Nederlands MediaNetwerk

True Tuesdays afl. 10, David Hornik: 'ik investeer in ondernemers, niet in trends'

Investeren in ondernemers levert meer rendement op dan het volgen van de laatste trends, aldus David Hornik, een van de meest succesvolle investeerders in nieuwe media en technologie van het laatste decennium.


Computermuziek en criminologie
David Hornik studeerde computermuziek aan Stanford, criminologie aan Cambridge en rechten aan Harvard. Na een carriere als advocaat werd hij eind jaren negentig door David Marquardt, ooit de eerste investeerder in Microsoft, gevraagd om partner te worden bij diens investeringsmaatschappij August Capital. Hornik investeerde de laatste tien jaar $140 miljoen in startende internetbedrijven, waaronder successen als Tickle (verkocht aan Monster voor $100 miljoen), PayCycle (verkocht aan Intuit voor $170 miljoen) en zoekmachine Aardvark (onlangs verkocht aan Google voor circa $50 miljoen).

Geheim congres
Hij was de eerste venture capitalist met een weblog en podcast. Daarnaast organiseert Hornik jaarlijks de uiterst geheime Lobby Conference, een uit de hand gelopen barbecue op Hawaii waarvoor alleen de groten uit de industrie worden uitgenodigd. Denk aan de oprichters van eBay, Facebook, Google en Amazon. De uiterst originele uitnodiging voor The Lobby staat hier. Als een van de weinige investeerders in Silicon Valley rijdt hij rond in een Mini in plaats van een Mercedes. In de video licht Hornik toe waarin zijn investeringsstrategie verschilt ten opzichte van die van andere investeerders: 'investeren in een trend is het zelfde als stukken aas uitgooien bij vissen: als iedereen dat op dezelfde plek doet, zoeken wij het verderop.'


Elke dinsdag vanaf 10 uur: True Tuesdays. Camera en montage: Godfried de Vries.

Weergaven: 89

Opmerking

Je moet lid zijn van Nederlands MediaNetwerk om reacties te kunnen toevoegen!

Wordt lid van Nederlands MediaNetwerk

Interviews

Nieuwsbrief


Nieuwsbrief


Meld je aan voor de nieuwsbrief! Iedere dinsdag het nieuwste media nieuws, de scherpste communicatie columns en de beste vacatures in jouw inbox

Naam:
Email addres:

 

Bestaande en nieuwe leden krijgen de nieuwsbrief automatisch toegestuurd (opt-out)


Klik hier voor de meest recente nieuwsbrief

 

 

Stuur ons uw persberichten!

Het Nederlands MediaNetwerk ontvangt graag uw - voor media- en communicatie professionals relevante - persberichten! Stuur ze naar

info@nederlandsmedianieuws.nl

Afzenders van persberichten ontvangen automatisch het wekelijkse online magazine Nederlands MediaNieuws

Columns


Badge

Bezig met laden...

© 2024   Gemaakt door Bas Vlugt.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden