het willen brengen van mooie verhalen via films, heeft Hanna Verboom haar droom werkelijkheid gemaakt. We spraken met deze oprichtster van het platform

[Interview] Patrick van Hooy over het medialandschap, branded content en special interest

Patrick van Hooy is oprichter en CEO van Value Zipper. Het bedrijf biedt advertentieruimte aan in media van achttien uitgevers, van magazines, puzzelkranten tot aan bioscoopreclame

[Nederlands MediaNetwerk TV] Dolf Weverink over taalgebruik in pitches, trainingen en tegengif

Dolf Weverink is uitgever, tekstschrijver, columnist en schrijfcoach. Op de bank bij Nederlands MediaNetwerk TV vertelt hij over taal, zijn uitgeverij en de medische thriller Antidotum

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns

[Column] Bob Goulooze: Dom en dommer

In de steeds zichtbaardere strijd tegen nepnieuws en taps toelopende informatiefuiken is een initiatief van D66, de partij van ja zeggen maar nee doen, en twijfelpartij CDA gelanceerd

[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Help content for hot leads and short sales

Help content claims your leadership par excellence. If you show-and-tell your pride and passion for what you do, and know how to do this in an informative and functional way, you proof that know what you are doing. And that’s (part of) being a leader

[Column] Paola Cassone: Wat ons blij maakt tijdens de coronacrisis

Alle beetjes helpen in deze sombere tijden: daarom heb ik het Ipsos Global Happiness 2020 onderzoek gelezen, waarin voor het eerst Nederland ook wordt gemeten, samen met 26 andere landen

[Column] Dolly van den Akker: Contentmarketing begint nooit met content

Merken zien steeds beter in dat relevante content het verschil maakt in het leggen van echt en langdurig contact met consumenten. Zeker nu consumenten earned media en owned kanalen als betrouwbaarder ervaren dan paid media

Jeroen Verkroost: Among Us, Netflix, Formule 1, Guidinc, Fabeltjesfuik en Mario Kart Home

Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche

Badge

Bezig met laden...

© 2020   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden