Nederlands MediaNetwerk

Een kip met gouden eieren. Dat is nou NIET het beeld als je denkt aan Radio, TV, kranten en tijdschriften. Advertentie-inkomsten nemen al jaren af, wat de situatie bij veel media penibel maakt. Maar wat betekent dit voor hun toekomst? Beluister hier de ‘TrendsVerwachting voor…de Media’ zoals uitgezonden bij BNR Nieuwsradio.

 

 

Vrijwel alle media hebben te maken met een dalende oplage of minder luisteraars en kijkers. Is de bodem al in zicht en gaat het tij keren?

 

Consument heeft er natuurlijk ook veel (gratis) online aanbod erbij gekregen. Heeft dat echt veel invloed op kijk en luistergedrag?


Video-on-demand is zo’n nieuwerwetse ontwikkeling waarmee we thuis op ieer moment onze favoriet films kunnen oproepen. Is dat het nieuwe verdienmodel van de kabelmaatschappijen?

 

Verwacht je dat de media steeds meer in elkaar gaan overlopen?



Als je nou eens wat verder vooruit kijkt. Zeg een jaar tien: hebben we dan nog steeds Radio- en TV-stations?

 

Richard Lamb
TrendsVerwachting.nl

Weergaven: 67

Het is niet mogelijk op deze blogpost te reageren

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden